Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Rasist

Farias mamma (en kompis till Emelie) var här precis. Berättade att en av mina grannar hade refererat till Faria som ”den där negerflickan”. Gud så fult! Jag blir så jävla arg på sånt! Jävla puckon till grannar!!

Jag vet att jag drar många roliga historier som kan verka lite rasistiska men jag tycker att man likväl kan skämta om utlänningar som t ex norrmän eller blondiner. Och förresten norrmän är ju också utlänningar men ni förstår vad jag menar.Mycket kan man  kalla mig för men inte rasist!!

18 svar

  1. Håller med dig. Man måste få skämta om allt och alla. Svensk som Utlänsk och man är ju inte rasist för det. Det är när man slänger ur sig såna råa kommentarer som folk reagerar. Vilket jag kan förstå. Det låter inte bra alls..!!

    22 november, 2010 kl. 09:29

  2. Sådant är så fel!

    20 november, 2010 kl. 07:49

  3. Jag håller med dig. Fult.

    När svärmor var här nere hos oss (med altzeimers light) väste hon oss i örat ett par gånger med:
    1: Det är många utlänningar här
    2: Oj, barnen verkar se dåligt, det är så många som har glasögon.

    Här nere är dom flesta spanjorer och barnen har solglasögon 😉

    20 november, 2010 kl. 06:49

  4. Man får vara försiktig med hur man utrrycker sig nuförtiden. Det är många som läser in fel. Vi får skoja om norrmän och finnar men inga andra.

    20 november, 2010 kl. 11:30

  5. Förresten, du har en award att hämta inne hos mig om du vill 🙂

    20 november, 2010 kl. 10:56

  6. Nej gud nej. Jag blir så arg över sånt. Att skilja människor åt pga ursprung eller kön eller what ever. Usch!

    Önskar dig allt gott, att du ska må bra – bamsekramar.

    20 november, 2010 kl. 10:56

  7. jo, sånt blir jag också så arg på
    kramar

    20 november, 2010 kl. 10:26

  8. Jag tror inte grannen menar det som något fult men utrycker sig klantigt.

    20 november, 2010 kl. 07:33

    • Sand: Tyvärr så menar hon det nog

      20 november, 2010 kl. 11:24

  9. Du har helt rätt…det är en väldig skillnad på rasism och godmodigt skämtande!! Kram på dig!

    20 november, 2010 kl. 06:17

  10. Det är ju förfärligt när man dessutom ger sej på barnen. De kan ju inte göra nåt åt det hur de ser ut eller så.

    Kram/Gilla

    19 november, 2010 kl. 11:43

  11. Man måste ju kunna skämta om saker, det är en helt annan grej att nämna det helt seriöst. Dålig stil.

    Sv: Kondenserad mjölk som får koka smakar som kola, super smarrigt!

    19 november, 2010 kl. 11:14

  12. Återigen….man måste ju kunna skämta. Inte detsamma.

    Kram

    19 november, 2010 kl. 10:44

  13. Grattis till vinsten hos nett. Kram och ha en bra kväll.

    19 november, 2010 kl. 08:38

    • Lilla my: Tack vännen. Ha en bra dag

      20 november, 2010 kl. 11:25

  14. Ibland verkar det som man måste vakta sin egen tunga. Kramiz

    19 november, 2010 kl. 07:35

  15. Fult!
    Kram!

    19 november, 2010 kl. 07:18

    • Tofflan: I synneret eftersom hon säkert menade vad hon sa också

      20 november, 2010 kl. 12:52

Kommentera

