Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Waky waky!! Rise and shine!!

Nu har Volbeat äntligen släppt en ny låt. ”Fallen” heter den. Det är ett danskt hårdrocksband som grundades 2001. De är mina absoluta favoriter detta århundrade.

Deras  inspirationskällor kommer b la ifrån Elvis Presley och Jhonny Cash. Deras musikstil är främst metal/hårdrock, men de har inslag av gammal hederlig 50-talsrock också.

Ja det är bara att konstatera att de är skitbra!!

Här deras nya:

Och här är den låt som gjorde att jag började gilla dem. En upphottad version av Jonnny Cashs ”Folson prison blues” som nannna sa:

25 svar

  1. Nightmare

    Ha ha Nej hade andra saker på gång som börjar på K men
    har familjebloggen upphört nu då? 😉

    8 augusti, 2010 kl. 08:42

    • Nightmare: Nu ger du mig kramp i magen igen!!

      8 augusti, 2010 kl. 08:50

  2. Nightmare

    Me tanke på mitt namn och statusen ”stalker” så kanske finns en risk jag hittar dig.. 😉 kiddar mycke..

    8 augusti, 2010 kl. 03:58

    • Nightmare: Jag tänkte inte på det 🙂 But I´m not afraid of you, kan mkt mer än karate som börjar med ett K. Så det är nog du som ska vara rädd 😉

      8 augusti, 2010 kl. 04:15

      • Nightmare

        ha ha så du kan Kung Fu också. 🙂

        8 augusti, 2010 kl. 08:27

      • Nightmare: Var det det bästa du kom på på K?

        8 augusti, 2010 kl. 08:34

  3. Nightmare

    Ha ha vet du skojar.. och visst är humor en bra egenskap undrar om du är lika kvick om jag shoppar i
    ditt apotek 🙂 Just Kidding..

    8 augusti, 2010 kl. 02:35

    • Nightmare:Haha glöm inte bort viskningen bara (regnrocken funkar också) Klart jag är lika rapp. Om du inte lyckas få mig generad förstås 🙂 Det blev jag faktiskt häromdagen när jag sa till en karl på skoj:bäst att du betalar den där om du inte vill a mig spingandes efter dig. – Då skulle jag vända mig om o krama dig sa han. Såna svar kan överrumpla mig lite ibland o göra mig generad. Det är lättare att ta mer brutala skämt.

      8 augusti, 2010 kl. 02:51

      • Nightmare

        ha ha samtidigt är det ju lite lättare skämta via en blogg..bra med tips på hur man ska få dig generad man aldrig var man shoppar medicin nästa gång.. 😉

        8 augusti, 2010 kl. 03:06

      • Nightmaare: Det är lite mig i ett nötskal att kunna ta brutala,sexistiska skämt för då vet man att det är just skämt. Det är när jag blir osäker på vad som menas som jag blir generad. Pilluttan dig jag tror faktiskt aldrig att jag sagt var jag jobbar 🙂

        8 augusti, 2010 kl. 03:24

  4. Nightmare

    Var ju inte meningen krossa ditt hjärta och ska försöka vara snäll i fortsättningen.. 🙂

    7 augusti, 2010 kl. 07:48

    • Nightmare: Nu känns det lite bättre… 🙂 Du är ganska snäll då fast du skrev så om Volbeat. Men det kommer att ta tid innan jag kommer över detta 🙂

      7 augusti, 2010 kl. 08:28

      • Nightmare

        Börjar du återhämta dig och komma över detta, för börjar ta på krafterna att vara snäll.. 🙂

        8 augusti, 2010 kl. 01:59

      • Nightmare: Ja du behöver inte anstränga dig för min skull. Inte här iaf 🙂 Just kidding.

        8 augusti, 2010 kl. 02:23

  5. bra du vet vart och så nu 🙂

    jag hade en underbar kväll igår 🙂

    7 augusti, 2010 kl. 04:35

  6. HAR bara gillat EN låt av alla dina som du satt o de den där med my girlfriend

    7 augusti, 2010 kl. 03:59

  7. tack! jag gillar också metal/hårdrock 🙂 ska sätta upp den på min spotify-lista och lyssna
    ha en fin lördag – kramar

    7 augusti, 2010 kl. 10:09

  8. Själv har jag The Garden`s Tale som favorit med dem. Kramiz

    7 augusti, 2010 kl. 10:06

    • Roggan: Den är bra men själv gillar jag mest still counting och something else or..

      7 augusti, 2010 kl. 07:04

  9. Nightmare

    Tror det behövs mer än ETT glas vin för att överhuvudtaget kalla detta musik..bättre du lägger på en platta med Metallica.. 🙂 Tur smaken e som baken…..

    7 augusti, 2010 kl. 09:50

    • Nightmare: Nu krossade du mitt hjärta, hur kunde du skriva så elaka saker 🙂

      7 augusti, 2010 kl. 06:33

  10. då ska jag lyssna på den efter nyheterna

    7 augusti, 2010 kl. 09:34

  11. Lite för arga pojkar för min del…

    7 augusti, 2010 kl. 09:30

  12. God Morgon!!
    Jaja, jag har varit uppe i flera timmar 😉
    Kram

    7 augusti, 2010 kl. 08:14

  13. Inte är dom lika bra som Noice! 😉
    Sv: När dom blommar….olika…allt från juli till oktober,men jag har fått en att blomma redan i april en gång.
    Hur länge…..mellan en till två veckor,och dom luktar GUDOMLIGT!!
    Ha en bra dag och kram på dig!

    7 augusti, 2010 kl. 08:08

Kommentera

