Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Arbetsmoral

Jag antar att de flesta av er har läst dessa men jag har aldrig sett sensmoralen förut.. Hilarious!!

Läxa nummer ett:

En kråka satt i toppen på ett träd, och gjorde ingenting speciellt. En liten kanin fick syn på honom och frågade:
”Kan inte jag också sitta som du, och göra ingenting speciellt?”
Kråkan svarade: ”Visst, varför inte.”
Så kaninen satte sig på marken, och gjorde ingenting alls, precis som kråkan.
Plötsligt dök det upp en räv som kastade sig över kaninen och åt upp honom.

Sensmoral: För att kunna sitta och göra ingenting speciellt, måste du sitta i toppen.

Läxa nummer två:

En kalkon snackade med en tjur.
”Jag skulle så gärna vilja komma upp i toppen, men jag orkar inte” suckade kalkonen.
”Tja, varför tar du inte och äter lite av min skit?” svarade tjuren. ”Den innehåller massor med näring.”
Kalkonen pickade lite i skiten och upptäckte att den faktiskt gav honom ork att ta sig upp på första grenen. Nästa dag, efter att ha ätit lite mer skit tog han sig upp till nästa gren.
Slutligen, efter en tid, hade han tagit sig upp i toppen och satt och kråmade sig.
Självklart blev den tjusiga kalkonen snart upptäckt av en jägare som tog fram bössan och sköt ner kalkonen.

Sensmoral: Att äta och prata skit kanske kan hjälpa upp dig till toppen, men det kan inte hålla dig kvar där.

Läxa nummer tre:

När kroppen gjordes för första gången ville alla kroppsdelar vara chef.
Hjärnan sa: ”Jag borde vara chef. Jag kontrollerar ju kroppens alla funktioner!”
Fötterna svarade: ” Vi ska bestämma! Vi bär ju omkring på hela kroppen – även hjärnan – dit den ska.”
Händerna sa: ”Vi borde få bestämma eftersom vi gör allt arbete och tjänar alla pengar.”
Och så fortsatte det – hjärtat, lungorna, ögonen – ända till rövhålet sa:
”Jag ska vara chef!”
Alla vred sig av skratt – ett rövhål som chef! Rövhålet blev surt och började strejka, blockerade sig självt och slutade fungera. På en relativt kort tid blev ögonen vindögda, händerna knöt sig krampaktigt, hjärta och lungor råkade i panik och hjärnan fick feber.
Till slut bestämde de sig för att rövhålet skulle få bli chef i alla fall.

Sensmoral: Du behöver inte vara hjärnan för att vara chef, det räcker med att producera en massa skit!

21 svar

  1. Den var rolig!! Kram

    4 november, 2010 kl. 02:29

  2. Ha ha, sorgligt med sant 🙂

    3 november, 2010 kl. 01:41

  3. hahaha – jättebra, allt är inte som det synes vara liksom
    kramar

    3 november, 2010 kl. 10:30

  4. Mycket lärorikt må jag säga! Kramiz

    3 november, 2010 kl. 05:55

  5. Haha ettan har ja hört sen innan men tvåan var bra.

    2 november, 2010 kl. 11:09

  6. Nej det är inte kul med blåsor alls. Men du får blåsa om du vill.
    ;-D

    Kram/Gilla

    2 november, 2010 kl. 10:21

  7. Tack vad gullig du är!!

    2 november, 2010 kl. 09:54

  8. Kan de va så illa ? Kramiz

    2 november, 2010 kl. 09:43

  9. ååh, du jobbar på apotek ser jag nu =) vad gullig du är som frågar!

    Jag har testat MYCKET tabletter för magen. Har haft problem under flera års tid faktistk.. Men mer sällan det senaste året, tack och lov. 😦
    Jag har varit till läkaren många gånger oxå och testat mej för alla sorters allergier m.m… men ingen hittar nå fel på mej.
    Sist så trodde de att det var magkatarr,eftersom att jag får ont i övre delen av magen och eftersom att jag är väldigt stressad inombords.. Så jag fick några tabletter mot det. Som hjälpte just då (för typ ett år sedan). Jag tog en i ren panik igår morse oxå. Det kanske var tack vare den som det blev, iaf lite, bättre 🙂 Men jag et inte nå…

    2 november, 2010 kl. 09:34

  10. Ja, alla de här läxorna stämmer ju.

    2 november, 2010 kl. 09:23

  11. sv: Dom bilder som jag visar i min egen blogg är helt ok att visa i andra. Ja… Så länge det inte är en porrsajt eller så. Så du ligger ju på gränsen 😀

    2 november, 2010 kl. 08:59

  12. Gamla bekanta men ändå aktuella.

    2 november, 2010 kl. 08:22

  13. Haha… ja de är roliga, de där. Hade inte hört de där om kråkan och kalkonen. =)

    2 november, 2010 kl. 08:13

  14. Ja jag undrar vem som skicka det honom till mig 🙂

    2 november, 2010 kl. 07:59

  15. Jag dricker inte alkohol.. har aldrig gjort det.
    Kul att du gillade min photoshop guide 🙂

    2 november, 2010 kl. 07:59

  16. Hahahaha..underbara och sanna historier 🙂
    Sv: Menar du Gubben så blev han inte så värst blåst. Lugn som han är så tittade han bara lite förvånat på pensionären som slog ner flaskor inne på Stadium i Kista gallerian.
    Men det så klar…det är vad HAN säger. Hoppas att något annat visas på tv:n 😉
    Kram på dig!

    2 november, 2010 kl. 07:45

  17. Tänkvärda berättelser.

    Gilla

    2 november, 2010 kl. 06:48

  18. Jag har ont i huvudet… har du nåt bra tips? Har druckit massor av vatten men de hjälper inte 😦

    2 november, 2010 kl. 06:44

    • Robert: Ta dig en stänkare!! O mitt officiella råd får bli att du ska krypa ner i en sval säng i ett mörkt rum EFTER att du tagit en Panodil eller ännu hellre en Paraacetamol Apofri..

      2 november, 2010 kl. 06:49

Kommentera

