Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Ring!!

Bättre att ringa en gång för mkt om ni ser ett barn eller djur inlåst i en bil!!

Är det en kvinna eller man så blir du nog polisens hjälte då du stoppar ett mordförsök!!

Det blir glödhett i en bil!!

11 svar

  1. Oj jävlar, SÅ VARMT?

    15 juli, 2010 kl. 01:46

  2. Har inte sett, men ringer direkt om jag ser något. Kan för mitt liv inte fatta varför man kan lämna ett djur / barn i bilen.

    14 juli, 2010 kl. 10:08

  3. Godmörning Kloppan! 😉

    Ja det är väl bara om det är svärmor
    som är inlåst i bilen man inte ska ringa eller?!

    Ha en fin Onsdag.

    Kram
    Stevie

    14 juli, 2010 kl. 09:00

    • Stevie: Haha att lämna svärmor kvar i bilen måste ge dispens eller iaf avdrag på fängelsestraffet

      14 juli, 2010 kl. 09:12

  4. Jättebra inlägg! Det är många som glömmer såväl barn som husdjur i sina stekheta sommarbilar!

    14 juli, 2010 kl. 08:58

    • Tofflan: Ja tyvärr är det ju det. Hur man nu kan göra det

      14 juli, 2010 kl. 09:21

  5. Och bra att veta är också att det är helt OK att krossa en ruta och ta ut djuret!!!
    Inget olagligt i det, låter konstigt, men så är det.

    Bra med ett vittne, men inte nödvändigt.

    14 juli, 2010 kl. 08:47

    • NiceM: Det visste jag faktiskt inte. Iofs hade jag gjort det ändå. Inget att tveka om

      14 juli, 2010 kl. 10:13

  6. Bra där att du tar upp det här. Det behövs tyvärr påminnelse om det, vilket jag tycker är konstigt. Vem fattar inte att det blir alldeles för varmt i en bil när ac:n är avstängd!!?

    14 juli, 2010 kl. 07:42

    • Sussi: Det finns idioter till allt!!

      14 juli, 2010 kl. 08:35

  7. Alltid lika hemskt när man ser en vovve i bilen oavsett om det är vinter…

    Sv: jag får kika på videon när jag är hemma!

    14 juli, 2010 kl. 03:32

Kommentera

