Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Lite hjärngympa i denna sena afton

Detta är utarbetat av en psykolog. Väldigt få kommer på det rätta svaret.

En kvinna var på sin mors begravning. Där mötte hon en man hon inte kände igen. Hon tyckte att mannen var fantastisk – rena drömmannen och hon blev förälskad ögonblickligen! Då begravningen var över, försvann han utan
att hon fått hans telefonnummer. Ingen visste vem han var så hon kunde inte kontakta honom. Några dagar senare mördar hon sin syster…

Fråga: Vad var motivet till mordet på hennes syster?       (… tänk lite innan du svarar och skrolla sedan ner …)
                                       .

                                             –

                                            .

Svar: Hon hoppades att mannen skulle dyka upp på även denna begravning!

Om du har svarat rätt, tänker du som en psykopat. Detta var ett test skapat av en känd amerikansk psykolog och om användes för att se om man tänker som en mördare. Många seriemördare som deltog i testet svarade rätt på frågan.

20 svar

  1. Har testat både sonen och maken nu. Det är lugnt på den fronten också.

    17 oktober, 2010 kl. 05:00

    • diana: Haha det är bra att du kollar upp saker så du kan sova i lugn o ro 🙂

      17 oktober, 2010 kl. 05:22

  2. Jag satt som ett frågetecken. Kändes helt ologiskt att hon skulle mörda sin syster. Har lite hopp om mig nu.

    17 oktober, 2010 kl. 04:56

    • diana: JAG visste att du inte skulle klara den så du behövde inte ha oroat dig 🙂

      17 oktober, 2010 kl. 05:35

  3. Sicken tur att jag svarade fel då 🙂

    17 oktober, 2010 kl. 03:27

  4. Jag gissade men har lärt mig av en tvättäkta psykopat…..

    17 oktober, 2010 kl. 02:45

  5. Den gick jag bet på. Kramiz

    17 oktober, 2010 kl. 11:42

  6. Phu.. Jag hade inte rätt svar.. 😉

    17 oktober, 2010 kl. 11:38

  7. Nightmare

    tänker tydligen inte som en psykopat..men samtidigt måste man ju varna allmänheten för kvinnor som är förälskade.. 🙂

    17 oktober, 2010 kl. 10:43

    • Nightmare: Haha ja gör det du. Undrar vem de tycker är psykopat då 🙂

      17 oktober, 2010 kl. 05:11

  8. hahaha – då är jag inte psykopat i alla fall
    Sv: jo, det är hon som du tänker på, en livets gåva liksom
    kramar

    17 oktober, 2010 kl. 10:35

  9. Jag misstänkte att hennes syster hade genomgått en könsbytesoperation och var man numera.

    Kram/Gilla

    17 oktober, 2010 kl. 08:14

  10. Den där har jag sett förut, jag hoppas att man inte visat ökad psykopati av att man lärt sig vad svaret är.

    17 oktober, 2010 kl. 07:50

  11. Har läst denna innan så jag visste svaret men första gången jag läste det hade jag ingen aning vilket jag kanske ska vara glad för 😉

    17 oktober, 2010 kl. 07:29

  12. Hemsk den var

    17 oktober, 2010 kl. 12:53

    • Ellis: Hade du rätt eller 🙂

      17 oktober, 2010 kl. 12:54

  13. Haha, jag kom inte på svaret men det tycktes väldigt logiskt. Är jag också psykopat då 😛

    16 oktober, 2010 kl. 11:20

    • Barnens hjältar: I såna fall är jag med psykopat 🙂

      16 oktober, 2010 kl. 11:24

  14. Drick du på, klart att kocken ska ha en skål!

    16 oktober, 2010 kl. 11:02

  15. Jag är en psykopat… vad skulle annars anledningen till mordet vara?

    16 oktober, 2010 kl. 10:28

Kommentera

