Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Hajattack!!

Försökte få med mig Annelie m familj att åka o bada förut. Det slutade med att jag åkte dit o fikade för det var inte tillräckligt varmt för att bada idag,  sa hon.  Det är fortfarande ganska varmt ute, ca 26 grader. Soligt o vindstilla men hon har aldrig varit speciellt förtjust i att bada.  I synnerhet inte med mig kanske..eller så är hon  Linköpings största badkruka.

Annelie är en gammal vän (jag vet inte vem av oss står ut längst haha) och på en av våra tågluffar som tog sin början för snart 20 år sen, Hualigen.. Ja, jag sa ju att hon var gammal!! Iaf hade vi stannat till i San Remo ett par dagar o då vi var lite oroliga för hajar höll vi oss ganska nära stranden när vi badade. Helt plötsligt började en geting attackera mitt huvud så jag fäktade vilt med armarna och dök under vattnet o var borta en liten stund. Jag hörde paniken i hennes röst när hon ropade mitt namn o gud vad skäll jag fick sen. Hon trodde ju  att det var en haj..  Så det kanske är därför hon gärna inte åker o badar med mig haha.

15 svar

  1. oj

    17 februari, 2011 kl. 07:45

    • something: vi är fortfarande vänner trots den uteblivna eller kanske för den uteblivna 🙂

      17 februari, 2011 kl. 07:51

  2. hahaha dina getingshistorier är farliga!

    3 augusti, 2010 kl. 11:00

  3. Man blir trots allt oftare attackerad av getingar än haj.

    28 juli, 2010 kl. 09:46

    • frunatmaken: Det ligger lite sanning i den 🙂

      28 juli, 2010 kl. 08:04

  4. Ja fast jag vet inte ja!! Getingen är nog värre än hajen.. nästan i alla fall 😉

    Jo men visst var det du som hade sagt det där smata om loppis 🙂

    28 juli, 2010 kl. 08:21

  5. Det är underbart med gamla kompisar som din Annelie – även jag har en Annelie, men vi kan inte tröffas så ofta. Och jag förstår om din A inte vill åka och bada med dig efter ”haj-upplevelsen”… 😆
    Kram!

    27 juli, 2010 kl. 10:20

  6. Ni går nog säkra från hajar på Östgötaslätten:) Jag som älskar att bada i både havet och insjöar. Speciellt såna här varma dagar;)

    27 juli, 2010 kl. 09:49

  7. Hur var det med vännerna? Här hade du ju en som inte ville bada ens med dej. Hihi!

    Nu ska vi vara snälla!

    Kram/Gilla

    27 juli, 2010 kl. 09:41

  8. Haha det kanske kan vara därför hon inte vill bada med dig 😉

    27 juli, 2010 kl. 09:03

  9. Jo fats jag börja jobba 11.30 så ville gärna sova länge när man kan..inget kul och vakna 8.15 då inte…. :/ idag börja jag 10….då skrek vaktmästaren i trappuppgången 7.15, suck, men jag somna om till klockan ringde 8.30…

    jag längtar efter min ledighet nu!

    27 juli, 2010 kl. 09:02

  10. Gillar Annelie – Vi som är lite mot badkrukahållet måste hålla ihop…

    27 juli, 2010 kl. 07:22

    • Hege: Jag med trots bristen på badmöjligheter!!

      27 juli, 2010 kl. 09:38

  11. Fy vad elakt av henne…Du får komma hit över helgen så kan vi bada 20 timmar om dagen 😉

    Kram

    27 juli, 2010 kl. 07:00

    • Petra: Ja visst.var det taskigt. Vänner ska ju ställa upp.. 🙂

      27 juli, 2010 kl. 08:00

Kommentera

