Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Barn gör inte som man säger utan som man gör!

Jaha nu har min dotter smygrökt också!! Hade bestämt mig för att sluta idag men jag hade sparat en cigarett tills imorse men surprice-den var borta. Emelie hade en kompis som sov här inatt o de två har delat på den mot stor förnekelse. Enligt dem så måste det varit ngn annan som satt sig på våran balkong för att röka en cigg!! Samtidigt som jag inte kan låta bli att skratta åt dem så är jag ganska besviken.

26 svar

  1. uj då, men du skulle aldrig låtit en enda cigg ligga kvar kanske, det var väl just en enda cigg som var lockande
    kramr

    21 juli, 2010 kl. 09:22

  2. Ajaj. Dagens ungdom borde veta bättre!
    När jag började röka för 100 år sen då var det TUFFT att röka. Nu behandlas ju rökare som parias eller nåt…

    Hoppas du lyckas med ditt försök!

    21 juli, 2010 kl. 06:42

  3. Oj, vilken flashback jag fick! …….

    21 juli, 2010 kl. 06:36

  4. Jag hade blivit vansinnig! Sno, ljuga OCH röka.
    Av alla saker i denna världen så tror jag nästan att det är det som jag skulle bli mest besviken över – om nån av mina barn börjar röka.
    Lycka till med ditt slutande förresten. Tror du är av tillräckligt tufft virke till att klara det :o)

    21 juli, 2010 kl. 04:19

    • Hege: Jag har så dålig karaktär bara!

      21 juli, 2010 kl. 09:32

  5. Visst är det så med barn, hoppas att hon kan sluta röka. Ja nu har flytten gått och jag har fortfarande en hel del att fixa.

    21 juli, 2010 kl. 03:14

  6. Det stämmer bra det med barn. Kramiz

    21 juli, 2010 kl. 12:36

  7. Fast jag ska tillägga att jag är rökfri sen 4 år tillbaka också. Det är det bästa beslutet jag tagit på äldre dar 😉

    21 juli, 2010 kl. 10:13

  8. Men då.. Hoppas nu bara inte dom fortsätter och fastnar i rökningen. Det är det beslutet jag ångrar mest med min tonåringstid. Att jag började röka.

    21 juli, 2010 kl. 10:12

    • Sussi: En av de saker jag ångrar mest också!

      21 juli, 2010 kl. 09:55

  9. Men det är ju rätt normalt och sunt att tonåringar testar saker. Fast tala om för henne att Tofflan HATAR rökning, man luktar ILLA, STINKER. Vem vill t ex pussa en askkopp? För det är så det känns… 😉

    Kram kram!

    21 juli, 2010 kl. 08:07

    • Tofflan: Jag tror uppkomsten av rynkor går bättre hem 🙂

      21 juli, 2010 kl. 09:39

      • OK, tänkte bara på att hon kanske har en boyfriend hos pappa..? Men han kanske också röker… Boyfrienden, alltså!..

        22 juli, 2010 kl. 07:31

      • Tofflan: Hon har haft en kille där men det är slut sedan en vecka och om han röker vet jag inte!

        23 juli, 2010 kl. 08:01

  10. Hrm, lite osmidigt att ta av mammas cigg om man nu ska tjuvröka… Var det bara för att testa eller hon har rökt mer än så?

    21 juli, 2010 kl. 08:03

    • Diana: Jag tror hon har testat förut men jag är inte helt säker. Bara misstankar!

      21 juli, 2010 kl. 09:27

  11. hoppsan sa! men duktigt av dig och sluta tycker jag 🙂

    21 juli, 2010 kl. 05:10

  12. Förstår din besvikelse…inte vill vi att barnen tar över våra dåliga vanor. kramiz

    21 juli, 2010 kl. 03:53

  13. Hoppas att hon tyckte att det var riktigt jäkla äckligt.. 😉

    Kram

    21 juli, 2010 kl. 02:52

  14. Skam föder skuld som föder förnekelse som föder lögn som föder skam som föder skuld som föder förnekelse som föder lögn som föder skam som föder skuld som föder förnekelse som föder lögn som föder….. Som leder till ett erkännande och syndernas förlåtelse…

    sv. Det har hänt något tråkigt….

    20 juli, 2010 kl. 11:45

  15. Det är nu du skall ta telen och ge henne utegångsförbud!

    20 juli, 2010 kl. 11:19

    • Ellis; Jag kanske är löjlig men jag känner att jag faktiskt inte har några bevis för det även att sannolikheten att ngn skulle upp på min balkong för att röka är minimal så kan det ju faktiskt vara så.Fast jag inte tror det

      21 juli, 2010 kl. 09:05

  16. Med lite tur (och moderligt inflytande) så blir det både den första och sista. Och nu när den sista cigaretten har gått upp i rök, har du ju inget annat val än att sluta röka!
    Lycka till, det är verkligen värt att kämpa för.
    Kramar!

    20 juli, 2010 kl. 10:53

  17. Tycker du ska tala om de för dem. Att du är besviken..samtidigt kan du inet tycka vare sig si eller så om det faktumet tt hon röker.. tyvärr.

    20 juli, 2010 kl. 10:20

  18. Ungar är läskigt lika sina föräldrar. Ibland hittar de till och med på grejor som man själv aldrig tänkt på.

    20 juli, 2010 kl. 10:10

  19. Jag var bara tolv, men eftersom jag hade haft TBC som mycket liten och jag blev illamående, så trodde jag stenhårt att det var speciellt farligt för MEJ att röka.

    Sen dess har jag provat på bara ett fåtal gånger och eftersom jag mådde illa alla gångerna, så lät jag bli i fortsättningen. Det är jag rätt glad för, för min Pappa dog i lungcancer efter flitigt rökande.

    Svar: Att träffa folk i arbetslivet, kunder eller medarbetare gör allt för ens tillfredsställelse.

    Kram/Gilla

    20 juli, 2010 kl. 10:08

Kommentera

