Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Baltazar is here!

Och hon funderade o funderade. Jag tror att jag kommer att ta den här lägenheten. Nu är jag utslängd i vardagsrummet och så finns det bara en toalett…

Lägenheten ligger ganska centralt också. Bra nu när barnen börjar bli lite större. Den är visserligen 1100 dyrare i månaden men den är 25 kvm större.

 

Vad skulle ni gjort?

14 svar

  1. Nightmare

    Som vuxen kan man behöva ett eget sovrum så om du får det att funka ekonomiskt ska du absolut nappa..

    10 juli, 2010 kl. 07:23

    • Nightmare: Det skulle vara väldigt skönt med ett eget rum…

      10 juli, 2010 kl. 08:14

  2. Det viktigaste kriteriet måste vara om du har råd. 1100 är ganska mycket.

    10 juli, 2010 kl. 05:28

    • Nattis:ska höra med FK vad bostadsbidraget blir. här har jag 223 kr i underhållsrabatt på hyran för att jag inte har gjort om ngt o de kronorna tar ju FK direkt. Men om det betyder att bostadsbidraget blir 223 kronor högre med den nya lgh det är en annan sak

      10 juli, 2010 kl. 07:49

  3. Slå till! Vi dina bloggar-kompisar hjälper till med insamling om det behövs framöver!!! Klart du ska ha eget rum!!!
    Kramen!

    10 juli, 2010 kl. 04:07

    • Tofflan: Haha vi kan starta insamlingen redan nu 🙂

      10 juli, 2010 kl. 07:07

  4. Ja du det är svårt att säga, men det är det alltid när pengar är inblandade. Kramiz

    10 juli, 2010 kl. 12:03

  5. Tycker jag att du ska nappa på 🙂
    Kramar

    10 juli, 2010 kl. 10:37

  6. Åsa

    I vilket område?

    Anser du dig ha råd med den så tycker jag att du ska ta den. Det håller inte i längden att du ska sova i v-rummet, en tonårsdotter och bara ett badrum?? You do the math honey!!

    10 juli, 2010 kl. 10:03

    • Åsa: Dina gamla trakter: Barnhemsgatan

      10 juli, 2010 kl. 10:19

  7. 1 100 kr är ju en del pengar, men men, jag tror nog att jag skulle satsa på det, mer utrymme åt alla
    hoppas att du själv kan känna efter vad du tycker är bäst vännen – kramar

    10 juli, 2010 kl. 09:53

    • ansepanse: ja det är mkt pengar. i synnerhet för mig men som det är nu får jag mindre i bostadsbidrag bara för att jag har underhållsrabatt då jag inte gjort om ngt här. De pengarna ”tar” ju FK direkt. Kram

      10 juli, 2010 kl. 10:51

  8. Jag säger GO FOR IT! ❤

    10 juli, 2010 kl. 09:47

  9. Nej sätt det alla barn 30h/v kommer det bli förvaringsplats, politikerna glömmer bort vi har en läroplan och uppfölja!

    eftemriddagen är en bra stund och sitta ner och spela lite spel, småprata och ta det lugnt för barnen efter en intensiv förmiddag, detta kommer de ta bort från de barn som ”tvingas” vara där hela dagen för deras föräldrar jobbar 40h i veckan ibland mer.

    10 juli, 2010 kl. 08:52

Kommentera

