Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

AIK vs Djurgården

Fröken i första klass berättade för klassen att hon är AIK-supporter. Hon bad de elever som också är AIK-supporters att räcka upp handen.

Barnen var inte riktigt säkra på vad en AIK-supporter var, men eftersom de ville vara som sin fröken så viftade snart barnen ivrigt med sina armar. Det vill säga, nästan alla barnen.

En flicka, Lisa, satt i sin bänk och rörde inte en min. Lärarinnan frågade varför hon valde att skilja sig från mängden.
– För att jag inte är en AIK-supporter, svarade Lisa.
– Vad är du då?, frågade fröken.

Flickan svarar med stolt röst:
– Jag är Djurgårds-supporter så klart.

Lärarinnan blir förvånad och samtidigt lite irriterad. Hon frågar Lisa varför hon är ett Djurgårds-supporter.
– Tja, min mamma och pappa är Djurgårds-supporters, så jag är också Djurgårds-supporter.

Lärarinnan blev nu arg.
– Det är ingen orsak! säger hon med hög röst. Om vi säger att din mamma var en dåre, och din pappa också var en dåre. Vad skulle du då vara?

Lisa funderar en stund, ler och säger:
– Jaa, då skulle jag vara AIK-supporter.

8 svar

  1. Baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah AIK FOR THE WIN!!!

    10 augusti, 2010 kl. 11:28

    • Ellis: Näe näe näe. Karle IF

      10 augusti, 2010 kl. 11:43

  2. Jag gillar Lisa!

    10 augusti, 2010 kl. 08:33

  3. Detta är det bästa inlägg du någonsin skrivit!!! PS: Jag är förresten också Djurgårds-supporter. PS nr 2: Från min tidiga ungdom minns jag att vi sa att AIK stod för Använda Isländska Kalsonger (humorn var inte så avancerad på den tiden … ).

    10 augusti, 2010 kl. 07:18

    • Bengt: Haha själv ställer jag mig utanför. AIK=avancerad intelligens krock eller avancerad intelligenskvot. inte det? haha

      10 augusti, 2010 kl. 08:54

  4. Den var skit bra. Kramiz

    10 augusti, 2010 kl. 07:10

  5. Inte dum den. Min syster bor på ön sedan 19 år tillbaka, hon kom dit som ekonom på Sunwing hotell. Vi sa kom inte hem med någon grek, och det gjorde hon inte hon stannade kvar 🙂 Kram

    10 augusti, 2010 kl. 07:05

    • Ingela: Haha. Där ser man

      10 augusti, 2010 kl. 08:46

Kommentera

