Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Elmore o Etta James!

Och mig veterligen är de inte släkt på något sätt.

Först Elmore med sin lite mera fartiga låt:

Min absoluta favvolåt med Etta. Kanske t o m Ellis skulle tycka den var acceptabel. Vilken röst den kvinnan har… Och så fin låt och väldigt vackert bildspel!  Tyvärr har jag den bara på LP-skiva o det är en typisk låt att spela på hög volym!

Här är antagligen en låt ni känner igen. Därför som jag tog med den! Och så är den ganska bra också! Den har varit med i en reklamfilm också för ngn dryck. Drycken har jag glömt men inte mannen, haha.

7 svar

  1. …slide guitar..Love it !!!! 🙂
    Lyssna inte på Ellis, hon vet inte bättre än ! 😉

    16 juli, 2010 kl. 08:49

  2. På F har du min favorit Robben Ford samt Kirk Fletcher, på G har du Buddy Guy, Peter Green. Kramiz

    16 juli, 2010 kl. 10:32

  3. De var helt okej (lyssnade bara på nr 2 som du bad mig hahahaha) men still fucking blues!!! :O

    Fan kör nya låtar ist!

    HAHAHAHA SISTA VIDEON innan man trycker play så ser de nästan ut som en mans rumpa som ligger ned på mage på sängen me särade ben hahaha

    16 juli, 2010 kl. 12:35

    • Ellis: Haha du har rätt. Det såg jag inte först.

      16 juli, 2010 kl. 07:10

  4. Mmmm…lyssnar och njuter.

    15 juli, 2010 kl. 08:32

  5. Han är känd som The King of the Slide Guitar. Kan jag bara hålla med om. Kramis

    15 juli, 2010 kl. 08:23

    • Roggan: Jag vet. Det står t o m på hans gravsten.

      16 juli, 2010 kl. 05:57

Kommentera

