Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Lägenheter!!

 Tänker inte ta en fyra för jag kollade upp bostadsbidraget.. För en 3:a med en hyra på 5500 o 75 kvm skulle jag få 500 kronor i bostadsbidrag och för en fyra med en hyra på 7000 o 96 kvm skulle jag få 800. Alltså blir det en trea o försöka bli sponsrad till en bäddsoffa av pappa.

Nu har jag blivit erbjuden 2 treor med rimliga hyror på 6300,visserligen bara 72 kvm men med öppna spisar… Haha jag är lite fixerad va?!

9 svar

  1. Lite krav måste man ju få ha! Håller tummarna att du ska få nån av dom lägenheterna..

    4 oktober, 2010 kl. 08:28

  2. Öppen spis är bara JOBBIGT, fatta o behöva rengöra :O

    3 oktober, 2010 kl. 07:43

  3. Mysigt med öppna spisar. Har du mindre lgh nu? Är det därför ni ska flytta?

    3 oktober, 2010 kl. 03:02

  4. De var rätt dyra. Själv betalar jag bara 3900:- för en trea på 85kvm, men visst det är en bostadsrätt. Sedan köpte jag den vid rätt tillfälle gav 25 000:-. Kramiz

    3 oktober, 2010 kl. 11:49

  5. Hoppas verkligen att du får tag i en lägenhet som du gillar.
    Kram!

    3 oktober, 2010 kl. 10:25

  6. Var bor du? Låter som ganska höga hyror. Denna vi har är ju nybyggd så den är dyr men på förra stället betalade vi strax under 5000 för en 3½ på 80 kvm.

    3 oktober, 2010 kl. 09:12

    • Diana: Jag bor i Linköping

      3 oktober, 2010 kl. 11:04

  7. Jag tycker inte att du är fixerad om det gäller de öppna spisarna. Det är ju en ordentlig mysfaktor. Kan man inte elda i dem så kan man ju sätta tända ljus där i stället.

    Det verkar inte vara så små lägenheter i alla fall för er tre. Vi är två i en tvåa på 64 kvm.

    Kram/Gilla

    3 oktober, 2010 kl. 08:49

  8. Det beror väl på att du bara får bostadsbidrag för 90kvm när ni är 3 st.
    Så hittar du en 4:a på det får du bostadsbidrag för hela ytan.

    Kram

    3 oktober, 2010 kl. 08:48

Kommentera

