Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Fjortis eller inte?

Ska på julfest ikväll så jag har jeans, en vit tunika och en silvergrå kort kofta med glitter på. Jag tyckte att tuníkan var lite tajt så jag började leta efter min lila istället.

– Jamen det ska ju vara sådär mamma, sa Emelie. Det är ju attraktivt!!

Och så kommer Filip:

Mamma leker fjortis!!!

Haha vem ska man tro på, tro på, tro på, tro på när det är så här!? Skitisamma jag hinner inte byta kläder nu.

En självsäker kvinna tittar sig inte i spegeln sa Emelie, Haha (undrar vilken värld hon lever i).

Som ni serr är jag inte mycket för att klä upp mig men dit jag ska är det nog inga män iaf 🙂

Är det fjortisvarning på mig eller inte? Eller är det bara färglöst?

16 svar

  1. Om du nu skulle leka fjortis vilket jag tyckte var en väldigt personlig ( och rolig ) bedömning, så är det väl inte så farligt. Morsor måste ju också få ha lite kul ibland.

    12 december, 2010 kl. 03:58

  2. Fint juh!
    Kramen!

    11 december, 2010 kl. 03:00

  3. Krulli

    Nej du, med jeans undertill så är det ingen fjortizvarning, hade du däremot haft tajts så hade det nog kunna vara det 😉

    Hoppas du har rolig!

    10 december, 2010 kl. 07:11

  4. Ingen fjortisvarning alls. Och inte färglöst heller. Det fullkomligt glittrar om dig. Jag tycker det var jättefint 🙂

    10 december, 2010 kl. 11:29

  5. Tycker det såg fint ut. Kramiz

    10 december, 2010 kl. 10:36

  6. Ingen fjortisvarning alls mor lilla, men som dotter måste jag svara ärligt: den där koftan klär du aldrig på dig igen okej?

    10 december, 2010 kl. 01:53

    • Ellis: Haha tyckte du att den såg tantig ut!?

      11 december, 2010 kl. 02:45

  7. Det är väl jätte mycket färg (säger hon som alltid har svart)! Jag tycker det är snyggt iaf!

    Sv: Jag hade ingen direkt sommarsemester, bara nån dag kring flytten så jag hade min ”huvudsemester” innan. Men sen är dagarna slut, snyft. Skicka gärna till mig!

    10 december, 2010 kl. 12:41

  8. Absolut inte, tycker det ser fint ut 🙂
    Bry dej i nte om Filip 😉
    Kram

    9 december, 2010 kl. 10:24

  9. Inte en enda fjortisvarning så långt ögat når!! Sträck på dig! Kram!

    9 december, 2010 kl. 10:19

  10. tycker det va jättesnyggt å ingen fjortisvarning då skulle du bara haft den glittriga toppen å inget under;)’

    9 december, 2010 kl. 10:18

  11. ingen fjortisvarning och inte färglöst, det är riktigt fräscht och vackert
    kramar

    9 december, 2010 kl. 07:35

  12. Tycker du är jättefin! Man blir aldrig äldre än man gör sig de hävdar jag med bestämdhet! Ha en fin kväll! kram

    9 december, 2010 kl. 07:33

  13. Du kanske kan omfamna din inre fjortis, och hävda att du är fjortis and proud!

    9 december, 2010 kl. 07:25

  14. Nej ingen varning för nån ålder alls. Det ser jättefint ut.

    Kram/Gilla

    9 december, 2010 kl. 07:00

  15. Absolut ingen fjortisvarning!
    Jättefint!
    Och du vet väl att fjortis har inget med ålder att göra, utan är ett sinnestillstånd. Det hävdar mina elever som kallar mig fjortistanten =)

    Hoppas du får en härlig kväll!

    Kram

    9 december, 2010 kl. 06:35

Kommentera

