Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Egoistiskt samhälle!

Vi lever i ett samhälle som i stort sett är ganska egoistiskt. Vad hände med orden ”som man vill bli behandlad själv behandlar man andra”?! Folk har en tendens att  glömma bort dem orden tills det händer dem själva ngt. Då är det så jäkla synd om dem o det är bara ett fåtal som ställer upp för dem.Det finns en uppsjö av exempel t ex killen som tog livet av sig live. Hans mamma skrev att hon inte ville att filmen skulle spridas till ytterliggare sajter. Långt ifrån alla har respekterat hennes önskan. Det är ju inte svårare än att tänka sig hur man själv skulle velat ha det i en liknande situation. Om det var ditt barn det gällde eller ngn annan närstående! Nu ska jag inte sitta här och låtsas som jag är så jävla perfekt för det ÄR jag inte. Långtifrån. Jag tittade faktiskt på filmen men jag spred den inte vidare…

What goes around comes around!!

20 svar

  1. Åsa

    Problemet är att när folk sitter bakom sina skärmar är de anonyma, de vet om detta och behöver således inte ta ansvar för vad de ”säger” eller skriver.

    18 oktober, 2010 kl. 12:31

    • Åsa: Du vet ju hur jag är/min åsikt. Tycker man ska kunna stå för det man skriver eller säger annars kan man lika gärna hålla käften

      18 oktober, 2010 kl. 01:50

  2. Lite nyfiken på vad Ellis menar med avtrubbad? Håller inte med alls där. Killen hade Asperger hade tydligen blivit svårt utsatt hela uppväxten med mobbing. Att han la ut det på nätet var förmodligen ett desperat sätt att ropa på hjälp men han blev istället pushad åt andra hållet. Jag läste 20 sidor i tråden sen höll jag på att kräkas. Jag tänker inte titta på filmen. Vad fan är det för människor bakom vissa skärmar? Man blir ju mörkrädd.

    16 oktober, 2010 kl. 10:46

    • Barnens hjältar: Jag tror att hon menar att det kan vara ett avskräckande exempel för folk som tänker som han. För ingen människa som tar livet av sig är vid sina sinnens fulla bruk. Så tror jag hon menar. Och ja jag höll med på att kräkas när jag läste tråden. De som puschade på honom är knappt värda att kallas människor

      16 oktober, 2010 kl. 10:58

  3. Nattis 2.0

    Det var jag ganska hård med med Snorpan när hon växte upp. Om hon gjorde något ”fel” så frågade jag alltid hur hon reagerat om någon gjort detta mot henne. På det viset så fick jag henne att tänka efter, innan. 🙂

    16 oktober, 2010 kl. 09:41

  4. Jag har inte ens sett filmen. Jag förstår inte varför man skulle det. Det är en fruktansvärd händelse. Varför uppfattade ingen som tittade att det kanske var ett rop på hjälp? Stackars familjen!..
    Kramen!

    16 oktober, 2010 kl. 08:56

  5. Killen ville ha de på internet.. de borde va kvar o visa hur långt avtrubbade människor kan gå..

    16 oktober, 2010 kl. 04:51

    • Ellis: På sätt o vis har du rätt men på sätt o vis inte

      16 oktober, 2010 kl. 10:12

  6. Kan bara hålla med. Själv har jag inte ens sett filmen.

    16 oktober, 2010 kl. 04:05

  7. Ja, det var hemskt det där, ändå är jag inte förvånad för någon gång måste ju någon lägga ut ett självmord på internet även i Sverige.
    Jag läste förresten hela flaschbacktråden igår, var skrämmande läsning. Såg inte bilderna av själva hängningen, de hade tagits bort, men såg de poliser som var i killens rum och som hittade honom.
    Enligt en av de som hade sett bilderna i flaschbacktråden så blev killen blå i ansiktet, han hängde i en viss vinkel.
    Fattar dock inte hur han kunde begå självmord, han hade det tydligen enligt vad han skrev själv ett väldigt bra liv, var älskad av sin familj, hade bra utbildning, även ett bra jobb har jag för mig.
    Jag tycker han gjorde fel, han borde ha tänkt på sin familj.

    Jag tänkte faktiskt för ett antal år sedan själv ta livet av mig, hade råkat ut för folk som gjorde mitt liv till ett rent helvete, det hade pågått länge.
    Jag hade ett bra tillfälle att göra det på, ingen hade misstänkt någonting förrän det var försent.
    Jag satt med kniven i min hand, men någonting hindrade mig, var som om något sade åt mig att ”Det här är fel”. Sedan började jag tänka på min mor, på alla som stod mig nära på olika sätt.
    Och då gick det inte. Fast jag kanske inte hade gjort det ändå, är nog för stark för sånt.
    Senare under dagen kontaktade jag personerna som hade gjort mitt liv till ett helvete, och berättade vad jag nästan hade gjort.
    De fick världens ånger och lovade att sluta. Och det gjorde de, jag såg dem aldrig mer sedan.

    Svar: Precis, en politiker ska agera sakligt, inte känslomässigt. Men eftersom Ohly ofta låter känslorna ta överhanden så är han inte lämplig som politiker, ärligt talat så hade det nog varit bättre för Vänsterpartiet om Gudrun Schyman hade blivit kvar som partiledare. Men det klart, det där med alkoholismen låg ju henne i fatet. Nej, den bästa partiledare som Vänsterpartiet har haft var faktiskt Lars Werner, under hans tid som ledare var faktiskt partiet ironiskt nog mer demokratiskt än vad det är idag.
    Och det säger jag som är antikommunist, hehe! Jag menade nu inte att jag inte är demokrat, bäst att förtydliga det. Men det finns saker som inte är bra med demokrati också, liksom det finns dåliga saker med diktatur.

    16 oktober, 2010 kl. 03:33

    • Karpstryparen: Tur att du inte gjorde det. Tänk vad alla hade missat och ffá du

      17 oktober, 2010 kl. 08:54

      • Svar till kloppan: Ja, precis.

        18 oktober, 2010 kl. 01:05

  8. heeelt sant det.
    usch… varför är folk så jääävla elaka på nätet..? i dont get it. tur man har vettiga bloggvänner iaf. 🙂

    16 oktober, 2010 kl. 11:27

  9. smycket är avslutning den 18/10 kl 20 och presentkortet är den 27/10 tror jag det är 🙂

    16 oktober, 2010 kl. 11:21

  10. Kan bara hålla med dig.Kramiz

    16 oktober, 2010 kl. 11:10

  11. mm, så är det tyvärr, lite mer empati ute i samhället
    ha en fin lördag . kramar

    16 oktober, 2010 kl. 10:48

  12. Jag vågade inte ens titta på filmen, men läste kommentarerna i länken du gav. Om det hade varit jag som var Mamma till honom hade jag absolut inte velat att någon skickade filmen vidare.

    Svar: Kul att du gillade butiken precis som jag. Änglar finns dom? Jovisst finns dom.

    Kakorna var jättegoda, fastän jag borde inte ha tagit så mycket.

    Så synd om dej att det är svårt som i mitt citat.

    Kram/Gilla

    16 oktober, 2010 kl. 10:25

  13. Felfri är man inte men nog tror jag att både du och jag vet vad som är rätt och fel.
    God morgon,min vän!

    16 oktober, 2010 kl. 09:50

  14. Håller med dig! Skamligt att folk inte kan respektera en så enkel sak men som betyder så oerhört mycket för andra. Jag har inte sett filmen, ville inte.

    16 oktober, 2010 kl. 08:49

  15. Så sant.
    Jag brukar försöka tänka hur jag själv hade velat ha det.

    Kram

    16 oktober, 2010 kl. 08:49

Kommentera

