Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Albandemokrater!!

Jag har en vän ifrån Kroatien o de är ju inte direkt överförtjusta i Kosovoalbaner. Emelie har kompisar ifrån Kosovo och idag sa hon

Man kan säga att XX är Albandemokrat alltså…

 

Skulle ju varit tvärtom men ni förstår vad hon menar.

 Ja alla är vi väl mer eller mindre ”rasistiska” även om vi inte gärna vill tro det. Jag uppfattar inte mig själv som rasist och så länge man inte tvekar att hjälpa en annan människa i nöd (utan egen vinning) oavsett hudfärg anser jag att man inte kan vara just rasist. Visst händer det att jag tänker jävla svartskalle om ngn som jag retar mig på men jag kan likväl tänka jävla svennejävel också ( Stort tack till mina barn som har berikat mitt ordförråd 🙂 ) Inte vill jag bo i ett parabolområde  heller som vi kallar det för menÄR MAN RASIST BARA FÖR DET?! Ingen av mina utländska kunder skulle  ens komma på tanken att kalla mig för rasist!  Läs denna suveräna artikel av Marcus Birro

14 svar

  1. Parabolområde…haha har jag aldrig hört.

    11 oktober, 2010 kl. 11:35

  2. Jag håller med. Tassa på tå och inte säga sin åsikt eller förbättra något, liksom röra om i grytan, med risk för att helt plötsligt uppfattas som rasist… det är helt sjukt!

    11 oktober, 2010 kl. 10:16

  3. nej, inte är man rasist för det
    kramar

    11 oktober, 2010 kl. 09:37

  4. Ja du, vilken helg det blev.
    Barnen var mer än nöjda kan jag säga, jag vela knappt åka hem:)

    Tillbaka till vardagen..
    Hoppas din måndag blir bra

    11 oktober, 2010 kl. 09:10

  5. Här där jag bor får vi inte ha paraboler på utsidan. Kramiz

    11 oktober, 2010 kl. 08:13

  6. Man kan ju inte gilla alla.
    Jag gillar inte alla svenskar heller.
    Ha en toppen dag!
    Kram!

    11 oktober, 2010 kl. 07:58

  7. Jag tror på en blandning i t ex bostadsområden och hoppas på att mina nya grannar är icke-svennar. Svennarna här omkring har visat vad de går för och vi tillhör inte varandras favoriter. Några som däremot ställt upp när det har varit tufft för mig är en invandrarfamilj som såg till att jag fick kläder etc när jag låg på sjukhus.

    Det jag ville säga är att jag tror att vi kan berika varandras liv OCH att jag ofta har mött invandrarfamiljer som är genuint hjälpsamma – UTAN att vilja ha betalt för sin hjälp till skillnad från svennarna…

    Kramen!

    11 oktober, 2010 kl. 07:20

  8. Japp, men den serien har jag redan sett 🙂

    11 oktober, 2010 kl. 06:38

  9. God Morgon!
    Man är väl inte rasist för att man har åsikter om folk? Det har man ju oavsett hudfärg 🙂

    Kram

    11 oktober, 2010 kl. 04:43

  10. sv: Det är illa.. Men du jobbar på apotek, du vet hur de är o rymma från all skit! 😀

    11 oktober, 2010 kl. 12:31

  11. Jag är lite av en smygrasist, slänger glåpord om de inte gör mig till lags haha

    10 oktober, 2010 kl. 11:19

  12. parabolområde, hahaha! den var ny för mina öron.. (ögon?)
    vi bor i ett sånt, ispåfall.. fast de har inte så mkt paraboler här dock. haha!

    10 oktober, 2010 kl. 10:23

  13. Det är ett ruggigt känsligt ämne men som du säger..de flesta har nog tänkt så, då även jag. När det kommer till svenskar säger jag idiot istället för ”svenne…”
    Det är väl inte det snällaste heller men i frustrationens hetta slinker det grodor ur munnen, det är mänskligt.
    Ha en fin kväll, nu skall jag läsa Birros inlägg

    10 oktober, 2010 kl. 09:38

  14. Bra skrivet! Jag kan skriva under på allt du skrev.

    Men jag tycker att Marcus Birro får lov att ta för stor plats numera överallt. Jag är nästan trött på honom.

    Kram/Gilla

    10 oktober, 2010 kl. 09:20

Kommentera

