Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Ibland är det bättre att vara realist!!

Tänk om jag kunde vara realist istället för optimist!! Det skulle vara rätt praktiskt ibland men säkert inte lika roligt. Jag tror alltid att saker o ting ska lösa sig till det bästa. 

Den där lägenheten jag skrev om, den hade jag redan bestämt att den var min men så enkelt att jag bestämmer är det ju inte… Sorgligt men sant! Nu har det ju kommit en eller flera med mera köpoäng än mig. Snyft!! Ja, ja vad är väl en bal på slottet!!

19 svar

  1. Äsch, realism är ju inget kul ju.

    16 juli, 2010 kl. 08:26

    • diana: Än en gång tänker vi lika. Vi måste vara själsfränden 🙂

      16 juli, 2010 kl. 09:35

  2. Åh vad trist !!!! 😦

    16 juli, 2010 kl. 12:24

  3. Jag tror man mår bättre psykiskt om man är optimist hellre än realist. Men en liten portion realism skadar inte heller. Och det verkar du ha!
    Kramar.

    16 juli, 2010 kl. 10:11

  4. Vad trist..
    Det finns alltid folk som har mer köppoäng och pengar än en själv..
    Hoppas på nästa istället..

    16 juli, 2010 kl. 09:48

  5. Usch, sånt är så surt att bli snuvad på en lgh man så gärna vill ha.

    Sv: Bara i tre veckor? Jag åt en ren kur soppor i en månad för ett tag sedan. Ops. Nu äter jag ett mål mat om dagen, mest för att ha något att se fram emot. Haha!

    16 juli, 2010 kl. 09:00

  6. Stackare då. För roligast möjliga liv gäller nog att vara lite lagom optimistisk – alltför mycket optimism kanske ger så många besvikelser i längden att det inte lönar sej. Men jag minns ju när vi ställt in oss på ett hus, såg framför oss hur vi bodde där, och sen förlorade budgivningen… trist, men sånt är livet.

    16 juli, 2010 kl. 08:54

    • Dvärghunspossen: Som tur är så rinner små besvikelser som det här av mig på en kvart. Det är inget stort problem i jämförelse med vad jag brukar brottas med.Men du har nog rätt! Jag tar ofta livet med en klackspark för jag VET att det kan ändra sig fort!

      16 juli, 2010 kl. 09:18

  7. Fy vad trist! Håller tummarna att alla med högre poäng hoppar av…

    sv: Dom flesta är nog rumsrena, men jag hade ju den nakne kocken med 😉

    16 juli, 2010 kl. 08:50

    • Ama: Undrar om det finns campingar där de kan erfbjuda en för oss som inte har 🙂

      16 juli, 2010 kl. 09:13


  8. … fast nu vet jag ju att det är fel!!!

    16 juli, 2010 kl. 08:22

    • Bengt: Tack för länken!

      16 juli, 2010 kl. 09:06

  9. Tråkigt!
    Men bättre lycka nästa gång 🙂
    Hmm…hoppas att det var en liiiiten tröst i alla fall 😉
    Ha det bäst!
    Kram!

    16 juli, 2010 kl. 08:10

  10. God Morgon!
    Visst är det surt? Hon jag skulle bytt lägenhet med drog sej också ur…

    Kram

    16 juli, 2010 kl. 07:44

    • Petra: Ja det känns lite B!!

      16 juli, 2010 kl. 08:01

  11. Åsa

    Är du helt säkert av med den eller är det bara fler som har anmält sitt intresse?

    16 juli, 2010 kl. 07:14

    • Åsa: Jag har 2110 köpoäng o nu ska man 2 355 för att vara intressant

      16 juli, 2010 kl. 07:58

  12. Slumpade runt nu på morgonen. Kom som en TOTAL nyhet för mig att apoteksfolk kan ha humor … Man lär sig lite varje dag. Henrik Schyffert gjorde ju en kul monolog för några år sedan om att apoteksfolk är ”lite begränsade”. Nu vet åtminstone jag bättre …

    16 juli, 2010 kl. 07:09

    • Bengt: Haha ingen regel utan undantag vet du. Näevars på vårat jobb har alla humor. Och många samma som mig. Vi kanske är lite speciella på vårat apotek! Den monologen skulle vara kul att höra. Ska leta efter den

      16 juli, 2010 kl. 07:34

Kommentera

