Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Back to Earth

Det är med blandade känslor jag går tillbaka till jobbet idag. Visst älskar jag verkligen mitt jobb men gud så skönt det varit att ha semester. För första gången så känner jag att 3 veckor är alldeles för lite. Har bara haft 3 veckors semester i flera år nu för det ger mig ett par tusenlappar extra i februari när allt över 30 dagars sparad semester betalas ut. Känner att jag inte vill belasta min pappas ekonomi jämt så jag har valt att göra så här istället då jag inte kan extraknäcka med ngt pga min sjukdom. Ibland skulle det vara jäkligt skönt att vara ekonomiskt oberoende!!

18 svar

  1. Ekonomiskt oberoende.. Vilket vackert ord det är 🙂
    Skönt när dom där semesterdagarna betalas ut. Det är mycket man kan göra för dom pengarna..

    15 juli, 2010 kl. 09:02

  2. Jobbigt att vara ekonomiskt beroende och även ha barn som man inte kan säga nej till, man vill ju göra dem glada o kunna ge dem det dem vill 🙂

    15 juli, 2010 kl. 01:50

  3. Hoppas att det går bra för dig att jobba! Jag skulle gärna hoppa in för dig om det var möjligt, jag VILL inget hellre än att jobba…
    Kram!

    14 juli, 2010 kl. 11:40

  4. Du har rätt att göra dumheter och gör man inga har man aldrig roligt.

    Kram/Gilla

    14 juli, 2010 kl. 10:53

    • Gilla:kan man bara bjuda på sig själv brukar man uppskattas av de allra flesta
      kram

      15 juli, 2010 kl. 06:16

  5. Visst skulle det vara härligt att bara ibland slippa tänka allt i pengar – att kunna unna sig (kanske mer barnen) något extra ibland…. Att ha ett jobb man trivs med är värdefullt och jag hoppas att det kommer en dag när jag också kan gå till ett jobb full av förväntan – varje dag!

    14 juli, 2010 kl. 10:10

  6. Jag längtar verkligen till semester nu. Nåt positivt med att ha sen semester är att man i alla fall har det framför sig. Det är alltid pestigt de första dagarna tillbaka i gruvan…

    14 juli, 2010 kl. 10:06

  7. detta var första boken med honom, men det blir säkert fler eftersom jag gillade denna

    14 juli, 2010 kl. 06:36

  8. Japp, det skulle det.

    14 juli, 2010 kl. 06:30

  9. Tur att du älskar ditt jobb. Det gör så mycket. Tänk alla stackare som släpar sig upp varje morgon till något dom helst vill slippa! Kram

    14 juli, 2010 kl. 05:55

    • veiken: Du har så rätt så. Det är många som inte är så lyckligt lottade!!

      14 juli, 2010 kl. 08:39

  10. Du får se till att gifta dig rikt. Själv håller jag på med kontaktannonser på mogna damer över 90 år. Kramiz

    14 juli, 2010 kl. 04:42

    • Roggan: Haha det skulle ju vara det. Skämt åtsido jag skulle aldrig kunna sälja mig själv för pengar! Eller det gör jag ju redan på sätt o vis men det är till min pappa o inga sexuella tjänster är nödvändiga där!!

      14 juli, 2010 kl. 07:42

  11. Själv ska jag inte ta ut riktig semester förrän i höst, men tar iaf några dagar ledigt nu efter två veckors oavbrutet jobb… känns helt konstigt att bara gå runt och göra ingenting idag.

    14 juli, 2010 kl. 04:32

  12. Ibland??
    Jag tycker det skulle vara skönt… att alltid vara ekonomisk oberoende 🙂
    Det hade jag varit om jag hade gift mig med Foppa 😉
    I övermorgon kommer jag att lägga in ett inlägg som du tyckte att jag skulle göra 🙂
    Ha det bäst!
    Kram!

    14 juli, 2010 kl. 01:27

    • Camilla: Det fanns ngn högre mening med att du gjorde som du gjorde. It´s called LOVE!!

      14 juli, 2010 kl. 08:13

  13. Visst skulle det ha varit skönt, eller iaf ha såpass att man inte behöver vända på kronorna jämt.
    Kram

    14 juli, 2010 kl. 01:07

  14. Något säger mej att det heter: Den som spar han har. Det ger ju dej extra pengar.

    Kram/Gilla

    14 juli, 2010 kl. 12:48

Kommentera

