Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Dagens roliga historia!!

Thank God I´m a woman!!

Tre män var på en skogstur när de plötsligt kom till en stor, brusande älv.
De måste komma över till den andra sidan men hade ingen aning om hur de skulle kunna klara av det..
Den förste mannen bad till Gud: ”Käre Gud, ge mig styrka att korsa den här älven!”

– Och Pang! så gav Gud honom starka armar och ben så att han kunde simma över älven på två timmar,
efter att nästan ha drunknat flera gånger.

Då sa näste man: ”Käre Gud, ge mig styrka och verktyg så jag kan korsa den här älven!”

– Och Pang! så gav Gud honom en roddbåt och han klarade av att ro över
älven på en timme, även om båten var på väg att välta flera gånger.

Den tredje mannen hade sett hur det hade gått med de två andra, så han bad
också en bön: ”Käre Gud, ge mig styrka, verktyg och intelligens så jag också
kan komma över älven!”

– Och Pang! så skapade Gud om mannen till en kvinna. Hon kollade kartan,
gick några meter uppför älven och promenerade över bron.

14 svar

  1. Ha,ha, du är inte bara Sunshine, du vet också hur världen skulle kunna fungera bättre !!!! =)

    13 augusti, 2010 kl. 08:05

  2. Nightmare

    ha ha tror du skrev fel..Du menar du lagar middag åt din pappa ibland och så.. 🙂

    13 augusti, 2010 kl. 11:00

    • Nightmare: Ja just så menade jag. Tur att du insåg att jag skrivit fel 🙂

      13 augusti, 2010 kl. 07:41

  3. Haha de så de skall vara 😉

    13 augusti, 2010 kl. 12:08

  4. Nightmare

    Ha ha helt ok.. (men kan kvinnor läsa kartan?.. 🙂

    12 augusti, 2010 kl. 10:41

    • Nightmare: Haha du skulle bli förvånad om du visste vad vi kan.. det är bara att vi döljer det så bra så ni ska känna er behövda 🙂

      12 augusti, 2010 kl. 10:47

      • Nightmare

        Ha ha det var det jag misstänkte men inte snällt du lät din pappa fixa din bil då? 😉

        13 augusti, 2010 kl. 06:41

      • Nightmare: Han visste att det inte skulle bli gjort annars.. Tjänster o gentjänster du vet 🙂 Jag åker ju dit o äter middag o så ibland 🙂

        13 augusti, 2010 kl. 07:05

  5. Det är ju det jag säger – who needs a man anyways – de bara komplicerar till allt, tänker efter efter och använder oftast fel hjärna eftersom den inte är klok!

    Kram!

    12 augusti, 2010 kl. 10:33

  6. Såna här verklighetsbaserade historier gillar jag… 😉

    12 augusti, 2010 kl. 10:05

    • Diana: Haha du är bara för rolig.. Kan du inte t’änka dig att byta jobb o flytta till lkpg?!

      12 augusti, 2010 kl. 10:14

  7. Hahahahahaha!!! Det visst jag ju att vi är bäst!

    Kram/Gilla

    12 augusti, 2010 kl. 09:57

    • Gilla: Konkurrensen är ju inte så hård 🙂

      13 augusti, 2010 kl. 07:38

  8. Så enkelt så lätt – så svårt för vissa 😉 Kram

    12 augusti, 2010 kl. 09:39

Kommentera

