Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Alanya vs Skänninge marken!

Turkarna kan verkligen konsten att försöka blåsa turister. Det gör mig väldigt förbannad. Det är ju turisterna de lever på så man kan ju tycka att de borde vara lite mer tillmötesgående. I en affär sade de att de skulle ha 25 lira för en keps, bara för märket. Efter långa förhandlingar gick han ner till 15. – It`s much cheaper on Skänninge Marken sade jag och då bara tryckte han upp påsen med jeans, tröjor o kepa o  sa : ”give me 100 lira and never come back”. Så jag antar att han visste vad skänninge marknad var för nåt. I en annan affär blev butiksinnehavaren så arg på mig att han kastade miniräknaren efter mig. Jag frågade då Anders om de inte har några mentalsjukhus i Turkiet. – Näe de personerna som borde vara där har de placerat ut i affärerna istället.. Haha

13 svar

  1. Vem Tusan är Anders?!

    7 juli, 2010 kl. 10:01

    • Stevie: En kompis man. De ingick i resesällskapet

      7 juli, 2010 kl. 10:29

  2. Nightmare

    Så du har retat upp dom lagom tills nästa våg av svenska turister anländer..bra jobbat 🙂 Nå fick du hämtat lite ny energi?

    7 juli, 2010 kl. 09:17

    • Nightmare: Visst är jag duktig :). Energin var på topp men nu är den på nergång

      7 juli, 2010 kl. 09:37

      • Nightmare

        ha ha du är klart i en klass för dig själv..Har lite energi över och sänder den vidare till dig.. 🙂 Inte ofta Nightmare är snäll men gör ETT undantag.

        7 juli, 2010 kl. 10:04

      • Nightmare: Tack så mkt. Jag tror nog att du är snäll ganska ofta men skenet kan ju bedra 🙂

        7 juli, 2010 kl. 10:24

  3. Ja, en del handlare är bedrövliga!! Det där prutandet kan vara jobbigt…Det lär vara tyskarna som har infört eländet. Kramiz

    7 juli, 2010 kl. 03:52

  4. haha jag tror nog kanske du prutade lite för mycket då.

    6 juli, 2010 kl. 10:59

  5. Turkar är otrevliga…

    6 juli, 2010 kl. 09:10

  6. Ha ha! Mitt ex blev spottad på när hon lyckades pruta som f*n på var sin rolexkopia till oss! 😀 Men det tog hon – och min klocka funkade i tio år!!!

    6 juli, 2010 kl. 09:04

  7. hahaha…billigare än Ullared brukar dom ju köra med annars…
    Kram

    6 juli, 2010 kl. 09:00

  8. Lärde mig nån gång att om försäljaren omsorgsfullt slår in varorna, önskar dig en trevlig dag och välkommen tillbaka så har han lurat dig.
    Om han däremot näst intill sparkar ut dig ur affären så är det du som gjort en bra deal. Du har lyckats bra med dina inköp verkar det som….

    6 juli, 2010 kl. 08:20

  9. Jag har hört att: när blir dom arga ,har man gjort en bra affär 🙂
    Bra jobbat!
    Ha det bäst!
    Kram!

    6 juli, 2010 kl. 07:56

Kommentera

