Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Bidrag i största allmänhet!!

Förr i tiden fick man bostadsbidrag som grundades påkvm,antal barn o inkomst. Nu beräknasdet  inte på kvm längre utan bara årsinkomst. Jag tjänar för bra på pappret. Bilen behöver jag ju inte tycker den avdelning på FK som har hand om just bostadsbidragen medans en annan avd. på samma myndighet ger mig bidrag till en bil för att kunna ta mig till mitt arbete, betala skatt o på så vis dra mitt strå till stacken! Snacka om ”Moment 22” o det finns inget man kan göra. Det populära svaret man alltid får är att såna är reglerna.

Likadant nu när jag har ansökt om att underhållsbidraget ska gå via dem istället för barnens pappa. (Eg. är det inget bidrag för pappan blir ju skyldig dem den summan.) Har haft dem sen 1:a  Augusti o  ville således ha pengar från den dagen. Men näe man får bidrag först månaden efter. Frågade varför och ånyo får man svaret: såna är reglerna.   De kanske räknar med att den mänskliga kroppen klarar sig utan mat i 3 veckor utan att dö!? Vad vet jag!? Det är på FK man kan få jobb om man inte är i stånd till ett eget tänkande! Jävla paragrafryttare är vad de är!!

Försäkringskassan är verkligen myndigheten Gud glömde!!

 

18 svar

  1. You are doing a superb service to your visitors by opening the feedback area, it is a terrific way to communicate with them. There are many resources here and thank you for being so kind to post them.

    6 december, 2010 kl. 04:03

  2. You’re performing a wonderful service to your readers by opening the feedback section, it’s a terrific way to keep in touch with them. There are numerous resources here and we appreciate you being so kind to post them.

    16 november, 2010 kl. 05:56

  3. Såna är reglerna säger dom bara för ingen kan förklara varför!! Reglerna ändras så ofta så inget vet någonting längre. Hemskt att behöva vänta så länge på pengar..

    4 oktober, 2010 kl. 08:30

  4. FK och AF är KAOS och har alltid varit.

    3 oktober, 2010 kl. 07:48

  5. Haha skrattade gott åt det Gilla skrev om att det heter apange och inte bidrag.

    3 oktober, 2010 kl. 03:04

  6. Systemet är idiotiskt. Mamma har berättat att hon sökte hjälp när jag var liten men fick inte för vi bodde för stort, hade en trea och de gav bara pengar om man hade en tvåa. Suck.

    3 oktober, 2010 kl. 01:35

    • Diana: Ja det är sjukt!!

      3 oktober, 2010 kl. 01:56

  7. Ja det är så lustigt med FK så det är inte klokt. Kramiz

    3 oktober, 2010 kl. 12:11

  8. Vilken j*vla tur att jag inte har något med dom att göra.
    Jag vet att det alltid är strul med FK.
    Jag har kompisar som berättar så man knappt kan tro det är sant.
    Sv: Jag vet inte än vad det blir.Ska jag tänka med ögat eller förnuftet?
    Ja..vi får se 🙂
    Ha en bra dag!
    Kram!

    3 oktober, 2010 kl. 12:04

    • Camilla: Ja de är helt intelligensbefriade!!

      3 oktober, 2010 kl. 02:17

  9. vilket härligt namn på katten du har – Svinto! Så sött!

    3 oktober, 2010 kl. 11:29

  10. Vad jobbigt!

    3 oktober, 2010 kl. 10:57

  11. Sen är jag visst höginkomsttagare då eftersom jag fick hela 200:- i bostadsbidrag med en hyra på 8100:- och 2 barn hemma… 😉

    3 oktober, 2010 kl. 10:56

    • Petra: Ja jag säger ju det. Jäkla kapitalist 🙂

      3 oktober, 2010 kl. 11:00

  12. Jag fick ett meddelande från en vän på Reseguiden för ett tag sen.

    Han skrev att: Det heter inte Bidrag längre det heter apanage det har vi vår kung att tacka för. Det ordet har jag börjat använda mer o mer 😉 :)…. Låter ju finare men är det samma som bidrag.
    Varsågod.

    Jag kunde inte låta bli att skicka hans meddelande vidare. 😉

    Kram/Gilla

    3 oktober, 2010 kl. 10:43

    • Gilla: Haha den ska jag börja med

      3 oktober, 2010 kl. 10:45

  13. Om underhållsbidraget kommer i efterskott skulle ju jag haft ett halvt för Lisette i September 😦
    Men se det fick jag inte….Där var dom snabba…

    3 oktober, 2010 kl. 10:41

    • Petra: Det är väl också den enda gången de gör ngt fort…

      3 oktober, 2010 kl. 11:03

Kommentera

