Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Rasister!!

”Hittade” denna annons hos lady Diana:
Ni får ta fram förstoringsglaset för jag lyckas inte göra bilden större i paint.
Det är skillnad på folk o folk.Hade det stått att det bara var svenskar som fick flytta dit hade det blivit ett ramaskri från de politiskt korrekta.Jag tror att mkt av skulden till att folk upplevs som rasistiska  är de svenska rabitata antirasisternas fel. Jag tror främst att det rör sig om rättvisa. Varför ska utlänningar behandlas med silkesvantar o vi svenskar får stå vårat kast?! Helst ska man ju inte ha några negativa åsikter om utlänningar  för då är man ju rasist…
Och nu kommer jag att få på moppo igen för att jag är ute o seglar som en del anser.  Men det är min åsikt!! Och jag är inte sämre än att jag kan ändra mig om nu ngn skulle kunna ”bevisa” att jag har fel!!
21 svar

  1. Varför har du inte publicerat min kommentar än, hehe? Jag skrev bara följande: Du har inte fel, för denna annons är rasistisk emot svenskar! Läste om det igår på Politiskt Inkorrekt.

    27 augusti, 2010 kl. 12:37

  2. Självklart ska alla behandlas lika oavsett vem man är! Basta!
    Kram

    25 augusti, 2010 kl. 08:46

  3. Det kan ju vara så att någon lagt ut den för att visa på att många muslimer blir diskriminerade på bostadsmarknaden.
    En teori bara.

    25 augusti, 2010 kl. 04:43

  4. Du har inte fel, för denna annons är rasistisk emot svenskar! Läste om det igår på Politiskt Inkorrekt.

    25 augusti, 2010 kl. 04:39

  5. Ja precis, vaddå OMVÄND rasism liksom?

    Och så undrar folk varför det blir bråk o skit. SEGREGERING????

    det är MIN åsikt 😉

    (fan va tuffa vi e du o jag) 😉

    25 augusti, 2010 kl. 12:32

  6. Hittade en bild på ett apotek som jag la ut på min sida, det kan inte vara det du jobbar på. Kramiz

    25 augusti, 2010 kl. 10:31

  7. Håller med till 100%, så är det. Kramiz

    25 augusti, 2010 kl. 10:30

  8. ja ödet och vilja det var en bra kombination hehe

    25 augusti, 2010 kl. 10:23

  9. Hmm skumt att du inte kommer in. För den ska fungera.

    http://www.misspetra.se

    25 augusti, 2010 kl. 09:36

  10. Men folk BLIR ju upprörda över ovanstående annons. Både du och Diana blir upprörda, folk i kommentators-fältet blir upprörda. Det är alltså inte sant att ingen bryr sej när man diskriminerar mot etniska svenskar.

    Och vill ni att nån tidning ska skriva om det, precis som det då och då är artiklar om invandrare som blivit diskriminerade, så får ni väl tipsa media helt enkelt.

    25 augusti, 2010 kl. 09:03

  11. Det var det värsta.. Bilden och texten kan ses bra om man klickar på bilden 🙂

    25 augusti, 2010 kl. 08:56

  12. Jag tycker att det handlar om att man inte ska dra alla i en viss grupp över en kam. Det går inte att säga att alla svenskar är si eller så, eller att alla invandrare är si eller så. Alla är vi individer. Det är MIN åsikt!
    Kramen!

    25 augusti, 2010 kl. 08:56

  13. Så sant !!
    Men nu kanske iofs vi får känna på diskrimineringen lite, känns inte alls bra. 😉
    Ha det bäst.. hej hopp

    25 augusti, 2010 kl. 08:42

  14. Håller med.. Vilket ramaskri det hade blivit om det var tvärtom!! Jag tror vi Svenskar har blivit för bekväma. Vi gör allt för att undvika tjafs..

    25 augusti, 2010 kl. 08:23

  15. Jag är helt på din sida.
    Snacka om ramaskri om det hade stått svensk familj.
    God morgon!

    25 augusti, 2010 kl. 07:14

  16. Ja, ibland känns det som ”vi” har blivit rädda för det fria ordet. Vi får inte hissa flaggan, sjunga nationalsången på skolavlutningar för då är vi rasister … medan våra invandrare är smygrasister mot dem som bor i deras nya land … SVårt det där
    Gomorron

    25 augusti, 2010 kl. 06:24

  17. God Morgon!
    Du har helt rätt, tänk om det stått säljes bara till äkta Svensk i annonsen. Då hade dom blivit anmälda!

    Kram

    25 augusti, 2010 kl. 04:57

  18. ja konstigt att bara muslimer får flytta dit. kram biggan

    25 augusti, 2010 kl. 04:55

  19. Nej, dessvärre har du inte fel! Precis så är det ju…Demokrati bygger på allas lika värde men så tycks det inte alls vara längre…den har dött någonstans på vägen…Kramiz

    25 augusti, 2010 kl. 03:46

  20. till viss del så har du rätt i dina tankar

    25 augusti, 2010 kl. 03:23

  21. Det var den dummaste annons jag någonsin sätt och finner den grymt religions-rasistisk.

    25 augusti, 2010 kl. 12:06

Kommentera

