Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Dagens roliga historia!

En kvinna som kör för fort blir stoppad av polisen.

Polisen: Ni körde för fort!

Kvinnan: Oh, jag förstår.

Polisen: Kan jag få se körkortet!

Kvinnan: Jag skulle gärna visa er det, men jag har inget.

Polisen: Har ni inget körkort?

Kvinnan: Nej, jag har förlorat det fyra gånger för rattfylla.

Polisen: Kan jag få se registreringsbeviset?

Kvinnan: Tyvärr inte.

Polisen: Varför inte?

Kvinnan: Jag har stulit bilen.

Polisen: stulit den?

Kvinnan: Ja, och jag har dödat ägaren och styckat honom i bitar.

Polisen: Vad har ni gjort sa ni?

Kvinnan: Delarna av honom ligger i plastpåsar i bagageutrymmet, ifall ni vill kolla.

Polisen tittar på kvinnan, backar långsamt därifrån, och ringer efter förstärkning. Inom några minuter kommer ytterligare fem polisbilar, och en annan polis närmar sig med dragen pistol.

Polis 2: Kan ni kliva ur bilen?

Kvinnan: Är det något problem?

Polisen 2: Min kollega har berättat att ni har stulit den här bilen och mördat ägaren.

Kvinnan: Mördat ägaren?

Polis 2: Ja, kan ni vara snäll och öppna bagageluckan! Kvinnan öppnar luckan,men där finns inget.

Polis 2: Är det här er bil?

Kvinnan: Naturligtvis, här är registreringsbeviset.

Polis 2: Min kollega säger också att ni inte har något körkort. Kvinnan gräver i handväskan , tar upp sin plånbok och räcker sedan över körkortet.

Polis 2: Jag måste medge att jag är konfunderad. Min kollega har berättat att ni inte har något körkort, inget registreringsbevis, att ni har stulit bilen och mördat ägaren!

Kvinnan: Jaha, och snart påstår han väl att jag körde för fort också?

21 svar

  1. Haha så bra men så uttjatad! 😀

    sv: haha vem har sagt att jag INTE skyller på dem? 😉

    24 augusti, 2010 kl. 03:32

    • Ellis: Näe det har du rätt i!! 🙂

      24 augusti, 2010 kl. 08:10

  2. Nightmare

    ha ha på tal om att vara snäll.. Du menar tomten finns inte men det finns smarta kvinnor..ha ha då lutar jag mer åt att tro på tomten.. 😉

    24 augusti, 2010 kl. 02:31

    • Nightmare: Insinuerar du att jag gjort ett könsbyte 🙂

      24 augusti, 2010 kl. 02:33

  3. Nightmare

    Ha ha ha den var bra, men man fattar ju att det var en påhittad historia för inte finns det så smarta kvinnor? 🙂

    24 augusti, 2010 kl. 01:55

    • Nightmare: Haha nu var du inte snäll 🙂 Har du löst gåtan med tomten,den smarta kvinnan o den intelligenta mannen? Det låg en 50-lapp på gatan vem av dem plockade upp den?

      Jo den smarta kvinnan för de andra två finns inte!!

      24 augusti, 2010 kl. 02:00

      • Nightmare

        Va finns inte tomten heller…snacka om att förstöra min jul.. ha ha…Tror mer den intelligenta mannen tog 50-lappen.. 😉

        24 augusti, 2010 kl. 02:07

      • Nigtmare: For a moment glömde jag att du är man o alltså inte har den intelligensen som krävs för att luska ut att tomten inte finns 🙂 Jag är hemskt ledsen!!

        24 augusti, 2010 kl. 02:10

  4. Den är så bra!

    24 augusti, 2010 kl. 01:02

  5. Den var kanonbra. Kramiz

    24 augusti, 2010 kl. 12:15

  6. Ha ha ha! Det var alltså SÅ jag borde ha gjort när jag blev stoppad för fortkörning 😉

    Kram!

    24 augusti, 2010 kl. 10:32

    • Bara Jag: Du får prova den nästa gång 🙂
      Kram

      24 augusti, 2010 kl. 11:22

  7. hahaha
    kramar

    24 augusti, 2010 kl. 10:27

  8. Smart brud!!!
    undra om det fungerar i verkligheten??

    24 augusti, 2010 kl. 09:51

  9. En kvinnas list 😉

    24 augusti, 2010 kl. 09:47

  10. haha låter bra, måste vara snyggingen på cafet här i stan…. skall ju dit eftermiddag 🙂

    24 augusti, 2010 kl. 09:28

  11. Haha… Detta skulle man testa irl om man skulle råka ut för det 🙂

    24 augusti, 2010 kl. 09:08

  12. haha den var bra…. 🙂

    ahhh då hoppas jag han dyker upp här snart då… det vore trevligt.

    24 augusti, 2010 kl. 09:04

  13. Idag gör jag något som inte bloggpolisen gillar. Jag skickar samma meddelande till er alla.
    Måste hjälpa dottern …

    Kram
    Pst .. sån tur att jag har garvat åt den innan 😉 Den är underbar!

    24 augusti, 2010 kl. 08:39

    • Stattinskan: Himla tur nu när du har bråttom. Hoppas att det ordnar sig
      Kram

      24 augusti, 2010 kl. 09:22

  14. Hahaha…det är sååå man ska säga 😉
    Sv: Tyvärr…inga tröstpris. Men bjuder du på resan…visst följer jag med 😉
    God morgon!

    24 augusti, 2010 kl. 07:55

Kommentera

