Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Jag tänkte lösenordsskydda det först men…

med tanke på att barnen redan vet det o dessutom hur jävla dåligt jag tycker att det är så bestämde jag mig för att skita i det. Jag vet inte om det är så lågt av mig egentligen att visa inlägget för vem som helst men med tanke på hur jävla illa de har gjort mina barn ( mig med för den delen men jag kan hantera det på ett helt annat sätt som vuxen) så kör jag med öppna kort. Om det inte blir ett ramaskri på er att det ska skyddas..

Barnens pappa eller deras farföräldrar har inte ringt o frågat dem ngt om jul. Vad de önskar sig i julklapp eller om de vill komma dit.Den enda från hans sida av släkten som hört av sig är deras faster. Heder åt henne!! Idag ringde Filip upp sin pappa o hörde om de FICK komma på julaftonens förmiddag. Hallå han är 11 år. De är iaf 41 och 60+..  Och idag är det den 14:e december!

Skamligt dåligt beteende!! )O så har farmorn i familjen mage att skicka mig ett svarsbrev där hon skriver att de ställer upp för sina barn o barnbarn! Man kommer ju ihåg själv hur viktig julafton var när man var liten.  Det är fan inte konstigt att barnens pappa har blivit så ansvarslös för han har inte mkt att brås på…

17 svar

  1. Riktigt idiotibeteende, tur de har dig ! ❤

    15 december, 2010 kl. 10:09

  2. Idiotbeteende från farmor, farfar och pappa! En vacker dag vill ungarna inte alls åka dit. Barn behöver BÅDA sina föräldrar, men också far- och morföräldrar. BRA att du skrev öppet!

    Kram!

    15 december, 2010 kl. 04:47

    • Tofflan: Man blir så ledsen att vuxna människor kan betee sig så jäkla egoistiskt o tanklöst!!

      15 december, 2010 kl. 05:03

  3. Som pappa tycker jag det låter konstigt när man beter sig så. Klart man vill ha barnen så mycket som möjligt. Vi har delad vårdnad om yngste grabben 14 dagar var. De två andra pojkarna är utflyttade. Kramiz

    15 december, 2010 kl. 01:13

  4. Tycker inte heller du behöver skydda med lösen. Om inte annat kan man väl hoppas att din ex, s föräldrar läser våra kommentarer så får dom se vad andra tycker..
    Oansvarigt av vuxna människor att bete sig som dom gör. Julen är barnens högtid..

    15 december, 2010 kl. 10:37

  5. Fattar inte detta hur många pappor det finns som skiter i att ta sitt ansvar i barnens liv, det är så bra att göra dem men där tar det stopp sedan tydligen.

    14 december, 2010 kl. 10:04

  6. Men jösses! Stackars barnen, för hur det än är så vill de ju träffa pappa och farmor och farfar! :/
    Sicket pack!

    14 december, 2010 kl. 09:58

  7. Blir inget ramaskri från mig. Det rimmar inte med brevet för fem öre. om de gör det skulle de vilja träffa dem något i jul och ge dem julklappar. Din son skall inte vara den som skall ringa och fråga om sånt, fick dem komma?

    Haha ja du får byta kön så kanske du ökar dina bloglovin kompisar haha

    14 december, 2010 kl. 09:49

    • Johanna: Já de fick men jag skulle aldrig gjort det. Antár att de tänker mer paketmässigt..

      14 december, 2010 kl. 11:08

  8. Du har ingenting som du behöver skämmas över, dom som behöver det verkar ju inte ha vett på det.
    Tråkigt när det ska vara så.
    Man kan ju iaf göra vad man kan för barnen oavsett vad dom nu tycker om dej.

    Stå på dej, det är dina barn det handlar om, snart vill dom inte veta av den sidan släkt längre.

    Kramar

    14 december, 2010 kl. 09:21

    • Petra: Näe så illa kan det ju faktiskt bli. Kram

      14 december, 2010 kl. 11:07

  9. Nej det här behövde du verkligen inte skydda med lösen. Om någon skulle skvallra, so what! Det är ju dina barn och deras barnbarn. Då borde de väl bjuda till på nåt sätt. Nån måste ju öppna truten.

    När mina barns Farmor levde gick hon hellre till en annan familj än till vår för att fira jul. Farfar dog tidigt. Barnen fick inga julklappar heller. Så jag vet hur du tänker.

    Du vet att jag håller på dej.

    Kram/Gilla

    14 december, 2010 kl. 08:51

    • Gilla: Det känns bra att du gör det. Kram

      14 december, 2010 kl. 09:05

  10. Det låter som mina barns farmor. Idag är ju mina ungar stora och de har vänt sin farmor ryggen. Vill inte veta av henne. Eftersom vi bor 10 mil från varandra fungerar det bra. Och barnen har en jättebra relation med mormor och morfar.

    Det är fruktansvärt lågt av både pappan och hans föräldrar att behandla sina barn och barnbarn på det sättet. Tur att de har en faster som beter sig normalt.
    Barn lär sig, tyvärr många gånger den hårda vägen, vilka man kan lita på.

    Vilken tur att de har dig som mamma!

    Kram

    14 december, 2010 kl. 08:31

    • Inna: Tack så mkt nu blev jag lite rörd. Kram

      14 december, 2010 kl. 09:06

  11. Förstår din frustration och din ilska!! Jag tycker inte du ska ”skämmas” för att vara öppen – sanningen är det den är! Känner fler som inte har andats ett ljud om julen – du kan gissa vem jag menar…
    Kram!

    14 december, 2010 kl. 08:28

    • Bara Jaag: Så jäkla trist när de är så jävla arroganta när det gäller sina barn. Kram

      14 december, 2010 kl. 09:12

Kommentera

