Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

En av få gånger jag åkt dit för polisen.

Rubriken lät inte så bra men även jag har varit ung!! Och det gäller bara trafikföreelser.  När vi var på väg till Ödeshög en gång så hamnade jag bakom en lastbil som låg o möla i 70 på en 90- väg.  Inga chanser att köra om för det var massor av mötande trafik hela tiden och det var heldraget. Till sist såg jag en MC långt borta i perferin och tänkte att nu kan jag köra om för han kan ju gå ut närmare väggrenen. Sagt o gjort, men det dröjde inte många minuter förräns jag hade samma MC bakom mig med blinkande blåljus o tjutande sirén. Det visade sig att han ingick i en MC-eskort åt några höga gubbar!! Så jag fick böter för otillåten omkörning… Snacka om tur!! Jag blev så himla glad att jag kunde göra ett bidrag till deras nästa personalfest!!

8 svar

  1. Ujuj vad jag kommer åka dit sen..

    3 augusti, 2010 kl. 11:21

  2. Förresten, en av få? Dom andra då? 😉

    30 juli, 2010 kl. 10:38

  3. Det gäller att välja sina omkörningar väl 🙂

    30 juli, 2010 kl. 10:37

  4. fast det kunde ju inte du veta 🙂
    kramar

    30 juli, 2010 kl. 10:25

  5. Jag åkte dit för fortkörning för ett antal år sedan. Hade tydligen haft en målad ploisbil efter mig i över en mil utan att märka det, och under den tiden låg jag i konstant 90, fast hstighetsgränsen hade pendlat mellan 70 och 90 😦
    Så jag har oxå bidragit till deras personlafester… och på köpet straffade jag mig själv med att inte få lov att röka på så lång tid det skulle ta mig att röka upp bötespengarna. Det var 10 veckor… och efter det så fortsatte jag att hålla upp i något år till innan jag började igen, så summa summarum tjänade jag på att bli tagen :o)

    30 juli, 2010 kl. 08:20

  6. Positivt tänkande är bra 😉

    Kram

    29 juli, 2010 kl. 10:57

  7. Det känns alltid lika bra att kunna bidra till andras personalfester – NOT!! Om du orkar läsa om mina bravader med Polisen finns de nedan…..

    http://myworldmytruth.blogg.se/2010/may/idioten.html

    http://myworldmytruth.blogg.se/2010/may/igen-igen.html

    29 juli, 2010 kl. 10:49

    • Bara Jag: Du är mer generös än vad jag är 🙂

      29 juli, 2010 kl. 11:24

Kommentera

