Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Jag får ju också drömma ibland, eller!?

Det är flera personer som skrivit om sina far-. och morförälrar, sin mamma eller pappa, sina syskon. Sin goa släkt. Jag blir väldigt avundsjuk  på er. Jag vill också ha en familj o en släkt.Visst har jag vänner men nånting saknas i mitt liv…Jag kan ibland önska att jag skaffat fler barn men nu känner jag att jag INTE  är mogen för det ansvaret. Haha! Jag skulle kunna ändra mig om jag träffar en man utan barn men det behöver man nog inte oroa sig för 🙂  Nu har jag fått kontakt med några av mina kusiner igen via FB så jag får väl hoppas på dem för att få en släkt!!!

15 svar

  1. Jag är glad som lyckats med en underbar släkt, och tillskott med en extra mor: dig!

    3 augusti, 2010 kl. 11:54

    • Ellis: Vad gullig du är!! Eller är det Joplin-skivorna du vill åt 🙂

      4 augusti, 2010 kl. 08:42

  2. Jag har inga kusiner… 😦 Men du… All släkt är inte så kul, tänk på att vänner kan man välja själv, medan släkten liksom alltid är släkten…

    2 augusti, 2010 kl. 05:09

    • Tofflan: Jag vet att du har rätt man ska vara försiktig med vad man önskar. Men det är så att man saknar grejer man inte har.

      3 augusti, 2010 kl. 07:33

  3. Vet precis vad du pratar om. Jag HAR familj och släkt, men ingen direkt kontakt med dom längre…Mina föräldrar har t ex inte hört av sig se´n vår älskade hund dog för nära på två veckor se´n. Omtänksamt.

    2 augusti, 2010 kl. 05:02

    • Miss Juni: Visst är det tråkigt!! Ibland önskar man att det skulle vara som de flesta andra har det..

      3 augusti, 2010 kl. 08:56

  4. jag SAKNAR också, men har fått lära mig att leva ändå
    Sv: jo, J tyckte att han hade rätt även om han räknat helt fel 🙂
    kramar

    2 augusti, 2010 kl. 10:29

  5. Som Bara jag säger: Har man goda vänner kan det vara lika bra det.
    Men jag förstår att det känns att det är något som saknas.
    Blod är tjockare än vatten,liksom.
    Hoppas att du får fler kontakter på någon kusin på FB.
    Ha det bäst!
    Kram!

    2 augusti, 2010 kl. 07:13

  6. Ja, ibland önskar jag oxå att jag hade mera familj. Men å andra sidan är jag så dårlig på att hålla kontakt med de två jag har (pappa o en syster) att jag inte förtjänar mera.

    2 augusti, 2010 kl. 06:35

  7. Det var länge sen jag tittate/hittade in i din blogg…ser jag..har du ny?? Tycker den är lite annorlunda nu???
    ja, det måste vara tomt att inte ha så många anhöriga..somman har kontakt med…Hoppas att dom du NUhittat på F-B..att du kan få en fin relation till dem och även träffas LIVE!!!
    Kram till dej!!!

    1 augusti, 2010 kl. 10:58

    • Margit: Har bara en ny bild annars är det samma.Vi får väl se hur det går. Om både de o jag tycker att det är ”värt” att ta upp kontakten så.

      3 augusti, 2010 kl. 07:45

  8. Inte för att det är någon egentlig tröst men för vissa är släkt inget positivt – där är vänner MYCKET bättre… Tänk Josef Fritzl….

    1 augusti, 2010 kl. 10:03

    • Bara Jág: Med den jämförelsen så. Vet du vad FRITZL´S fru sa när hon gick o lade sig: har du slä(c)kt i källaren!? Lite hémsk men jag kan inte låta bli att tycka den är rolig

      1 augusti, 2010 kl. 11:06

  9. Tusen tack för din fina omtanke!

    1 augusti, 2010 kl. 09:59

  10. Nattis 2.0

    Är de alla döda eller andra orsaker?
    (Har inte heller någon närstående familj förutom syskon som jag inte är nära längre..)

    1 augusti, 2010 kl. 09:42

Kommentera

