Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

SD o Borgarna. Ganska lika människovärderingar!!

Med anledning av att SD går framåt är det många som ber oss att tänka efter vad en sådan regering skulle kunna åstadkomma  för invandrare. Nu vet ju jag likaväl som alla andra att det inte kommer inträffa. Men borgarna är inte så jäkla långt efter SD när det gäller att diskriminera människor. Se bara  deras syn på sjukskrivna och arbetslösa! Vi är andra klassens medborgare enligt dem! Paria!! 

Om du blir sjukskriven eller arbetslös skulle du vilja ha det samhälle vi har idag?

Tänk efter före du röstar!!

Hade det inte varit för att min pappa ställt upp o gett mig pengar i stort sett varje månad hade jag definitivt inte kunnat få det mer än att gå runt. Tandlös o utan bil hade jag varit för det är sånt man prioriterar bort direkt. Det kan vara DIG det gäller nästa gång!!

 

17 svar

  1. jag skiter i allt som har me politik att göra..

    5 september, 2010 kl. 10:41

  2. Jag tyckte du verkade bra innan, men NU blev du en favvotjej 😉

    Kram från ”Nej tack till blått!” 😉

    5 september, 2010 kl. 04:46

    • Dansbandsfrun: Haha! Tackar!! Eftersom jag är en av dina favvotjejer nu så måste jag erkänna att du är en av mina med 🙂 Kram

      5 september, 2010 kl. 08:13

  3. Jag är sjukskriven – snart också/i stället arbetslös. Samma sak kan komma att gälla min man, arbetslös alltså. Kommunen ska privatisera. Jag vet att jag inte röstar blått. Aldrig i livet att jag vill diskriminera mig eller någon annan pga nationalitet, hälsa eller något annat heller för den delen. Usch.

    4 september, 2010 kl. 05:59

  4. jag vet vilka jag ska rösta på och har tänkt igenom detta noga!
    ha en toppenlördag

    4 september, 2010 kl. 03:33

  5. ja, min röst får dom aldrig, jag är och kommer alltid vara en sosse

    4 september, 2010 kl. 03:04

  6. Det gäller att se om sitt hus och fråga sig hur vad och varför innan man gör något dumt 🙂

    4 september, 2010 kl. 03:03

  7. Nja, hehe, jag håller med dig om att borgarna har en människosyn som är åt helvete, men det är typ allt.
    På tal om SD förresten så ska jag granska deras punkter inför valet, alltså de som finns med till de valsedlar från partiet som alla Sveriges hushåll får i brevlådan.
    Läs gärna ett inlägg som handlar lite grann om det från idag.

    4 september, 2010 kl. 02:08

    • Karpstryparen: Läste det med. Förstod att du inte skulle hålla med mig i mkt 🙂 Vi står nästan på den yttersta kanten åt var sitt hå¨ll du o jag

      4 september, 2010 kl. 06:55

  8. Ja du Kloppan en annan vet hur det känns. Jag behöver inte tänka på hur jag ska rösta, vet mycket väl vilket parti jag lägger min röst på. Kramiz

    4 september, 2010 kl. 01:20

  9. Janne

    Synen på dom sjukskrivna kom redan 2005 då den största förändringen i Försäkringskassan kom. Förändringen för dom arbetslösa är helt Moderaterna initiativ så där kan jag inte säga emot.

    Hur mycket jag än vill så kan jag inte se hur oppositionen ska kunna göra det lite mer humant för människor utan att statsskulden ska öka. Kan du det?
    Till skillnad mot dom tycker jag alliansen verkar ha ordat en ekonomi (med sänkt statsskuld) som tillåter förbättringarna dom säger dom vill införa.

    Var det inte du som häromdagen skrev att man skulle rösta på vad Sverige tjänar på inte du? JAG kan inte se hur Sverige ska kunna tjäna på ökad statsskuld till exempel.

    Märk väl, jag har inte sagt att jag kommer rösta blått. Båda grupperna och alla partier har fördelar och nackdelar i sina program. Jag tycker också folk ska tänka sig för ordentligt innan dom röstar. Det är upp till var och en att rösta på dom som man tror kommer göra Sverige till ett bättre land att leva i. Det viktigaste är att man röstar.

    4 september, 2010 kl. 11:26

    • Janne: Jag uttryckte mig lite klumpigt o jag inser att jag aldrig borde gjort inlägget. Ekonomin är eg sekundärt här. Visst den är jätteviktig o jag sticker inte under stol med att de 3-4000 jag förlorar varje månad är i lite väl häftigaste laget. Vad tjänar Sverige på att ha en sådan människosyn där vissa tjänar 70 000 i månaden medans andra knappt har 20 000 o knappt kan betala sina räkningar?! Att man inte har råd att hjälpa folk som är t ex hemlösa men råd att betala pengar till soss för ngn tillfällig lösning som är allt annat än ett värdigt liv? Att personer som prinsessan M kan bli befriad sina offentliga uppdrag pga otrogen skitstövel medans cancersjuka tvingas ut att jobba? Vad är det för människosyn vi ger våra barn?! Jag har aldrig röstat vare sig på moderaterna eller sossarna. Inte ens då jag var fullt arbetsför. Inget av partierna borgar för den människsyn jag har men S är närmre det tänket! Jag tycker att det säger sig självt att folk som tjänar mer ska betala mer i skatt men jag förstår att de däremot inte vill försörja folk som bara skiter i allt. Givetvis röstar jag på det jag tjänar på för det är min fulla o fasta övertygelse att hela Sverige kan tjäna på det både ur människosynpunkt och ekonomiskt. Man kan inte bara skita i samhällets bottenskikt,pensionärer,sjukskrivna, arbetslösa etc etc. Det är iaf inte det samhälle jag vill ha o jag fattar att inte du vill det heller. Det är en väldigt svår fråga det här och hade jag ett bra svar skulle jag själv bli politiker…

      4 september, 2010 kl. 04:46

  10. Ja nog gäller det att tänka sig för innan man röstar!

    4 september, 2010 kl. 10:47

  11. hur då menar du att sossarna är för långt åt höger?

    4 september, 2010 kl. 10:37

    • Yamin: Tycker att det läggs för lite fokus på skola,vård o omsorg överhuvudtaget.Mkt sköt dig själv o skit i andra. Allt ska det gå att tjäna pengar på o så tycker jag det varit ända sen Palme dog

      4 september, 2010 kl. 04:52

  12. Jag har redan röstat och jag tänkte innan 🙂

    4 september, 2010 kl. 10:19

    • Ama: Vad bra. Det är sådana som du som skall ha rösträtt 🙂 Just kidding

      4 september, 2010 kl. 10:22

Kommentera

