Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Alanya vs Skänninge Marken!! Favorit i repris

Turkarna kan verkligen konsten att försöka blåsa turister. Det gör mig väldigt förbannad. Det är ju turisterna de lever på så man kan ju tycka att de borde vara lite mer tillmötesgående. I en affär sade de att de skulle ha 25 lira för en keps, bara för märket. Efter långa förhandlingar gick han ner till 15. – It`s much cheaper on Skänninge Marken sade jag och då bara tryckte han upp påsen med jeans, tröjor o kepa o  sa : ”give me 100 lira and never come back”. Så jag antar att han visste vad skänninge marknad var för nåt. I en annan affär blev butiksinnehavaren så arg på mig att han kastade miniräknaren efter mig. Jag frågade då Anders om de inte har några mentalsjukhus i Turkiet. – Näe de personerna som borde vara där har de placerat ut i affärerna istället.. Haha

11 svar

  1. Ja jösses all denna prutning. Jag har prutat som en galning i en vecka nu. Att de inte inser att man tjänar en massa tid på att ha fasta priser (så kan de ta fler kunder istället).

    1 december, 2010 kl. 10:36

  2. Nu är vinnaren dragen av den hemliga påsen!

    1 december, 2010 kl. 08:41

  3. Hahaha fattar du nu varför jag avskyr att shoppa här och att ens gå på gatan och snegla på utbudet i butikerna. Dom flyger ju på en…

    1 december, 2010 kl. 02:53

  4. Nu är det min tur!

    Jag är med och tävlar om en resa till Rhodos. Följ länken i min blogg http://trebgilla.blogspot.com/2010/12/jag-ar-med-och-tavlar-om-en-resa-till.html#comments och rösta.

    Jag ordnar en egen tävling för dej också. Det ser du på samma sida.

    Kram/Gilla

    1 december, 2010 kl. 02:38

  5. Haha, ja eller så satte man alle dem i turkland!

    1 december, 2010 kl. 01:22

  6. Verkar vara farligt att pruta i det landet. Kramiz

    1 december, 2010 kl. 12:20

  7. Det är ju också ett sätt att ”omhänderta” sina mentalt mindre begåvade och samla dem på ungefär samma ställe….

    1 december, 2010 kl. 12:02

  8. Men herregud!! Vilka förhandlare..
    Vill dom få nåt sålt eller?
    Eller så var du en sån bra prutare så dom blev arga för det 😉

    1 december, 2010 kl. 10:54

  9. Haha, klart de blir arga när de försöker luras och du inte går på den lätta 🙂 !

    1 december, 2010 kl. 09:17

  10. Så kan det gå, när inte haspen är på. Man ska kanske passa sej för att pruta för mycket.

    Kram/Gilla

    1 december, 2010 kl. 09:12

Kommentera

