Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Att gotta sig i andras olycka!!

Emelie o en kompis till henne kom inrusande här med andan i halsen.

Det är poliser inne hos grannarna.

Jaha sade jag o tittade ut genom köksfönstret. Både en piket o en vanlig radiobil. Och min nyfikna granne  som stod på balkongen o kedjerökte  för att inte missa ngt. Polisen har ju tydligen várit där på natten förut o det gör ju att man misstänker misshandel.Jag kan själv sätta mig in i dessa barns känslor om det nu är så. Att som grannen över de drabbade stå o glo bara för att man är nyfiken är så jävla fult. Vilken jäkla ”personlighet” man har då!! Näe usch o fy för såna jävla skvallerbitchar som gottar sig i andras elände. Speciellt när det är barn inblandade. Man kan vara nyfiken på ett bra sätt eller ett dåligt. Har skrivit om de en gång förut: https://kloppan.wordpress.com/2010/04/05/att-vara-nyfiken-pa-fel-satt/

21 svar

  1. ooh såna grannar har vi här med = ogilla!!

    15 november, 2010 kl. 07:03

  2. Det otäcka är att idag behöver dom inte stå på balkongen ens. Händer det något våldsbrott eller liknande så kan man räkna med att någon lägger ut detaljerna på nätet inom en timma.

    15 november, 2010 kl. 06:46

  3. Visst skulle man bli nyfiken. Man är väl inte mer än människa men det finns ju olika sätt att visa det på. Ibland måste man helt enkelt lägga locket på!
    Hoppas ändå inte att det är som du befarar.. Vilken mardröm att växa upp så!

    15 november, 2010 kl. 07:53

  4. Ja fy…sånt är skamligt. Skäms på dom! Nästan så man önskar nåt skulle hända dom och dom själva fått se alla grannar stå och glo. Då skulle dom få se hur det känns.

    15 november, 2010 kl. 07:17

  5. Nyfikenhet är i mina ögon oftast negativ, nyfikenhet där man bryr sig heter omtanke. Är man nyfiken av omtanke betyder det att man sträcker ut en hand när polisbilen har åkt…

    14 november, 2010 kl. 10:35

    • Bara Jag: Så tycker jag också

      15 november, 2010 kl. 01:01

  6. Det är rätt fult av grannar att skvallra också. Men hämnden blev ljuv… 😈
    Kramen!

    14 november, 2010 kl. 09:39

    • Tofflan: Haha anar jag en pik?! Eller menar du enbart dina grannar nu?

      15 november, 2010 kl. 11:45

  7. Jag har aldrig förstått varför folk bryr sig så mycket, jag orkar inte och dras aldrig till sådant, orka gotta sig i andras elände som sagt. Har mitt egna.

    14 november, 2010 kl. 09:04

  8. Det kommer ett mail, och då kan du snabbt gå in där och tacka ja eller nej till kampanjen 🙂

    14 november, 2010 kl. 09:01

  9. Vad obehagligt!
    Vet du, vi har släktingar(svägerskan och svågern) och flera vänner som är poliser. De brukar komma hit med sina bilar och fika ibland, och då fladdras det bakom gardinerna ska du veta;) Värst var det när jag väntade dottern och fick blödningar i 6 månaden.Vi hade folk hemma så min man hade druckit vin o kunde inte köra, jag själv var så skärrad. Då ringde vi svägerska som skickade sina kolleger med polisbil och hämtade oss vid midnatt, så körde de oss till sjukhuset;) Jag tycker det är jättekul, de vi känner på gatan vet ju om att vi känner alla poliser, men de andra, de funderar nog;)

    14 november, 2010 kl. 08:52

  10. Verkar som alla har nog med sina egna keldjur

    14 november, 2010 kl. 07:46

  11. Ja kolla du, det är spännande.. Det tog mig ett bra tag innan jag kom med i en kampanj, men efter första så har de bara rasat in, många har jag tackat nej till med. Man väljer själv om man vill vara med eller inte 🙂

    14 november, 2010 kl. 07:43

  12. Ja, det är tråkigt med såna människor. Titta in igen hos mej, så kanske du kan kommentera igen på min blogg för idag. Den blev nyss klar.

    Kram/Gilla

    14 november, 2010 kl. 06:55

  13. Fast oavsett hur man vill vara finns det saker man bara inte kan låta bli att kolla på eller fundera över. Jag tror att man får försöka vara en bra medmänniska med det man nyfiket fått reda på eller spanat in. Hjälpa till, låta bli att föra vidare eller vad det nu innebär beroende på vad det handlar om. Att göra sig onyfiken tror jag inte är möjligt.

    14 november, 2010 kl. 06:22

    • Selma Det är det jag menar med att det finns bra sätt o dåliga sätt på att vara nyfiken. Jag kan förstå att hon blev nyfiken men hon är inte en sån person man vänder sig till med ett problem om man inte vill att hela grannskapet ska veta..

      14 november, 2010 kl. 06:42

  14. Det kanske var dom som kallade på polisen, för att förhindra misshandel?

    Kram/Gilla

    14 november, 2010 kl. 06:21

    • Gilla: Det kan det ju ha varit men o det var ju bra då men i hennes fall vet den fula nyfikeneten inga gränser. Tyvärr

      14 november, 2010 kl. 06:47

  15. Nyfikenhet är bra, men där skall det vara ett stopp. Finsn ju de gamla som har koll på allt och skall prata med alla grannar om det oxå, men det är mest för att de har inget annat för sig 😉

    14 november, 2010 kl. 06:01

  16. Så är det! De tänker: tur att det inte var vi.

    Kram/Gilla

    14 november, 2010 kl. 05:53

    • Gilla: Antagligen är det så men eftersom hon bor över de som polisen var hos så vet hon ju om det är misshandel o om det är så äår det ju ännu värre

      14 november, 2010 kl. 06:20

Kommentera

