Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Är kvinnor kräsna eller är det män som är tanklösa?

Fick en kommentar igår om att det kunde kanske vara så att vi kvinnor är rätt kräsna. Är det så?  T o m en kompis son skrattar åt mig men att jag är lite bäng det har ni redan listat ut. Men alla andra kvinnor?  Tror mkt beror på att jag bott själv så länge o blivit alltför ovillig att kompromissa.  Och det måste man ju göra när man träffar ngn. Om killen redan efter t ex andra dejten går med på att ha sex då raderar jag honom ur min hjärna som en tänkbar kandidat. Jag vet att det är fult gjort av mig eftersom män verkar ha starkare drifter än oss kvinnor men jag tycker att jag får det bevisat då att det bara är sex de är ute efter! Vissa undantag finns men det gör det ju alltid. Jag tror män inte riktigt har insett vad gammal hederlig uppvaktning kan göra för en kvinna. Som att få blommor o choklad, bli bjuden på middag eller bio, krypa upp tätt brevid ngn i soffan o se en film mm mm. Och nu menar jag INTE om man redan varit tillsammans ett tag. Barnens far t ex var jättebra på de här sakerna men det var stående, en rutin. Och det är ju inte speciellt roligt heller att veta att nu är det fredag o blommor, nu är det lön så nu blir det middag. Svårt att tillfredställa en kvinna kanske men lite spontanitet o romantik går alltid hem!!  Jag är nog en av de mindre romantiska personerna på denna jord men man blir glad i hjärtat av en liten ömhetsbetygelse, det räcker med en plockad tussilago. Så kanske är det så att kvinnor uppfattas som kräsna för att män är så tanklösa!?

17 svar

  1. Jag tror män är mer praktiskt lagda än kvinnor. Och romantik är ju ganska ”onödigt” ur en praktisk synvinkel.
    Som med presenter, jag vill ha något personligt och romantiskt av Batman (stekjärn och sånt är ajabaja) medan han är nöjd med att få det han vill ha (stekpanna är ok).

    13 juli, 2010 kl. 04:41

    • Diana: Haha ja en stekpanna är nog precis det han vill ha.. Då kan han ju dänga till dig iaf 🙂

      13 juli, 2010 kl. 05:46

  2. Det kanske är så att kvinnor är kräsna och männen är tanklösa. Kramiz

    13 juli, 2010 kl. 11:55

  3. Lite romantik är inte helt fel, från båda håll. Kram

    13 juli, 2010 kl. 11:14

  4. Godmorgon till middag Charlotte! 😉

    Män tycker i allmänhet inte om att kvinnor säger vad dom tycker eller att dom styr och ställer. 😦
    Detta gör att mannen får komplex då han vill bestämma. 🙂
    Män känner sig nedtryckta och förödmjukade när kvinnor tar ton och bröstar sig, ty kvinnobröst hör enligt mannen bara till i sänghalmen.
    Till skillnad från förr i tiden, så har kvinnan någonting att säga till om idag, för gjorde hon som hon blev tillsagd att göra. Därför har muslimer hedersmord på kvinnor/flickor i första hand, vilket är sorgligt. 😦

    Kram
    Stevie

    13 juli, 2010 kl. 10:35

    • Stevie: Trust me I know. Killar är i allmänhet livrädda för mig samtidigt som de är attraherade av mig. Eller så kan det ju vara så att de ger mig det onda ögat men att jag inte fattar det utan tror att de har en attraktion för mig 🙂

      13 juli, 2010 kl. 05:55

  5. Låter som vi är rätt så lika.
    Har ju bott själv i 16 år, så visst är jag kräsen…
    Kram

    13 juli, 2010 kl. 09:17

  6. Åsa

    Vad f**n har hänt?
    Du har ju utvecklats till rena rama ”Sex & the city”-kolumnisten!
    Avstår från att kommentera då jag tror att även männen kan behöva få lite spontana ömhetsbetygelser från oss kvinnor. Ge dem en ny skruvdragare eller annat tekniskt i present och du ska se vad lyckliga de blir….

    13 juli, 2010 kl. 09:07

    • Åsa: Haha, är jag så mesig o enkelspårig som sex and the city menar du!? Vänta du bara 🙂 Det är ju klart att mannen med behöver spontana ömhetsbetygelser men det vet du ju att jag menar. Bara att jag skriver ur min synvinkel o senast jag titta var jag fortfarande kvinna. Du känner mig så väl så du vet att jag inte är en fi:sare

      13 juli, 2010 kl. 09:24

      • Åsa

        Du är varken enkelspårig eller mesig! Snarare tyckte jag att det var en helt annan klass på det här inlägget än andra jag har läst, därav min kommentar. Missade en smiley…
        Jag vet vad du menar kära vän och min sista kommentar om att ge männen en teknisk present ska tas med en smula ironi… 😉
        ps. Sex & the city var en mycket bra serie, de kunde däremot ha skippat filmerna. ds

        13 juli, 2010 kl. 11:45

      • Åsa: Så det du eg vill ha sagt är att jag inte ska försöka mig på intelligenta inlägg 🙂 Ger jag bort en teknisk present till en man vet vi båda vad det blir 🙂

        13 juli, 2010 kl. 05:11

  7. Håller med dista kommentaren, de är ju tänklösa så de skriker om de 🙂

    sv: Tant Ellis hoppas vi också cazandra brås på 😀 Haha

    13 juli, 2010 kl. 08:41

    • Ellis: Hon verkar ha bra förutsättningar iaf

      13 juli, 2010 kl. 09:32

  8. Sv. Jo som tur var har jag garanti kvar. Har pratat med supporten på Acer och dom skulle ta in den och kolla på den. Förhoppningsvis är det något som är glappt bara (Fast sån tur har man väl inte)

    13 juli, 2010 kl. 08:23

  9. Ja det mesta blir rutin när man varit tillsammans ett tag. Fast ibland kan det vara skönt att veta vart man har varann med 😉
    Men i uppvaktningen håller jag med dig. En karl måste bevisa att det inte är sex han är ute efter bara..
    Och visst räcker det med en tussilago bara man inte är förberedd på det..

    13 juli, 2010 kl. 08:22

  10. Nightmare

    var det min oskyldiga FRÅGA som skapade detta,eller handlar det om bloggtorka? ha ha. och i detta århundrade är det kvinnornas tur att uppvakta.. : )

    13 juli, 2010 kl. 08:02

    • Nightmare: Jaha du väljer när du ska vara modern o inte alltså 🙂 . Klart att det var du som fick mig att tänka lite. Ingen torka här ngnstans 🙂

      13 juli, 2010 kl. 08:32

Kommentera

