Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Nöjd eller missnöjd!?

AM har haft en omröstning om vilken kroppsdel man är mest nöjd med. Resultatet var väldigt skrämmande. 25% var missnöjda med allt. Hemska tanke. Gud vilka deprimerande siffror. Jag fattar inte hur folk kan ha så låg självkänsla. Det finns ngt vackert hos alla!! Jag antar att det var mest kvinnor som svarat för även inom det området har vi en hel del att lära av männen. De har inte riktig samma utseendefixering som vi kvinnor har. Själv är jag 93-94% nöjd med mig själv o det är ju bra.  Jag skulle ju inte dött av att ha lite boobisar men å andra sidan så finns det mkt värre saker. Som de kvinnor som har extrem behåring,de som är extremt korta eller långa. Siamesiska tvillingar. Ja listan kan göras oändligt lång Allt är ju relativt – glöm inte det ni som inte är nöjda med nåt. Hur nöjd/missnöjd med dig själv är du?

17 svar

  1. Jag är missnöjd med småsaker. annars är ja rätt nöjd faktiskt.

    19 augusti, 2010 kl. 12:20

  2. Jag skulle gärna haft mindre mage men det är å andra sidan bra när boobisarna behöver stöd.

    18 augusti, 2010 kl. 11:04

  3. Nattis 2.0

    Ja det är skrämmande siffror det där. Vi är så otroligt elaka mot oss själva. Sånt beteende skulle vi aldrig tillåta om det gällde någon annan!

    18 augusti, 2010 kl. 08:05

  4. Tänker man så är det väl en del som kunde varit bättre;)
    Men inget jag går och grämer mej för.

    Kram

    17 augusti, 2010 kl. 07:23

    • Petra: Javisst är det en del som kunde vara bättre men jag är också nöjd.

      17 augusti, 2010 kl. 07:34

  5. Jag har en hel massa att vara missnöjd med…om man ska hårddra det hela, men är rätt nöjd. Eller så bryr jag mig inte bara 😉

    17 augusti, 2010 kl. 06:43

  6. Jag är nöjd och glad över huvud taget! 😀

    17 augusti, 2010 kl. 06:25

  7. Jag var ganska nöjd fram till idag. Då köpte vi en våg. Nu är jag inte så nöjd längre. Men det går över 😉

    Jag är nöjd med livet som sådant. Lite skavanker finns såklart, men inget som jag går och ältar hela tiden. Det är liksom inte värt besväret.

    Jag tror på Baloo´s sång:
    Var nöjd med allt vad livet ger, och allting som du kring dig ser. Glöm bort bekymmer, sorger och besvär!

    Ibland, i alla fall 🙂

    17 augusti, 2010 kl. 06:24

    • Ama: Du har hhelt rätt. Livet är för kort att gräva ner sig över småsaker!

      17 augusti, 2010 kl. 07:01

  8. Mycket missnöjd med min feta fläskmage – och mitt onda ben! 😦

    17 augusti, 2010 kl. 06:21

    • Tofflan: Det är det jag menar. Om du fick välja vilket skulle du helst bli av med!?

      17 augusti, 2010 kl. 06:41

      • Exakt! Det onda i benet förstås. För då kan jag röra mig bättre och kanske gå ner i vikt! Logik.

        17 augusti, 2010 kl. 10:17

  9. Jag är inte speciellt missnöjd med mej själv. Så är jag tacksam också att Sibbelin inte heller är det. Han ger mej komplimanger varje dag och sägar att jag visst duger.

    Svar: Köp tidningen, men deras nya spionprogram har inte jag. Så jag vet inte hur det funkar. De säger ju själva att de tar de bästa programmen men på skivan.

    Kram/Gilla

    17 augusti, 2010 kl. 05:53

  10. Låter konstigt att så många är missnöjda med allt. Någonting brukar det ju allid finnas..

    17 augusti, 2010 kl. 05:11

  11. jag hatar att jobba helg , det suger verkligen känns som om man inte får lov och ha ett liv

    17 augusti, 2010 kl. 04:54

  12. nej då är det kanske inte så kul

    17 augusti, 2010 kl. 04:45

Kommentera

