Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

En milstolpe o mitt första riktiga inlägg som råkade vara en rolig historia!!

Igår korsade jag en milstolpe. Inte med mitt liv men väl med bloggen. Iofs tillhör ju den mitt liv men ni vet vad jag menar. Sen jag började att blogga här på wordpress den 6 Januari har jag haft 70 000 besökare. Tänk att det är så många som är intresserade av vad jag skriver…Roligt! Tack  ni som läser!  O över 14 300 kommentarer har jag fått o ingen har varit elak!! Jättekul verkligen.

 Jag vet att jag inte skriver så mkt om samhällsproblem förutom när det är något som jag tycker är helt galet men jag är lite sån som människa. Vill gärna fokusera på roliga,glädjande saker. Är som en sämre wettex-duk, suger upp allt som är glatt o lyckligt så fort jag får chansen. Skulle inte överleva annars. Alltför mkt saker som inte är bra pågår runt mig i mitt liv.. Vilket inte innebär att man får stoppa huvudet i sanden för det..  Jag har hittat mitt sätt att ta mig igenom livet trots alla svårigheter så:

Det första riktiga inlägget jag gjorde var förstås en rolig historia. Nämligen denna:

Konsten att merförsälja

Mannen i butiken skulle en dag ha en praoelev. Då den första kunden kom in i butiken fick eleven expediera denna. Jag skulle vilja ha ett paket kaffe sa kunden, eleven ställde fram ett paket kaffe och en flaska fönsterputs på disken. Kunden sa då: men jag ska bara ha ett paket kaffe.

– Jamen sa eleven, det tar ju ett tag innan kaffet blir färdigt så då kan du ju lika gärna putsa fönstren medans du väntar.

Kunden tog sitt kaffe och sin flaska fönsterputs och gick.

Nästa kund som kom in i butiken  fick eleven också expediera. Kunden bad om ett paket OB. Eleven tog fram det och även denna gång en flaska med fönsterputs. Kunden tittade förbryllat på eleven och sa: jag skulle ju bara ha ett paket OB.

– Jamen sa eleven, nu när du inte kan ha sex på en vecka kan du ju lika gärna putsa fönstren…

12 svar

  1. Grattis grattis! 😀

    Kram!

    20 december, 2010 kl. 04:17

  2. Imponerande med 70000 i statistik. Själv är jag nybörjare. 🙂

    20 december, 2010 kl. 11:31

  3. Jag är inte förvånad att du har så många besökare. Du har en så rolig blogg. Fokusera på det dåliga och tråkiga kan man ju inte göra. Då skulle man bara bli deprimerad.. 😉

    20 december, 2010 kl. 09:45

    • Sussi: Tack så mkt. Men jag antar att du har ungefär lika många

      20 december, 2010 kl. 09:09

  4. Grattis!
    Snacka om bra försäljningstaktik;)

    20 december, 2010 kl. 06:54

  5. Det är ju inget som säger att man behöver blogga om samhällsproblem, gör det själv ibland, men jag gillar att titta runt bland bloggar som skriver om lite olika saker, som din. Jag jobbar ju mycket mot bloggportalen och många av dom rena politiska bloggar som ligger där är skittråkiga. Typ jaha nu tyckte A så men jag instämmer med B så jag länkar honom.
    Excellent val av video förresten, har lagt in den själv en gång, love it.

    20 december, 2010 kl. 12:57

  6. Hahahahaha riktig bra försäljare haha. Är han fönsterkåt må tro???

    sv: gör vadå??

    20 december, 2010 kl. 12:49

  7. Nightmare

    ha ha bra historia..och får tacka dig för att du har en blogg som är rolig och intressant att följa..

    19 december, 2010 kl. 08:48

    • Nightmare: Tack. Det kanske är på tiden att du får några pluspoäng av mig med 🙂

      20 december, 2010 kl. 08:16

  8. grattis till alla dina besökare,kul,
    hihi kul historia,
    kram

    19 december, 2010 kl. 05:11

  9. Kallar jag för bra säljare. Kramiz

    19 december, 2010 kl. 04:30

  10. Härligt!

    Och det är ju så kul att blogga med, det har jag nu gjort i 12 års tid 🙂

    19 december, 2010 kl. 03:55

Kommentera

