Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Till KajsaLisa

Till KajsaLisa: Duffy påminner mig om Janis. Dels pga hennes röst men också för texterna .Att leva är o nu. Att fokusera på det viktiga. Vi lägger så mkt energi på vad vi måste göra och inte på vad vi VILL göra. Jag förstår liksom du att det finns saker man måste göra men det är dumt att låta det ta överhanden. Något du inte verkar göra dock! Du verkar vara en  känslomänniska o det är dem bästa människorna i  iaf när man har samma värderingar som du!! Och jag gillade din låt också men inte så mkt att jag lägger ut den 🙂

Låen börjar efter ungefär 1,5 minuter för er som är otåliga!! Hennes röst ger mig gåsen ska ni veta!!

4 svar

  1. Tack för länkningen. Visst är jag känslomänniska, både på gott och ont för min omgivning. Fast jag spetsar väl till allt lite extra jag skriver, så ta det inte helt på fullt allvar.
    När det gäller videon så behöver du inte lägga ut den. Jag skickar runt videos rätt ofta till folks bloggar, tycker det är en kul grej. Man bildar sig en uppfattning om folks musiksmak och hittar något som stämmer in, sen får man se om man har rätt. ( Visst är det kul att leka expert också ) Skulle alla lägga ut allt i inlägg som jag skickar runt så börjar jag ju ta över bloggarna, det vill jag ju inte och är absolut inte meningen heller.
    Gillar också Duffy, men liksom Genya och Janis måste jag vara i någon speciell sinnesstämmning för att lyssna på den. Jag skickade videon för att hon ofta jämförs med Janis och så för bilden naturligtvis 🙂 . Jag gör något tillbaka, har hittat en grym låt med Genya jag skall lägga ut, så du får en länkning av mig i veckan.
    Ha en trevlig helg
    KajsaLisa

    27 november, 2010 kl. 11:20

  2. jo, det är så man ska leva, håller fullständigt med dig Kloppan men ibland är det bara så svårt
    tycker också om Duffys röst
    ha det gott

    26 november, 2010 kl. 04:36

  3. Hon har en helt otrolig röst. Kramiz

    26 november, 2010 kl. 01:08

  4. Det är så sant. Vi lägger alldeles för mycket energi på det vi inte kan ändra. Vi borde verkligen leva här och nu mycket mer.
    Men ibland är det svårt.
    Jag tackar mina elever och barn för att de håller mig kvar på jorden 😉

    Duffy har en helt underbar röst! Hon andas 60-tal och jag älskar 60-tal^^
    Ett mycket bra årtionde om du frågar mig =)

    25 november, 2010 kl. 11:00

Kommentera

