Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Min vän fick mig att tänka. Men bara lite så förvänta er inga stordåd!

En kompis skickade mig en kommentar i syfte att jag skulle tänka efter vad jag skrivit i mitt inlägg om att kvinnor är kräsna o män är tanklösa. Hon vet ju hur o vad jag menar men inte ni. Själva inlägget gör att jag framstår som världens feminist och det är jag inte. Visst tycker jag att det finns vissa orättvisor men skillnaderna mellan manligt o kvínnligt måste bestå. Iaf i det stora hela.

Och det jag skrev i inlägget var absolut inte menat som ngn världslig uppfattning alla borde ha utan mer än reflektion över varför jag fortfarande är singel! Och när det gäller den sexuella biten kan även jag ha sex direkt men då har det varit klart redan från början vad man vill ha ut av relationen. Det är ju både mannens o kvinnans uppgift att föra förhållandet framåt och att stå för spontanitet o romantik mm mm om man vill ta ett steg till.

11 svar

  1. Mer en kvinna som vet vad hon vill 🙂

    14 juli, 2010 kl. 01:26

    • Ellis: Jag talar ofta om för dig hur mkt jag älskar dig va?! 🙂

      14 juli, 2010 kl. 03:02

  2. Man ska ju skriva som man själv tycker.
    Alla är vi olika.
    Men det man tycker själv…ja…så är det ju….eller hur?:)
    Ha det bäst!
    Kram!

    13 juli, 2010 kl. 04:59

  3. och förresten…. Nepp – har inte badat ännu….

    13 juli, 2010 kl. 03:57

  4. Tror dessutom att vi alla är lite dubbelbottnade, eller vad man nu kalla det…
    Jag vill gärna framstå som oromantisk – men samtidigt vill jag gärna bli uppvaktad med små gulliga gester.
    Jag vill verka ”ordentlig” men samtidigt har båda mina längre förhållanden börjat med sex första natten.
    Jag vill ha jämlikhet, men vill helst att han sköter om ”kara-göra” som bil och bygg och så…

    Det är inte lätt att ha med kvinnor att göra tror jag….

    13 juli, 2010 kl. 03:56

    • Hege: Sån är jag med. På pricken!!

      13 juli, 2010 kl. 06:38

  5. Visst är det så att det måste finnas en del skillnader.. ja vi är ju olika släkten, både tankemässigt och psykiskt/fysiskt starka individer. Och i ett förhållande, där handlar det helt enkelt om att ge och ta av båda annars funkar det inte alls. Hoppa, nä du.. jag var lika vild som han när jag var yngre men inte nu längre.

    13 juli, 2010 kl. 03:32

  6. AM

    Sommarkram från mig.

    13 juli, 2010 kl. 02:14

  7. Tycker inte att du framstår som ultrafeminist alls.

    13 juli, 2010 kl. 01:26

  8. Jo, det skulle delats ut röda kort främst till nederländerna, men domarna är rent för fega i dga tyvärr

    13 juli, 2010 kl. 01:14

  9. Ibland blir det lite så när man skriver. Tycker själv att allt låter klockrent, men så är det bara man själv i stort sett som förstår 😉
    Ord i text är svårare att tolka.

    13 juli, 2010 kl. 11:52

Kommentera

