Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Vuxenvärlden sucks!!

Räcker det inte med att jag känner så här?? Varför ska mina barn ev också drabbas?! Man gör så mkt självdestruktiva saker när man känner sig nonchalerad av vuxenvärlden.  De flesta vuxna ger av sin uppmärksamhet när det händer något som inte är bra. Mission accomplished. Man får uppmärksamhet o det var ju det man ville ha från början. Fast inte den sorten. Negativ uppmärksamhet är bättre än ingen alls!!. De verkar inte ägna en tanke åt varför man börjat betee sig som en värsting. Avsaknaden av folk som bryr sig.. Att bli övergiven, ensam..Jag önskar att alla barn hade möjligheten att få omgärdas av nån som ger dem kärlek  o uppmärksamhet i en lugn o stabil miljö. Och jag vet också att det ibland inte hjälper men det är vår förbannade skyldighet att försöka!!   Att en  del ungdomar  beeter sig som de gör är ett kvitto på att vi inte orkat bry oss om dem!

11 svar

  1. Hallå! Nej, klart jag inte är arg eller nåt. Jag tog ju en liten bloggpaus eller jag lösenordsskyddade bloggen och bloggade bara för familjen mellan slutet på maj-början aug då lusten kom tillbaka. Har faktiskt tänkt på dig men då jag inte hade dig på bloglovin kunde jag inte komma ihåg vad din blogg heter, inte ditt namn heller *skäms* så ja man kan väl säga att jag glömde men nu när jag fick en kommentar av dig var allt solklart igen 😀
    Nu läggs du till på bloglovin 🙂
    Kram!

    11 september, 2010 kl. 08:22

  2. håller med i det du skriver det finns så många barn och ungdomar som tyvärr inte har den trygghet de ska ha rätt till,
    hoppas du har en bra lördagskväll

    11 september, 2010 kl. 06:30

  3. Det är synd!

    11 september, 2010 kl. 03:22

  4. ah okej, isee, nej man måste ju inte. Ibland orkar jag inte göra dem heller, så då skiter jag bara i det… haha…

    11 september, 2010 kl. 12:22

  5. Det där är så skrämmande. Alla ska vara älskade för vi är precis lika värdefulla – alla. Ingen ska födas förgäves, som Carola sjunger så fint och sorgligt. Och det är så sant.

    Sv. Håller precis på att lära mig wp, men den verkar kanon 🙂

    11 september, 2010 kl. 11:45

    • sara: Din sida var kanon!!

      11 september, 2010 kl. 08:35

  6. Otroligt bra skrivet och så sant.Man ser ofta 12-13 åringar fara runt alldeles för sent på kvällarna och ibland drängfulla,hur kommer det sig? Bryr sig inte föräldrarna när de kommer hem? Hemskt!Tonåringar ska ha fasta tider, ett krav att höra av sig hem, och föräldrar som vet vilka de umgås med!!

    11 september, 2010 kl. 11:40

    • Mia systeryster: I den bästa av världar… Håller med dig!

      11 september, 2010 kl. 07:34

  7. jag håller med, alla barn skulle omgärdas av mycket kärlek och omtanke
    kramar

    11 september, 2010 kl. 10:01

  8. Visst är det så, deras sätt att man ska bry sej lite en stund iaf.

    Sv:Men jag visste ju att tjejerna var här så därför kunde jag skita i att svara 🙂

    Kram

    11 september, 2010 kl. 09:23

  9. Godmorgon! Vi åker till Norge strax!!Ha en bra lördag! Kramiz

    11 september, 2010 kl. 08:25

Kommentera

