Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Underbar ”tant”!!

Nu på julen ska man ju dela med sig 🙂 Och det här roliga klippet har jag hittat hos nillan på nätet:

Tanten i klippet fick mig att börja tänka på en tant i 80-årsåldern som jag expedierade för något år sen. Hon ville ha något som man skulle stoppa in ”därnere”. Med tanke på hennes ålder (ja det var så jag tänkte o skulle nog fortfarande göra) så trodde jag att hon menade ,inkontinenskulor. Då undrade hon vad det var så jag förklarade utseende o funktion

Jaså jaha min väninnas är avlång iaf..

Inte ofta jag blir generad men då blev jag det. Snacka om att man har förutfattade meningar..

19 svar

  1. Halloj!
    Kom förbi här av en slump och kikade lite.
    Kul tant, det gäller att hänga med i utvecklingen även om man är lite till åren 😉

    Hälsningar
    Yohanna

    30 november, 2011 kl. 01:07

    • Yohanna: Haha ja det gör det

      13 februari, 2012 kl. 11:23

  2. Helt underbart! och med den göteborgska dialekten.. underbar!
    Kan man bli ett fan av Ingela Larson på Facebook tro?

    16 december, 2010 kl. 10:37

  3. Vilken underbar tant!
    Undrar just hur jag kommer att bli? 😉
    Du…jag har en fråga. Och jag frågar dig som kan allt inom medicin 😉
    Vi diskuterar på jobbet om Alvedon. Vår sköterska säger att alvedon brus är inflammationshämmande. Är det sant?
    För vi vårdare tror inte på det.
    Kram på dig!

    16 december, 2010 kl. 05:55

    • Camilla:Ni vårdare har helt rätt o sköterskan fel… Ipren, Treo o andra NSAID är inflammationshämmande. Inte paracetamolpreparat

      17 december, 2010 kl. 10:25

  4. Det var verkligen en häftig tant. Kramiz

    16 december, 2010 kl. 05:40

  5. hahahaha vilken rolig tant. Där har vi en med humor 😉

    16 december, 2010 kl. 09:42

  6. Håller helt med dig vilken underbar tant, jag ”lånar” detta klippet av dig!

    16 december, 2010 kl. 06:21

  7. Härlig gumma och hon såg ju stenhårt seriös ut hela tiden också hehe

    15 december, 2010 kl. 10:59

  8. HAHA

    15 december, 2010 kl. 10:15

  9. hahaha – sådana tanter skulle det finnas fler av
    Sv: jag tycker du gör helt rätt Kloppan, varför ska man stressa och göra så mycket till julen, den blir ju inte bättre av det inte
    ha det gott

    15 december, 2010 kl. 09:50

  10. Vilken Tjej! Jag kan inte säga nåt annat. Jag fick också ett gott skratt.

    Vem är Roggan? Roger Moore?

    Kram/Gilla

    15 december, 2010 kl. 09:41

  11. Hahahahahaha … tårarna rinner på mig. Jag tjuter av skratt …… Vilken fantastiskt härlig tant.

    15 december, 2010 kl. 09:19

  12. haha, älskar sådana tanter 🙂

    15 december, 2010 kl. 09:15

  13. haha såg faktiskt det programmen den tantan var för härlig 🙂

    nej man behöver inte ha foton till almanackan om man inte vill det 🙂

    15 december, 2010 kl. 08:58

  14. sv: Självklart var Hej Clown en schlager! Kom tvåa 1969 efter Judy min vän med Tommy Körberg 🙂
    Men jag är ingen främling som döljer nåt för dig i mina mörka ögon 😀

    15 december, 2010 kl. 08:49

    • Jan Malmsjö sjöng låter btw. Från en annan schlagernörd!
      (Jag tror nog att jag fortfarande kan texten)

      16 december, 2010 kl. 10:38

  15. Hahaha! Kan inte annat än att hålla med – UNDERBAR tant 😀

    sv: Hej på dig själv din clown!
    Visste du förresten att Mona Sahlin var med och sjöng i barnkören på skivan till Hej Clown? Hon fick inte va med på TV, hon var för ful…
    Detta har hon sagt själv – jag dömer ingen efter utseendet 🙂
    Ojdå. Är jag schlagernörd, eller?
    Snaaaaart börjar det igen!!!!!!!!

    15 december, 2010 kl. 08:27

  16. Haha jag tycker det testet var skumt jag fick 131 och de mena jag var en fartdåre, fast jag gnällde på alla andra som kör som idioter…men men 🙂

    ja drömma måste man få göra, men inte fastna i drömmarnas värld 🙂

    15 december, 2010 kl. 08:24

Kommentera

