Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Ombesiktning men ändå inte!!

Jag  fick en ombesiktning för jag är så jäkla slarvig,tanklös o  klantig. You name it! Förra året slapp jag en ombesiktning för jag lovade att  åtgärda felet ( eller så var det”hotet” om restaurangsbesöket som gjorde susen) Och det är inte ens ett fel egentligen. Batteriet sitter löst. Idag så larmade deras system när han skrev in felet att det var likadant förra året. Och då är han tvungen att ge mig en ombesiktning vilket jag tycker är bra (fast det behövde ju inte vara jag :)). Tänk vad som kan hända vid en krock! Hur kul är det på en skala om motorhuven flyger upp o man får ett stort batteri i huvudet!? Hade jag inte fått en ombesiktning så hade jag glömt det innan veckans slut. Minne som en guldfisk o jag skulle inte blivit påmind så värst ofta heller för så ofta öppnar jag inte motorhuven.. Nu är jag knappt betrodd att fylla på olja ens..

 Bad en bilmek titta på varför min bil drog så mkt olja för jag fick fylla på o fylla på.- Ja du sa han,det är konstigt att den startar överhuvudtaget för tändstiften simmar i olja. 8 l tappade han ur o det ska normalt vara 4 liter olja i.. Du kanske ska komma hit o fylla på i fortsättningen?! Haha det är vid såna tillfällen man känner sig så jäkla proffessionell …

Näe nu kommer Bodil o tar en kaffe snart så det är väl bäst att sätta på lite. Hon skulle komma naturell sa hon. Vet inte riktigt vad det innebär men jag hoppas hon har kläder på sig..

20 svar

  1. Du borde kanske börja jobba som bilmekaniker istället? 😉

    14 oktober, 2010 kl. 10:29

  2. Nightmare

    ombesiktning..inte bra..men kunde varit värre än ett löst batteri… 🙂

    13 oktober, 2010 kl. 03:00

    • Nightmare: Det känns jäkligt skönt att det inte var värre. Som den gången jag fick ombesiktning för att det inte gick att öppna en av bakdörrarna. Lite petigt tycker jag 🙂

      13 oktober, 2010 kl. 07:20

  3. Nu påminde du mig om att jag måste sätta i en ny parkeringslampa på passagerarsidan innan jag besiktar igen. Fick en liten hint om att den måste bytas sist 😉
    Jag är lite som du.. glömmer fort! hihi

    12 oktober, 2010 kl. 11:02

  4. Va bra då att du fick ombesikning. haha ja du kanske inte ska fylla på olja själv i fortsättningen 😉

    12 oktober, 2010 kl. 06:39

  5. Peter

    Hej

    Behöver du en rem för fastsättning av batteriet så kom å ta en fika så hjälper jag dig.

    Du finns i mina tankar….

    P & K

    11 oktober, 2010 kl. 10:23

    • Peter: Vadå rem? Är det inte bara att skruva? Behöver nog inte hjälp med det men däremot så har bildskärmen till barnens dator gått sönder om du kan fixa det till ett bättre pris än va de tar på PC-affären. Om du inte vill ha ngt mer än pengar o vänskap för din hjälp?! Hör av dig

      11 oktober, 2010 kl. 11:08

      • p

        Klart jag fixar en skärm. Vad har du för budget ?

        12 oktober, 2010 kl. 12:18

      • Peter: Jag är ekonomiskt oförberedd haha

        12 oktober, 2010 kl. 04:56

  6. Hahahahaha kaos barn… Hoppas jag inte blir som dig i framtiden! 😀

    Sv: Så jag är unikt kordinerad? 😛

    sv2: Haha nejdå lillfisan säger vi alt till, Cazz, Zandra, Cazzie, Shiche hahah ja vad du vill!

    11 oktober, 2010 kl. 09:20

  7. Tur att du fick ombesiktning då, så du inte glömmer bort det. Men hur i hela fridens namn kan du hälla i så mycket olja, så tändstiften simmar?

    Kom hon omålad?

    Kram/Gilla

    11 oktober, 2010 kl. 08:54

    • Gilla: Japp helt korrekt. Jag lyckas med det mesta…

      11 oktober, 2010 kl. 09:32

  8. Jag jobbar också bättre under press med mitt teflonminne. 🙂

    11 oktober, 2010 kl. 07:59

  9. Naturell kan man ju tolka lite som man vill 😉

    Kram

    11 oktober, 2010 kl. 07:40

  10. Hur blev det?? Kom hon i bara mässingen? ;o)

    11 oktober, 2010 kl. 06:59

  11. Har själv varit ute för det men fick ingen ombesiktning. Kramiz

    11 oktober, 2010 kl. 06:50

  12. hahaha, ja tänk om hon kommer naken, ha en fin kväll nu

    11 oktober, 2010 kl. 05:49

  13. Haha, du låter lika bilkunnig som mig;)
    Ska hon komma naturell;) Hoppas verkligen hon har en kappa över i alla fall;)

    11 oktober, 2010 kl. 05:28

  14. nej ett bilbatteri vill man ju inte ska komma farande i huvudet på en
    ha det gott – kramar

    11 oktober, 2010 kl. 04:12

  15. Hege

    Surt! Men som du säger så är det ju bra – det är ju för allas bästa… Och nu har du kanske lärt dig att fixa till grejerna direkt i fortsättningen??? Hmmm… eller kanske inte…

    11 oktober, 2010 kl. 03:21

Kommentera

