Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Pull pull pull!! Komsi komsi!!

Nu ska jag överraska min son med världens godaste kycklingrätt!! Ja han kanske inte tycker det men jag..Mwhaaha

Receptet kommer ifrån Millan, denna fantastiska matkvinna som jag glömt bort. Det är därför jag gått ner så mkt i vikt den senaste tiden!! Men nu ska det bli ändring på det!! Gå in o botanisera bland alla hennes recept.  Om du går upp ivikt – dont kill the messenger!! Näevars jag tror det är LCHF (det heter så va?)

Färilakyckling toppad med fetaost

        Finns inte Färilaskinka i charken hos dig, ta någon annan, smakrik och god skinka.

3-4 port

2 Kycklingfiléer

10st Cocktailtomater

1hg Färilaskinka (smakrik, rökig skinka)

2dl Grädde

Ca 100g Fetaost

Färsk basilika eller timjan

Skär kycklingfiléerna i bitar. Stek dessa i en gryta så att de får fin färg. Hacka skinkan och låt den steka med en stund. Häll sedan över grädden. Låt det hela koka på låg värme i cirka tio minuter. Halvera cocktailtomaterna. Ha i dessa tillsammans med de färska örterna i slutet av kokningen.

Smula över fetaosten vid servering.

Matlagningstips!

Det är även gott att ha ost i såsen.

Det är kanongott. Har gjort det en gång förut men Emelie gillar inte kyckling för de är ju så söta!!

See you later om jag inte självdör i soffan..

6 svar

  1. Det låter som om man borde följa det där receptet. Mums!

    Kram/Gilla

    14 augusti, 2010 kl. 10:10

  2. Låter som sonen kommer bli jätteglad…det låter så gott. Får nog testa det en dag.
    Kramkram

    14 augusti, 2010 kl. 07:51

  3. Mmmm, låter jätte gott! Kyckling ost och tomater… kan det gå fel? 🙂

    14 augusti, 2010 kl. 07:31

  4. Lät riktigt gott!

    14 augusti, 2010 kl. 07:27

  5. Det är det värt bara man får riktigt god mat.

    14 augusti, 2010 kl. 06:33

  6. Jag har ett litet helsike just nu. Min kropp lyder mig INTE! Jag försöker kapa några kilon, men tror du att fettcellerna lyssnar på mig?? NJET! Kram

    14 augusti, 2010 kl. 06:15

Kommentera

