Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

In a week moment!!

I ett svagt ögonblick igår sade jag till Filip

Ikväll ska jag röka som attan för imorgon ska jag sluta 

Haha Tjena mittbena sa han.

O nu måste jag ju bevisa för den lilla rackaren att jag visst klarar det när han säger så. Det går inte att säga till mig att det finns ngt jag inte klarar eller vågar. Då måste jag bara bevisa för min omgivning hur jäkla fel de har. Det kanske är det han vet så det är därför han sa som, han gjorde!! Problemet är att jag inte har några som helst problem med att erkänna att jag misslyckats. Så jag slutar röka ett tag men omen eller ett par månader har jag säkert börjat igen!  Jag har ju ingen lust att sluta röka men har man det nånsin?!

Min nästa semesterresa kanske går hit istället för Alanya!

17 svar

  1. Försök o sluta HELT för min o Filips skull? framför allt din.

    10 augusti, 2010 kl. 11:21

    • Ellis: Får hoppas att jag kan hålla mig längre den här gången

      10 augusti, 2010 kl. 11:28

  2. Lycka till….igen 😉

    Kram

    10 augusti, 2010 kl. 04:01

  3. Ska du sluta röka – då ska jag banne mej sluta med godis!!!

    10 augusti, 2010 kl. 03:53

  4. ja, och då är ju Alanya trevligare, så det är bäst att du håller ditt löfte

    10 augusti, 2010 kl. 03:28

  5. Nattis 2.0

    Du får ge dig fasen på det! Då går det! 🙂

    Lycka till!

    *rökfri sen 3 veckor*

    10 augusti, 2010 kl. 02:07

    • Nattis: Vi får se hur länge det blir den här gången. Sist höll jag upp i 8 månader men så övade jag lite till en ålandsresa, haha. Och fortsatte i Alanya!! Vi får hoppas att vi lyckas bägge två

      10 augusti, 2010 kl. 04:42

  6. ja det var verkligen jätte härligt

    10 augusti, 2010 kl. 01:31

  7. Raring, ta till nåt hjälpmedel så kanske det går bättre. Fast ärligt, om du inte vill sluta, så tror jag att förutsättningarna för att lyckas inte är så bra… Håller i vart fall tummarna!
    /En som varit rökfri i snart sex år (den 7 september)

    10 augusti, 2010 kl. 12:10

    • Tofflan: Nästan allt hänger på viljan. Och jag har provat ALLA hjälpmedel som finns.Inget hjälper så nu är det snus!!

      10 augusti, 2010 kl. 05:12

  8. Det finns inget som är så tillfredsställande som att slå andra på fingrarna och säga ”se, det kunde jag VISST!!”

    Lycka till!!

    10 augusti, 2010 kl. 11:59

  9. Hoppas du lyckas håller tummarna för dig =)

    jag är med förskonad från anonyma kommentare, speciellt sedan jag bytte till bloggplatsen från blogg.se där hagla de tätt… 🙂

    Men jag tycker som du kan man inte säga det me dlänk kan man hålla tyst!

    10 augusti, 2010 kl. 10:46

  10. Lycka till! Dock tror jag att rökstopp behöver lite längre planering och förberedning…

    10 augusti, 2010 kl. 10:02

    • Diana: Är ganska impulsiv och jag har prövat bägge med samma goda/dåliga resultat. Allt hänger på viljan!Som brukar dippa efter ett par månader!

      10 augusti, 2010 kl. 04:57

  11. Ett mycket smart val. Jag har varit rökfri i 4 år nu och det är banne mig det bästa jag gjort.. Jag hejar på dig ja.. HEJA HEJA 😉

    10 augusti, 2010 kl. 07:52

  12. Oj då….det är bara att önska dig lycka till då 🙂
    God morgon!

    10 augusti, 2010 kl. 07:26

    • Camilla: Tack så mkt!!

      10 augusti, 2010 kl. 07:33

Kommentera

