Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Främlingsfientligheten ökar pga bristande respekt!!

Min dotter har varit inne på en väldigt lättillgänglig sida o sökt om hängningen. Jag frågade hur f.. de kunde ha med den på den sidan o hur det kom upp. Fick då se alla tillgängliga filmer o det var 5 st till antalet. Och ALLA var inlagda av araber!!! Är det så jäkla konstigt att främlingsfientligheten ökar när de allra flesta muslimer har så svårt för att respektera andra människor som inte är muslimer!! Och nu är jag ute på hal is men jag antar att de flesta av er vet vad jag menar.. Jag får hoppas på att dessa fem är muslimer för annars så är jag rasist!!

 O ni behöver inte säga att jag inte ska dra alla över samma kam för det gör jag inte. Det finns alltid undantag o kommer alltid att göra. Det är  alltför många som tror blint på vad som står i Koranen utan att ifrågasätta. Det är mannens främsta maktfaktor över kvinnan i dessa länder. Och ni har ju alla sett vad som hänt med de stackars kvinnor som vågat opponera sig!

Visst finns det  muslimska kvinnor som lever i kärleksfulla förhållanden och  ömsesidig respekt med muslimska män men jag tror inte att de är representativa för den religonen. Innan ni dömer ut mig som rasist så kolla bakåt på kristendomen. De var inte så roliga att tas med för ett par hundra år sen. Så det kanske är där det brister. Upplysning o utbildning..

Dt här är inte menat som en rasdiskriminering snarare religonsdiskriminering om det absolut måste vara en form av diskriminering!! 

11 svar

  1. Visst finns det undantag. Jag förstår precis vad du menar..

    17 oktober, 2010 kl. 11:37

  2. När jag läser inlägget kommer detta genast till mina tankar. Läs igenom så förstår du varför.

    http://user.tninet.se/~fxg297r/nep_trotssyndrom_och_uppforandestorn.htm

    Vad tror du?

    16 oktober, 2010 kl. 11:01

  3. Enkelt beskrivet:
    Autism där man senare utvecklas språkmässigt kallas högfungerande autism.
    Den enda egentliga skillnaaden mellan HFA och ASPERGER är just språkutvecklingen i barndomen. Sen har du autismliknande tillstånd, du uppfyller många men inte alla kriterier fr autism. Autistiska drag innebär att ännu färre kriterier uppfylls men du har stora svårigheter i de kriterier du har. Du kan inte enbart få diagnos autistiska drag utan det brukar vara ett tillägg till exempelvis ADHD.

    16 oktober, 2010 kl. 10:36

  4. Ja min äldste son har HFA (högfungerande). Vad vill du veta? I vuxen ålder ter det sig på samma sätt som Asperger syndrom. Skillnaden är i tidigare åren och då är det språkutvecklingen det handlar om

    16 oktober, 2010 kl. 10:22

  5. sv: Jag har fått migrän sen ett halvår tillbaka.. kanske gamla kärleken som är orsaken hahahaha nej jag venne va de är.. o de inte glasögon.

    sv2: såg buried – den var hemsk.

    16 oktober, 2010 kl. 07:39

  6. Jag vågar inte yttra mig om koranen och muslimer då jag lär få massa påhopp på mig.. men jag är nog religionsrasist…

    16 oktober, 2010 kl. 06:41

  7. mycket bra inlägg håller med dej,

    16 oktober, 2010 kl. 06:27

  8. Det är viktigt att skilja på araber och muslimer. Alla är inte både ock precis som alla svenskar inte är kristna…
    Men jag förstår din upprördhet.

    16 oktober, 2010 kl. 06:24

    • Inna: Det är det jag gör när jag skriver: Jag får hoppas på att dessa fem är muslimer för annars så är jag rasist!!

      16 oktober, 2010 kl. 06:47

  9. Sv: Hahaha! Ja, det är ”jag” som är Svorskan.

    Problemet med religion, oavsett vilken religion vi pratar om, är att det alltid finns utrymme att missbruka och tolka på eget sätt. Om jag skulle vara troende är kristendomen för mig i dag så urvattnat att den är ointressant. Den är anpassad hur vi vill leva och inte vad som egentligen står i Bibeln. Jag har all respekt för de som hittar en tro och vill leva efter den, men ingen människa med hjärtat på rätt ställe tycker att någon är bättre än någon annan. Dessutom saknar man ödmjukhet om man tror att man själv kan avgöra vem som är ”värd” respekt och vem som inte är det. Tror man på en Gud får man låta det vara upp till Gud att avgöra också.

    Detta med hängningen har jag inte tillräckligt med kött på benen för att uttala mig om, men att självmord är väldigt lågt i flera religioner vet jag och jag tycker inte det är konstigt. Det är den fega utvägen eller så kan man medicinsk väg säga att det kan vara hormonella fel. Och nej, jag kastar inte sten utan att sitta i glashus. 😉

    16 oktober, 2010 kl. 04:40

  10. Kan bara säga att jag förstår hur du menar, och att jag håller med dig fullständigt. Har själv ännu aldrig träffat någon muslim som inte har haft en vidrig människosyn, t ex har jag inte träffat någon som inte vill se judar och bögar döda.
    Jag har bl a haft med muslimer att göra via olika jobb, på mitt nuvarande jobb har vi en som är extremt avskydd, bl a på grund utav hans inställning till saker och ting. Själv hatar jag avskummet, och försöker att ha så lite med honom att göra. En gång försökte han få igång bråk med mig i köket, men jag satte honom ”på pottkanten” ganska rejält! Efter det har han knappt sagt någonting till mig, bara tittat surt.
    Han har för övrigt suttit på kåken ett antal gånger, bl a för knivhuggning. Sist fick han sex år, nu har han fotboja på jobbet, han gör samhällstjänst där.
    ”Bra” kille, va? Hatar svenskar gör han också, det har han sagt rakt ut.

    16 oktober, 2010 kl. 03:42

Kommentera

