Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Dagens roliga historia!!

En bonde hade vunnit 500 kronor på hästar, han gick hem och gav 200 till sin fru, och gick sedan in i svinstian för att kontrollera sina grisar. plöttsligt råkar han fumligt nog tappa in sina pengar i stian, och den fetaste grisen käkar gluppts upp pengarna.
-Fan, tänker bonden, vad gör jag nu? 300 är mycket pengar.
Han gick över till sin granne för att diskutera saken, efter att ha berättat om missödet, säger grannen:
-Nej men det löser du lätt, ge grisen en snaps och sparka den i baken så kommer den hosta upp det den har ätit.

Sagt och gjort, för att inte behöva trängas bland de andra grisarna, tog bonden ut sin feta gris till en av ängarna i närheten. Han placerar grisen, ger grisen en snaps brännvin och sparkar den i baken.
I samma stund vandrar en turistande stockholmare förbi (thats right, en stockholmare). Han noterar bonden och grisen och blir lite nyfiken, så han stannar och observerar.
-Det funkar! tänker bonden, och börjar genast fylla på nästa snaps för att få ut resterande 100lappar.
-Vad i…? tänker stockholmaren, och går närmare.
Bonden ger grisen en snaps, går bak och sparkar grisen och ännu 100 kronor hostas upp.

-Du… säger stockholmaren. Vad ska du ha för grisen?
-Den är inte till salu säger bonden.
-Du får 300 för den.
-Nej, säger bonden. Bonden gör om processen och sparkar till grisen, ännu en 100lapp dyker upp ur grisens hostningar.

-Jo men vafan, jag har 500 här, du får 500 för grisen.
– Hmm… 500? okej säger bonden.

Nästa dag spånar bonden igenom en kvällstidning, och får läsa följande.

”ALKOLISERAD GRIS, IHJÄLSPARKAD PÅ NORRMALMSTORG

22 svar

  1. Nightmare

    ”Japp o vems lott föll det på” din snälla sida kan ju bara bero på du har feber och skallebank.. (just kidding..

    9 september, 2010 kl. 08:54

    • Nightmare: Ja cocillana har underliga biverkningar 🙂

      9 september, 2010 kl. 01:45

  2. först skrattar jag sedan blir jag ledsen men……den är ju inte sann förstås så varför ska jag bli ledsen då 😀
    kramar

    8 september, 2010 kl. 10:00

  3. Nightmare

    ha ha förlåt om jag gjorde dig lite besviken med svaret och ska försöka bättra mig.. 🙂

    8 september, 2010 kl. 07:59

    • Nigtmare: Om du inte varit man hade jag nog trott dig men jag är världsvan vet du 🙂

      8 september, 2010 kl. 08:13

    • Nightmare

      ha ha Världsvan? Jag trodde du bodde i en liten stad 😉

      8 september, 2010 kl. 08:54

      • Nightmare: Jag tänkte säga ngt elakt o dumt men sp kom jag på att vi i FINA städer inte gör så….

        8 september, 2010 kl. 09:10

      • Nightmare

        Tack..Tur att någon av oss kan uppföra oss.. 😉

        8 september, 2010 kl. 09:17

      • Nightmare: Japp o vems lott föll det på 🙂

        8 september, 2010 kl. 09:29

  4. Hahaha men stackars gris!!

    8 september, 2010 kl. 12:15

  5. Nightmare

    ha ha Vissa människor kan man lura hur lätt som helst..

    7 september, 2010 kl. 08:10

    • Nightmare: Ja men i historier verkar det vara vi stadsbor som är mest blåsta. Undrar varför eg

      7 september, 2010 kl. 08:23

      • Nightmare

        kanske är så enkelt att det stämmer.. 🙂

        7 september, 2010 kl. 09:17

      • Nightmare: Du skulle ju bara lite trångsynt här var det meningen för du var ju stadsbo 🙂

        8 september, 2010 kl. 07:35

  6. Stackars grisen – men annars var den här historien rätt rolig! 😆

    7 september, 2010 kl. 06:45

    • Tofflan: Ja det var lite taskigt för honom 😉

      7 september, 2010 kl. 07:23

  7. Hmm … stockholmare?

    7 september, 2010 kl. 05:51

  8. Stackars lille Nasse…

    Sv: Alltså, jag har hört elaka rykten om att de käkat annat än hund (men jag hade kunnat testa hund med).

    7 september, 2010 kl. 05:32

  9. mycket :/ men ofta börjar vi först 9.15, då är det mer normalt tid…. 🙂

    var gärna med i veckans delux 🙂

    7 september, 2010 kl. 04:47

  10. Hahaha…ja,det ska vara en stockholmare att gör något så tokigt 😉
    Sv: Sno den du!
    Jag hittade horoskopet här :
    http://members.multimania.co.uk/familjesida/newpage2.html
    Kram på dig!

    7 september, 2010 kl. 04:46

  11. mitt fix innebär, kamma håret, borsta tänderna. klar… så jag har med andra ord långt till skolan 🙂

    7 september, 2010 kl. 04:44

    • Johanna: Jobbigt att behöva gå upp så tidigt

      7 september, 2010 kl. 04:45

Kommentera

