Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Det är tur att man begåvats med humor eller tur att vi förstår varann..

En kusin till mig har drabbats av en hjärnblödning, bara 46 år gammal. Min pappa ringde förut o uttryckte hur hemskt det hela är.

Pappa: Det måste vara från den ”Nybergska” släkten.

Jag: Det kan ju lika gärna vara ifrån I:s släkt (den ingifta)

Pappa: Se bara på dig o din MS o så en jävla massa inavel..Läs här: https://kloppan.wordpress.com/2010/05/07/inavel/

I vår släkt är vi friska som nötkärnor.. Se bara på mig, 63 år i en 25-årings kropp.  ( Kan det vara därifrån jag fått min verklighetsuppfattning måtro 🙂

Haha ja lite rätt har han ju trots att han bara skojade.

10 svar

  1. Hahaha fan vad illa :O Men så ung.. de tragiskt…

    10 oktober, 2010 kl. 09:49

    • Ellis: Ja jobbigt för hennes familj..Hon o jag har ingen kontakt mer än på FB. Börjar fundera lite på vad jag har för genuppsättning 🙂

      10 oktober, 2010 kl. 10:47

  2. Men oj. Ja tänka sig. Hur det kan gå i glesbefolkad bygg.

    10 oktober, 2010 kl. 01:32

  3. ni förstår varandra helt enkelt 🙂
    kram

    10 oktober, 2010 kl. 09:52

  4. Det är riktigt att man ska skylla på icke närvarande familj/släkt! Det gör vi alltid! 😀

    Kramen!

    10 oktober, 2010 kl. 09:27

  5. Hahaha….det är tur att man tror på sig själv och att man har en verklig verklighetsuppfattning 😉
    God morgon!

    10 oktober, 2010 kl. 08:19

    • Camilla: Det har du rätt i. Hur mkt ville du låna sa du? 🙂

      10 oktober, 2010 kl. 08:55

  6. Alltså…. din pappa kan ju inte klaga på att du är inavlad för då är han det med ju… såvidare inte dina föräldrar är syskon….

    10 oktober, 2010 kl. 03:27

    • Diana: Nybergska släkten är mammas och han hár en poäng. All lustig jävla skit härstammar ifrån den släkten 🙂

      10 oktober, 2010 kl. 07:49

Kommentera

