Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Done my duty!!

Nu har jag gjort min medborgliga plikt!!  Det viktigaste är inte vad man röstar på (fast det är väldigt viktigt det med) Det viktigaste är att man röstar överhuvudtaget. Folk har blivit mördade för mindre demokratiska rättigheter än så!! Jag tycker det är för jävligt med alla dessa ”soffliggare”. När vi nu har denna rättighet  så  är det våran skyldighet att utnyttja den..

Det här valet handlar om så mkt mer än ekonomi än någonsin. Eller som Sara så fint sade

I dag är det en röst för medmänsklighet och för hela Sverige som gäller.

19 svar

  1. Jädrigt skönt att det var så många som röstade ändå!

    23 september, 2010 kl. 12:15

  2. Hela 19 procent av Sveriges befolkning låg hemma och sket i att gå och rösta. Många av dom säger, min röst spelar ingen större roll ändå.. Men herregud dom 19 % hade ju kunnat fått riksdagen att se helt annorlunda ut ju..
    Nej, nån soffliggare har jag aldrig varit. I alla falla inte när det gäller att rösta 😉

    21 september, 2010 kl. 09:47

  3. Ja har me röstat! 😀

    19 september, 2010 kl. 09:06

    • Ellis: Vad bra. Dagens ungdom har en chans då 🙂

      20 september, 2010 kl. 09:52

  4. jag röstade i måndags och hoppas det blir Rätt parti som vinner:)

    19 september, 2010 kl. 06:38

  5. Det är både en skyldighte och en rättighet att rösta och i år tror jag valdeltagandet blir högt. Ska bli spännande att se vilka som tar hem det.

    19 september, 2010 kl. 05:48

    • Sand: Tyvärr blir det nog fel..

      19 september, 2010 kl. 08:31

  6. Har med varit och rösta! 🙂 Det är liksom inget svårt så förstår inte varför alla som kan inte gör det.

    19 september, 2010 kl. 05:39

    • Johanna: Näåe maan behöver inte vara medlem i MENZA tack o lov 🙂

      19 september, 2010 kl. 08:44

  7. Och först nu ska jag iväg och rösta här i Hammarby Sjöstad i Stockholm. Återstår att se vad det blir för parti. Vem vet: jag kanske överraskar mig själv!

    19 september, 2010 kl. 05:20

    • Bengt: Ja ibland gör man ju det!!

      19 september, 2010 kl. 08:55

  8. Helt rätt.. ut och rösta på er alla soffliggare!! 😉

    19 september, 2010 kl. 04:30

  9. Nightmare

    Även jag gjort min plikt..

    19 september, 2010 kl. 04:10

    • Nightmare: Vad bra!! Visst är det förjävligt att så många bara skiter i det! Fattar inte deras tänk. De invandrare som nyligen kommit hit kan jag förstå att de har svårt med språket o därför inte röstar men alla övriga ur svenska folket. Tycker det är slött,slappt och framför allt jävligt likgiltigt o nonchalant

      19 september, 2010 kl. 04:19

      • Nightmare

        Håller med dig, naturligtvis ska alla som får rösta lyfta sig från soffan och styra stegen mot vallokalerna..

        19 september, 2010 kl. 06:17

      • Nightmare; Ja det är våran skyldighet men tyvärr tycks de inte dela den uppfattningen

        19 september, 2010 kl. 08:29

  10. Visst är det en skyldighet att rösta! Vi har det såååå bra som faktiskt KAN göra det!

    19 september, 2010 kl. 03:58

  11. Jag har oxå röstat – för första gången i Sverige. Känner ett visst mån av stolthet faktiskt.
    Det blev till sist hjärtat som styrde. Även om alla tester och allt jag läst pekade mig på ett håll kunde jag bara inte överge mina grundläggande mänskliga värderingar.

    19 september, 2010 kl. 03:22

Kommentera

