Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Att skylla på alkoholen!!

Inne hos Roggan hittade jag detta

Mustaschsångaren och ”Körslaget”-ledaren Ralf Gyllenhammar hotade att slå reportern Jonas Stentäpp, känd som Heavy i ”Hjalle och Heavy”, på käften. Hans försvar sen var att han var aprak!

Jag tycker inte att det är någon ursäkt som är hållbar. Ingen tvingar en ju att dricka. Man har  ett val… I de allra flesta fall. Hur många är det inte som skyller sina snedsteg, slagsmål o dyl på alkoholen?! Visst den har en inverkan men den är fan ingen ursäkt!! . Det ligger mkt sanning i orden ”där alkoholen går in går vettet ut”.

 Nästan alla av oss har druckit för mkt ngn gång o gjort saker vi ångrar. Alkoholen är en bidragande orsak till det men själva beteendet har ju legat där latent o bara bidat sin tid.. Så jag ser inte att någons beteende kan skyllas enbart på alkoholen. Oftast vet man ju hur man beteer sig också när man druckit för mkt:  so nope I don´t see the execuse…

20 svar

  1. Du har så rätt, det är väl aldrig en ursäkt ??

    20 december, 2010 kl. 11:40

  2. Nope.. i dont se the execuse either..

    Ibland är det lite läskigt att se hur många personer nästan ändrar personlighet då dom dricker..

    20 december, 2010 kl. 09:48

  3. Jag håller fullständigt med dig, man kan inte skylla på Alkoholen. För det finns alltid någon som talar om för dig dagen efter hur du har beteet dig dagen innan.
    Kan man inte hantera alkoholen eller mår dåligt så ska man inte dricka!

    20 december, 2010 kl. 06:57

  4. Neither do I.. Och du vet vad jag syftar på…

    20 december, 2010 kl. 12:56

  5. Jag blir i allmänhet sådan att jag vill gå hem och kräkas långt innan jag blir fullständigt omdömeslös. Jag avskyr att bli full. Lite berusad, ja tck gärna men riktigt bladig är bara otäckt.

    19 december, 2010 kl. 09:23

  6. Håller med. Alkohol är aldrig en ursäkt.

    19 december, 2010 kl. 09:08

  7. Nightmare

    bra skrivet och kan bara hålla med.. 😉

    19 december, 2010 kl. 08:43

    • Nightmare: Ja det är så dåligt när folk vet att de inte kan hantera alko´hol o ändå gör samma saker om o om igen och sedan skyller på spriten. Den ursäkten går inte hem här. Uppväxt med de lögnerna

      20 december, 2010 kl. 08:18

  8. Att använda alkohol som en ursäkt är INTE okej. Att BE om ursäkt kan jag däremot köpa i vissa lägen.

    19 december, 2010 kl. 08:31

  9. Finns det intelligent alkohol?
    Vissa måste tro det, eftersom alkoholen lurar dom till att göra idiotiska saker. Usch det skrämmer mig. Tänk om mitt vin lurar mig att göra saker jag inte kan stå för sedan. Måste uppfostra Her och Fru Merlot 🙂 Kram

    19 december, 2010 kl. 07:59

  10. Äh – skoja ba! Jag lappar till honom ändå 😉

    19 december, 2010 kl. 07:54

  11. Visst är det en dålig ursäkt! Mycket dålig, till och med.

    Nu ska jag ta en drink och sen lappa till Anders!
    😀

    19 december, 2010 kl. 07:53

    • Ama: Haha gör det. Bra att du kom till insikt att det funkar lika bra utan sprit 🙂

      20 december, 2010 kl. 08:21

  12. Alkoholen kan vara en orsak, men ingen ursäkt. Det håller jag helt med om.

    Kram

    19 december, 2010 kl. 07:10

  13. Håller helt och hållt med! Alkoholen kan vara en förklaring till saker och ting – men aldrig en ursäkt.

    Svar:
    LO = Layout = Albumsida
    Zumba är superkul – du måste absolut prova!!! Man blir SÅ GLAD av det.
    Tid…. det blev ett helt inägg….
    Kram

    19 december, 2010 kl. 07:07

  14. Haha javisst ser jag lycklig ut, jag diggade min röda traktor!!! =)

    19 december, 2010 kl. 06:12

  15. Tycker med det är en riktigt dålig ursäkt. Då ska man inte dricka sprit om man inte kan hantera den och är man känd får man räkna med att det kommer journalister och dylikt och då måste man kunna bestå sig.

    19 december, 2010 kl. 06:09

  16. Sant, ofta använder människor alkoholen som en ursäkt istället för att erkänna att dom gjort något helt idiotiskt.
    Det är enkelt, och egentligen, rent allmänt ganska accepterat.
    Alkohol, har blivit en bättre ursäkt än någonting annat.
    Hur jävla dumt det än är.

    19 december, 2010 kl. 06:02

  17. Alkoholen kan bara var en förklaring, aldrig en ursäkt.
    Oavsett hur vi beter oss så gör vi ett val och det får vi ta konsekvenserna av.
    Jag tycker att det är bedrövligt att en vuxen människa inte kan stå för sitt agerande och be om ursäkt för det.

    19 december, 2010 kl. 05:48

Kommentera

