Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Lägenhetsbesiktning utan neglige

Besiktningen av lgh gick jättebra. Jag var ganska nervös kan jag säga för jag hade hört att han var väldigt kritisk. Men han hade sunt förnuft och så var han trevlig. Fast jag gjorde bort mig big-time. Tog en diskmaskin som tillval 2007 och på min hyresavi så har dt inte synts. Jag brukar vara för ärlig för mitt eget bästa o det straffar sig oftast. Så jag började se tusenlapparna springa iväg för alla år jag haft en diskmaskin utan att betala för den så jag sa att det var min privata. Hade bara tänkt lämna kvar den till nästa hyresgäst.

– Jaha vad lustigt för i mina papper står det att du har en diskmaskin som tillval… Snacka om bortgjord!!  Men ärlighet varar oftast inte längst vilket jag fått erfara mer än en gång. Och det har varit ganska dyrköpta läxor. Och nu när jag hade  bestämt mig för att ljuga så behövdes det inte egentligen. Allt jag åstadkom var att verka totalt dum i skallen så vad lärde jag mig av det här då?! Att fortsätta vara ärlig även om det kostar för då har man iaf hedern i behåll!!

22 svar

  1. Ooops.. Den hoppade upp och bet dig i arslet den.. Pinsamt! 😉
    Men jag hade rätt inte helt fel i mitt resonemang angående varför du skulle ha negligé hihi

    22 oktober, 2010 kl. 11:23

  2. Hahaha! Det slår tillbaka direkt och att förklara är hopplöst.
    Tack för fin kommentar inne hos mig! Kram 🙂

    20 oktober, 2010 kl. 05:53

  3. Skönt att besiktningn gick bra! Och skönt att slapp negligén, det är ju lite kallt nu, ju… Ska neråt på söndag, så se till att solen skiner och det är varmt och GÖTT i Östergyllen då, tack! 😀

    Kramen!

    20 oktober, 2010 kl. 03:40

    • Tofflan: Det är klart att det är fint väder när det blir fint besök

      20 oktober, 2010 kl. 07:31

  4. Oooops… Så pinsamt…

    20 oktober, 2010 kl. 11:14

  5. Jag hade nog spelat totalt dum där. Att ”jahaaaa ja, så kanske det var”. Jag är mycket bra på att spela dum nämligen. Många som går på det där… 😉

    20 oktober, 2010 kl. 09:42

  6. Haha, tack för morronens första skratt 🙂 … och som sagt, man lär sig av sina misstag 🙂

    20 oktober, 2010 kl. 07:33

  7. Det gäller att veta när man ska ljuga och när man ska tala sanning.
    Och det beror ju på VEM man ljuger för 😉
    God morgon!

    20 oktober, 2010 kl. 07:08

  8. Kan förstå att du kände dig riktigt bortgjord där. Kramiz

    20 oktober, 2010 kl. 07:01

  9. Nightmare

    men utan utan neglige menas det att du öppnade naken..usch på dig..Och ärlighet varar längst och ger en god natts sömn utan dåligt samvete.. 🙂

    20 oktober, 2010 kl. 05:59

    • Nightmare: Haha det var tur att jag inte gjorde för han hade med sig en ”lärling”. Haan kanske läser min blogg o tog det säkra före det osäkra 🙂 Näevars

      20 oktober, 2010 kl. 07:59

  10. vadå BATALAT.. betalat skall de ju stå…

    20 oktober, 2010 kl. 01:01

  11. Hahahaha fick du nu betala för allt du ej batalat då? 😀

    När får JAG höra dina svar om mig då? Jag väntar ju ännU!

    20 oktober, 2010 kl. 01:01

  12. git

    Hej!
    Guuuuud vilken rolig blogg du har!! Vi har nog samma humor.. 😉
    Återkommer gärna.
    Kram Git

    19 oktober, 2010 kl. 08:19

    • git: Tack så mkt!! Och vad kul att du vill komma tillbaks

      20 oktober, 2010 kl. 07:46

  13. Haha… det är enklare att hålla sig till sanningen. Det blir så jäkla jobbigt att hålla ut i längden när det börjar trassla till sig…
    Fast de små vita är hekt ok 😉

    19 oktober, 2010 kl. 07:31

  14. Det är ju inte alltid det lönar sej att vara ärlig…..tyvärr…
    Man ska bara veta NÄR det är så 😉

    Kram

    19 oktober, 2010 kl. 07:03

  15. Ja ärlighet vara längst! Han sa inget om det sen eller? Skönt att det gick bra förövrigt. Va du inte orolig för det du skrev en dag vad barnen gjort på väggar?

    19 oktober, 2010 kl. 07:01

    • Sand mellan tårna: Det åtgärdade jag givetvis innan för det visste jag aldrig skulle gå igenom

      20 oktober, 2010 kl. 07:42

  16. Det bästa i hela världen är att alltid tala sanning. För det är så himla lätt att glömma vad man har sagt osant.

    Kram/Gilla

    19 oktober, 2010 kl. 06:28

  17. ärlighet varar längst, heter det ju 🙂
    ha en fin kväll – kramar

    19 oktober, 2010 kl. 06:25

    • ansepanse: Tyvärr är det inte så. Hsr fått sämre betyg för att jag är alldeles för ärlig som läraren sa. Dumt sagt av en lärare. De borde ju uppmuntra till att vara ärlig. Jag har varit väldigt obekväm på vissa jobb, körde på en bil en gång satte en lapp m telefonnummer o namn. Vad fick jag av ägaren för det? Jo bara skit för att jag kört på bilen. Inte ett knyst om att jag var så ärlig så jag satte en lapp m namn o nummer trots att ingen hade sett det. Jag har en uppsjö av exempel men jag har lärt mig att ärlighet lönar sig oftast inte om man bortser från att man kan kolla sig själv i spegeln. Men det kanske är det som menas med uttrycket

      19 oktober, 2010 kl. 06:49

Kommentera

