Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Det är många som är osäkra inför valet!!

Jag förstår faktiskt inté att så många har problem med vad de ska rösta på. Jag röstar mkt med hjärtat på det parti jag tycker står närmast mig i grundvärderingarna o givetvis måste man ju även ha kunskapen om vad de olika partierna borgar för. Läs o begrunda detta blogginlägg. Är detta det samhälle du vill ha??  Folk förstår inte vad de gör när de röstar blått. Har alltid röstat på samma parti o jag kan säga att det INTE är blått iaf!!

18 svar

  1. I dag är det en röst för medmänsklighet och för hela Sverige som gäller. Nu och för en hållbar utveckling.

    19 september, 2010 kl. 08:28

  2. Blått suger.

    19 september, 2010 kl. 01:52

  3. Jag har redan röstat och som sagt det förstår inte varför det ska vara så svårt. Man får ta det som ligger en närmast.

    Tack för ditt spöktips…det var ju så bra:) Det himlans brevet är borta än…

    18 september, 2010 kl. 07:06

  4. Jag vill ha ett mänskligare samhälle. Inte ett vi här uppe och de där nere samhälle.

    18 september, 2010 kl. 06:40

  5. Samma här, jag kan dessutom inte rösta efter kortsiktiga egoistiska skäl, jag har den stora förmånen att inte tillhöra någon grupp typ sjukskriven, arbetslös, handikappad, missbrukare eller något liknande. Men jag vill se min röst som något som står över mig själv och frågar mig om även om jag har ett gott liv, hur vill jag att samhället skall se ut runt omkring mig och hur påverkar ett mer orättvist samhälle med stora klyftor mig och orättvisor på sikt mig själv. Hatar artiklar typ att just jag tjänar 587:75 på att ett visst parti får genom sin politik. Dessutom varar ingenting för evigt, vem vet hur jag har det om några år. Behöver bara gå ut på gatan framför en bil med dåliga bromsar så är mitt liv förändrat.

    18 september, 2010 kl. 06:27

    • KajsaLisa: Ja det gäller ju att kunna se sig själv i spegeln morgonen därpå!!

      21 september, 2010 kl. 09:58

  6. Då är vi iallafall två som inte röstar blått ! 🙂

    18 september, 2010 kl. 06:24

  7. Miss Juni

    Jag förstår precis alla som går omkring med den där dagen-före-ångesten…för den lider jag oxå av just nu!
    För att veta vad man ska rösta på måste man vara insatt, intresserad, uppdaterad…jag är tyvärr så ointresserad, fast jag vet att jag BORDE hålla mej mer a´jour.

    18 september, 2010 kl. 03:43

  8. Vågar jag säga det utan att bli lynschad? Jag har röstat blått. *springer ut härifrån fortare än hundrädda turkar* 😉

    18 september, 2010 kl. 02:36

    • Sand: Haha jag ska inte lynscha dig. Man får respektera att folk har andra åsikter. Det är en av de grundläggande demokratiska rättigheterna. Att få ha en åsikt. Har vänner i alla läger men mina allra bästa vänner röstar på de röda!! Förutom en som röstar SD av personliga skäl..Jag respekterar hennes beslut även att jag inte gillar det

      19 september, 2010 kl. 03:23

  9. Här är en till som ABSOLUT INTE röstar blått. Läste det inlägget igår. Kramiz

    18 september, 2010 kl. 01:42

  10. tur vi är olika!
    Vi får väl se vad det blir för valresultat imorrn,

    18 september, 2010 kl. 11:15

  11. Fattar inte heller hur man akn rösta blått 😦

    18 september, 2010 kl. 10:40

  12. Kan bara hålla med.. INte blått här inte, och jag har röstat samma parti från allra första gången som jag fick rösta. 😉

    18 september, 2010 kl. 09:22

  13. Jag tror det handlar om precis det du säger, man ser det som sägs nu men har dålig kunskap kring ideologier.
    Ja, det var skönt att komma iväg! Första gången jag och maken är solo över natten sen vi träffades 😉

    18 september, 2010 kl. 08:45

  14. Medmänskliget – för HELA Sverige!

    18 september, 2010 kl. 08:28

  15. Jag såg debatten igår.
    Riktigt intressant att höra hur alla försvarar sig.
    Tur man har röstat redan!
    För dom kan konsten att prata bort sig.
    Ha en toppen dag!
    Kram!

    18 september, 2010 kl. 07:31

  16. Röstat o klart! Visst ska vi följa vårt hjärta men kunskap är väldigt viktigt!!! Nu är mitt nya inlägg inne! Kramiz

    18 september, 2010 kl. 07:15

Kommentera

