Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Julfesten!!

Julfesten igår var jättekul! Vi var på pizzerian i centrum, inte för att spara in på pengar utan för att det är så svårt att få med sig folk om vi tar ngt annat. Kan tyckas lite tråkigt att gå till pizzan men vi har jättekul bara vi, de på ICA-signalen hade hört oss och skulle meddela sin chef hur roligt det kan vara på ett lokalt ställe som inte är så fancy. Blir inte så stelt o upphossat då!

 Vi har fått våran julklapp av apoteksbolaget också. Ett gåvopresentkort brukar vi få så också i år. Jättefina saker!!

Blev lite schizzo över vad jag ska välja. Ska jag tänka praktiskt o välja knivsetet från Fiskars

eller sherpafilten (fast jag har dock på både knivblock o massor av filtar). Eller ska jag välja duken  eller en vacker höganässkål (finns i röd eller vit)? Vad tycker ni?

 

 

Våran gulliga chef gav oss denna present också med ett fint kort och tackade för den fina arbetsinsatsen under året som gått. Sånt uppskattas. Jättekul!!  Och jättegulligt!!  Och gudarna ska veta att det varit ett väldigt turbulent år!!

10 svar

  1. Å vad kul med julkappar. Snäll chef som gav er en extraklapp..

    12 december, 2010 kl. 09:54

  2. Jag hade valt höganässkålen. Den är superfin. Tycker jag. Vad känner du själv för?

    Som kommunalt anställd får jag ingen julklapp alls av arbetsgivaren. Det finns inte på världskartan.Om man inte räknar fika på avslutningsdagen.

    Kram

    11 december, 2010 kl. 07:17

  3. Jag tycker den röda skålen var skitläcker. Varför ta något du redan har – om det inte är så att de är dårliga och skulle behöva bytas ut vill säga.

    11 december, 2010 kl. 07:09

  4. När jag jobbade fick vi bara fula och värdelösa presenter. Och chefen gav mig alltid tegelstensböcker för att se hur jag reagerade, tror jag.

    Fina grejor, kul! 😀

    Kramen!

    11 december, 2010 kl. 02:59

  5. Jag har inte så många filtar, så jag hade nog valt den. Knivarna är fina och det är ju duken också.

    Det var ingen dålig present heller ni fick förutom de här sakerna.

    Kram/Gilla

    11 december, 2010 kl. 02:50

  6. Sv: Jo det är bra nu! Men det tog några dagar innan smärtan släppte…

    11 december, 2010 kl. 12:51

  7. Oj..vad mycket fint du får välja mellan.
    Kan tänka mig att det att det är svårt att välja.
    Själv får vi 100 kronor av kommunen i julklapp.
    För dom pengarna åt vi mat och bowlade. Fick alltså lägga ut 70 kronor själv.
    Generöst va?
    Kram på dig!

    11 december, 2010 kl. 09:51

  8. God Morgon!
    Svårt val, men knivar är ju alltid bra att ha och tråkigt/dyrt att köpa själv 🙂
    Kram

    11 december, 2010 kl. 08:28

  9. fina presenter, jag hoppas att du få en trevlig helg nu

    11 december, 2010 kl. 06:28

  10. Tag knivarna! Skulle jag göra 🙂

    sv: Jag svarade på hela tentan men just 10an var den enda jag inte kunde men gissade på – sista frågan.

    Provet var från 09 – 13. Jag blev klar 11.

    Sv2: du skall INTE klippa din orkidée- om blommorna fallit skall du låta stjälken vara kvar OM den inte gulnar. om den börjar gulna klipper du där de slutat gulna och låter resten vara kvar. torra luftrötter som blivit bruna kan du oftast bara bryta av utan problem också 🙂

    11 december, 2010 kl. 02:25

Kommentera

