Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Morr´n på er!!

Idag är det inte en godmorgon. Snarare neutral. Vaknade klockan 4 av att jag hostade som en liten blå. Upp o tog lite cocillana o hade tänkt mig att somna om sen igen. Men det var lögn i H. Har legat o vänt o vridit på mig tills nu då jag gav upp. Kan lika gärna gå upp och överraska barnen med o´boy o färdigbreda smörgåsar. I vanliga fall får de mjölk och får bre sina mackor själva!!

Är det ngn som har ett BRA tips på hur jag ska få upp Filip på morgonen? Tycker jag prövat allt utom detta:  https://kloppan.wordpress.com/2010/02/04/tar-era-kommentarer-sen-emelie-trottnade-redan-pa-ellis-sida/. Igår morse frågade jag om han hade hälsat på mördaren utanför fönstret. -Mmmmm det har jag. Kan ha någonting med att göra att vi bor på andra våningen som gjorde att han inte gick på den, haha!!

12 svar

  1. Jag tror det var din son som var här nyss och frågade efter dottern.Kram

    13 november, 2010 kl. 08:12

    • lilla my: Nu sover han så jag kan inte fråga hhonom. Det är inte helt omöjligt. Jag har förvisso sagt åt honom att inte vara borta i E på kvällar.. Men det är ju inte alltid barn gör som man säger 🙂

      14 november, 2010 kl. 05:24

  2. tyvärr har jag inga knep om hur du ska få upp sonen på morgnarna
    kramar

    13 november, 2010 kl. 11:27

  3. Haha de där är ändå humor. Jag vaknar snabbare av min mamma än någon annan, just för att KÄRRINGEN kan få för sig o hälla en hel kanna iskallt vatten på mig om jag ej går upp. PJOFF säger de o hela jag och sängen är blöt.

    13 november, 2010 kl. 03:42

  4. Har inget bra knep alls, vi har en tonåring som är apseg på morgnarna ibland. Anna lyckas emellertid oftast få upp henne. Kanske kan du rådfråga där?
    Kramen och krya på dig!

    12 november, 2010 kl. 12:33

  5. Det klassiska kanske fungerar.. Spruta iskallt vatten på honom. Om inte annat får han upp ögonen i alla fall hihi

    12 november, 2010 kl. 11:34

  6. Ja, tänk när barnen kommer i den åldern att de sover längre än oss föräldrar 😉

    12 november, 2010 kl. 11:23

  7. Ja men då får i alla fall dina barn en ”godare morgon”, hoppas du får en bra fredag trots hosta om sömnlöshet !

    12 november, 2010 kl. 10:22

  8. Det behövs inte mycket för att visa barnen sin uppskattning 🙂 Lika bra att utnyttja tiden – bra tänkt 🙂

    12 november, 2010 kl. 09:59

  9. Sv: Jodå, dom fiskarna går att äta. Kan inte namnen på alla fiskar här, typ bara två 😉

    Nä, vi har inte fått betala någon annans telefon. Det var nere i trapphuset dom sätter nån dosa. Fattade inte riktigt men nu är det rätt iaf.

    Ingen aning vad som hänt med foten. Har ju gått, klättrat och grejat en hel del senaste veckan, gått mycket i typ flip-flop fast såna utan grej mellan tårna. Badtofflor/sporttofflor eller vad kallas dom? Dom är ganska hårda och brukar bara ha dom när jag går ut på balkongen på vintern men nu haft dom inne pga all skit iom målning mm så kanske bara är trött i fötterna av allt gående och hårda skor. Har nästan inte gått nu på morgonen och faktiskt känns det bättre. Ska ligga på soffan hela dan 😀

    12 november, 2010 kl. 09:16

  10. God Morgon!
    Vet inte riktigt vad du skulle locka honom med…

    Kram

    12 november, 2010 kl. 08:23

  11. Blä för hosta. Jobbigaste som finns (nästan) å alltid att man hostar som mest när man ska sova. Hoppas den ger med sig snart.
    Morn Morn!

    12 november, 2010 kl. 08:16

Kommentera

