Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Svårt att tänka positivt just nu men jag måste försöka!!

Näe nu får jag ta o rycka upp mig lite. Om det är så allvarligt som de  tror så lär jag ju inte leva längre om jag går o tycker synd om mig själv o har negativa tankar i största allmänhet!!  Goda tankar förlänger livet!! Fast det känns lite motigt att vara positiv för tillfället!                                         

Varför öl är bättre än Jesus!!

1. Ingen kommer att döda dig bara för att du dricker öl.

2. Öl talar inte om för dig hur du ska ha sex.

3. Öl har aldrig förosakat ett större krig.                                                                                          

4.Man pådyvlar inte öl till minderåriga som inte kan tänka själva.

5. När man dricker öl knackar man inte på hos andra för att försöka ge dem ölen.

6. Ingen har någonsin blivit bränd på bål, hängd eller torterad till döds för att man gillat en speciell sorts öl.

7. Man behöver inte vänta 2.000+ år på en andra öl.

8. Det finns lagar mot ölreklam som ljuger.

9. Man kan bevisa att man druckit öl.

10. Om man ägnat sitt liv åt att dricka öl, finns det stödgrupper som får en att sluta.

19 svar

  1. Det kommer gå bra ska du se. Kram vännen.

    20 november, 2010 kl. 09:58

    • Lilla my: känns bra att du tror det bästa. Kram gumman

      20 november, 2010 kl. 11:31

  2. hahaha – bara så sant
    kramar

    19 november, 2010 kl. 11:04

  3. Det var många fina tankar om öl. Kramiz

    19 november, 2010 kl. 10:34

  4. Positiva tankar kan leda en långt, men i vissa lägen är det förbannat svårt att fånga upp dem.
    Kramar om!

    19 november, 2010 kl. 10:30

  5. Ja jag med, så i år skall det bli av!

    19 november, 2010 kl. 09:09

  6. Där fick du mig en återställare. Jag menar tankeställare 😉
    Kram på dig!

    19 november, 2010 kl. 08:48

  7. Med positiva tankar kan man komma långt!

    19 november, 2010 kl. 07:57

  8. God Morgon!
    Inte blir det bättre av att man deppar ner sej, men det är ju alltid lätt att säga.
    Man får försöka vara positiv så bra det bara går.

    Kramar

    19 november, 2010 kl. 06:00

  9. Tänka är svårt att göra när man väl börjat..

    19 november, 2010 kl. 04:18

  10. Hehe, jag ändrar det till vin så passar det mig perfekt… Hehe. Jag gillar när man dissar polaren jesus. 😉

    19 november, 2010 kl. 12:14

  11. Haha den var bra! dock skippar jag öl haha

    18 november, 2010 kl. 10:58

  12. Jag testade en förra året som hade smnaken chili i + något mera, men jag minns inte vad (det var inte choklad) den tyckte jag inte om. Däremot den du pratar om hörde jag av en arbetskamrat att den skulle vara så god och hon köpte sin på ICA Maxi, (förra året) Kanske den finns där ?

    18 november, 2010 kl. 10:30

  13. Det är fruktansvärd hemskt att vänta på svar.
    De hittade en knöl i mitt bröst förra hösten, och den månaden det tog från första undersökningen, via punktionstest och fram till besked var nog det värsta jag varit med om. Jag planerade min begravning, mina barns vidare uppväxt, hur jag skulle meddela nära och kära, hurvida jag skulle orka jobba vidare osv,osv.
    Ovanpå detta kunne jag inte berätta för någon (utom min mann) Ville inte belasta min familj då både min syster och mamma dött i cancer, så den sjukdomen är lite illavarslande i min familj.
    MEN – vad jag ville komma fram till här är inte min livshistoria… vill bara få sagt att oavsätt hur hopplöst det känns, och hur djupa hålen man trillar ner i är – då behöver inte utfallet va negativt.
    Ge inte upp hoppet snälla söta du. Inte nu och inte sen.
    Många styrkekramar ❤

    18 november, 2010 kl. 10:21

    • Hege: Har också punkterat ena bröstet, Fick vänta en månad på svar så jag vet hur du tänkte

      20 november, 2010 kl. 11:30

  14. Förstår detta.. Jag minns vid ett tillfälle med mig då de nästintill gav mig en dödsdom när det gäller min njursjukdom. Det visade sig att jag behövde aldrig oroa mig som jag gjorde. Men just då såg jag allt i svart och vitt.

    18 november, 2010 kl. 10:14

    • Nett: Det måste ha varit tufft!! Får hoppas på liknande här

      18 november, 2010 kl. 10:20

  15. Visst är det så att goda tankar och positivitet räcker låpngt i många fall. Men helt klart är det svårt att bara sluta tänka.

    18 november, 2010 kl. 09:44

    • Nett: Ja det går inga längre stunder..

      18 november, 2010 kl. 09:51

Kommentera

