Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Anonyma kommentarer!

Då var det dags igen. Eller det verkar ju vara vardagsmat i vissa bloggar.  Johanna har fått en elak kommentar.Själv har jag aldrig fått ngn anonym elak kommentar. Det närmaste jag kommit är när decdia råkade skicka en kommentar anonymt om kroppsbehåring i MIN ålder!  Jag anser att kan man inte stå för det man säger kan man lika gärna hålla käften!! För lets face it: Vad åstadkommer personen ifråga mer än att visa de andra som kommenterar att man är ett totalt pucko utan ryggrad…Nåt som verkligen retar mig är när folk anser sig ha rätten att döma ut en annan människa pga att den är lite annorlunda! Jag har lyckats undgå att få elaka anonyma kommentarer men jag vet många som får det. T ex är det många kvinnor som fått elaka kommentarer som hora, stackars din man du måste vara otroligt glapp när du har så många barn, du tror du är guds gåva till mannen va?! mm mm. Helt sanslöst att man bara kan sitta o slänga ur sig ngt sådant. Det vittnar verkligen om taskigt självförtroende!! Likaså tycker jag inte att man ska göra inlägg som man inte kan stå för IRL.

18 svar

  1. Äsch! Nu hade jag tänkt skriva en elak, anonym kommentar. Men jag är inloggad som Ama de casa och ids inte logga ut.
    😉

    12 augusti, 2010 kl. 12:11

  2. Jag får riktigt vidriga kommentarer flera gånger i veckan och så har det varit sedan jag började blogga. Skiter jag i 🙂

    11 augusti, 2010 kl. 06:11

  3. Miss Juni

    Och jag håller med! Från början till slut!

    11 augusti, 2010 kl. 01:17

  4. Det går att blockera IP-adresser från att kommentera på WordPress, bara så du vet… Jag har gjort det med några av de allra elakaste!

    11 augusti, 2010 kl. 12:50

  5. Om nu någon ska kommentera elakt så kan dom väl i alla fall stå för det dom skriver..
    Som tur var har inte jag heller fått någon elak kommentar. Hoppas det håller i sig..

    11 augusti, 2010 kl. 10:06

  6. Det är det insta man kan begära att man står för sina elakheter. Sen undrar jag också vad man tror att det gör för nytta att vara elak.

    11 augusti, 2010 kl. 08:42

  7. Hur man än tänker och tycker behöver man väl inte skriva en elak kommentar. Har hittills sluppit det. Kramiz

    11 augusti, 2010 kl. 08:17

  8. Bloggar och svarar man inte på andras bloggar för att man tycker det är kul?
    Jo…
    Dom som kommer med elaka kommentarer tycker jag kan sluta läsa……och kommentera!
    Här inne brukar man alltid få sig ett gott skratt så här direkt på morgonen,men inte idag inte….nu blev jag irriterad!!
    Nu fick du en elak kommentar 😉
    God morgon min vän!

    11 augusti, 2010 kl. 07:25

  9. tyvärr så finns det fega kräk som bara kommenterar elakt anonymt

    11 augusti, 2010 kl. 05:29

  10. Jag har heller inte fått någon elak, puh… det tackar vi för!

    11 augusti, 2010 kl. 12:03

    • Diana: Jag kan nog klura ut en 🙂

      11 augusti, 2010 kl. 12:06

  11. Haha ja sånt måste man bli påmind om ibland 🙂

    10 augusti, 2010 kl. 11:53

  12. Jag har bara fått snälla kommentarer än så länge, jag kanske är för mesig???

    10 augusti, 2010 kl. 11:51

    • Bara Jag: Mesig är det sista jag skulle kalla dig för!!

      11 augusti, 2010 kl. 12:05

  13. Jag kan bara hålla med dig! Jag hoppas jag slipper fler elaka!! 🙂

    tack för länkningen btw!

    haha fy vad elakt av diana och glömma sitt namn på det viset… *S*

    jag tror ni är för coola så de helt enkelt inte vågar lämna något elakt 😛

    10 augusti, 2010 kl. 11:27

    • Johanna: Haha det är klart det är 🙂 Att jag inte tänkte på det 🙂

      10 augusti, 2010 kl. 11:33

  14. Drygt med elaka kommentarer.. Får inte heller.

    sv: Nää men pappa och dem är på väg tror jag. om han inte väntar på flygplatsen.

    10 augusti, 2010 kl. 11:16

    • Ellis: Jag undrar vad vi gör som slipper?

      10 augusti, 2010 kl. 11:19

Kommentera

