Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Vem är du i trafiken?!

Jag hittade detta test hos Tofflan. Det är bara 10 korta frågor men det borde ju stått poäng istället för antal rätt.

Jag fick 111 rätt av 300 möjliga

Finns du på riktigt? Du är en otroligt laglydig och lugn förare.

Och ja det stämmer nog. Två ggr i  mitt liv har jag fått böter. En gång för fortkörning, Det var väldigt dyrt. Passande nog kom det in en polis dagen därpå på jobbet o hämtade medicin. Han gnällde över hur dyrt det var. Jag svarade då att det var mkt billigare hos mig än hos honom iaf..

Den första gången jag ådrog mig böter var för en otillåten omkörning. Jag o en jobbarkompis skulle till Ödeshög o handla. Hamnade bakom en långtradare som körde i 70 o det var en 90-väg. Kön bakom mig bara växte men det gick inte att köra om för det var heldraget + att det kom mötande hela tiden. Som i en uppenbarelse kom det en MC o körde i motsatt riktning. Nu kör jag om tänkte jag o gjorde så trots att det var heldraget. Bara det att MC:n visade sig vara en MC-polis som ingick i en eskort.. Snacka om otur!

 Gör testet du med!!

10 svar

  1. Vet inte om jag vågar göra testet. För många fortkörningar har det blivit, fast bara med bil inte mc.

    16 december, 2010 kl. 05:42

  2. Jag tänker stoltsera med noll parkeringsböter och noll andra böter med för den delen. Jag har alla intentioner att hålla det så. Fast lite olydig är man nog ändå ibland. Man har väl bara haft turen att ingen polis sett en när man gör olydigheterna 😉

    16 december, 2010 kl. 09:38

  3. Jag fick också fartdåre vilket verkligen inte stämmer, jag kör alltid lugnt (på vintern) och har aldrig fått böter (än,peppar peppar). Dåligt test…;)

    16 december, 2010 kl. 06:28

  4. Ha ha 82 poäng, fast det är nog en väldigt subjektiv värdering.

    15 december, 2010 kl. 09:40

  5. Verkligen KRAFTIG otur!

    Jag vågar inte göra testet. Jag vet att jag kör jättebra. Från passagerarsidan i alla fall 😀

    15 december, 2010 kl. 08:29

    • Ama: Tycker Anders det också? 🙂

      15 december, 2010 kl. 08:43

  6. hoho det testet måste jag ju lätt göra 🙂

    ja frukost har alltid varit viktigt för mig, så det känns när det inte funkar!

    15 december, 2010 kl. 08:02

  7. Jag fattar inte att jag klassades som fartdåre, jag är skitsur! 😦 Jag har ALDRIG fått böter mer än två (2) trafikböter och den ena var min dåvarande sambos fel (hon parkerade fel). BAH

    Kram! 😉

    15 december, 2010 kl. 07:37

  8. Jag fick som du- det är ju ledande frågor – jag är inte lika lugn i verkligheten som det verkar! 🙂 Kram

    15 december, 2010 kl. 07:10

    • veiken: Nej nej nej. Det var absolut inte ledande frågor ju 🙂 Det har du fått om bakfoten

      15 december, 2010 kl. 08:27

Kommentera

