Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Onödiga lögner!! Vissa är berättigade o vissa INTE!!

Filip ringde barnens pappas farmor förut för att gratulera på 91-årsdagen. Och eftersom vi har en ganska bra kontakt ville hon prata med mig också. Hon började gråta i telefon o sade att ingen berättar något för henne. Och det kan jag förstå. Varför dö med den vetskapen om vad hennes barnbarn utsatt sina barn för?! Och hennes eget barn m fru! Jag fick ju hålla masken o säga att allt går bra när hon undrade om det inte var jobbigt för mig att ha barnen på heltid, med tanke på min sjukdom.  

Men jag tycker att det var konstigt att de inte har berättat att barnens pappa flyttat hem till sina föräldrar även om jag kan förstå att de inte berättar anledningen till varför han bor där. Än en gång fick jag ljuga, i stort sett hela samtalet byggdes på massor av lögner ifrån mig. Inte för att skydda barnens pappa o hans föräldrar utan henne.  Hon frågade mig om vi kom ut till barnens faster o farbror som vanligt i jul men då hade jag ju flytten att skylla på iaf. Kunde inte gärna sagt att barnens farmor är galen på mig… Vad fan ska jag säga nästa jul om hon lever då o är lika klar i huvudet  som nu??

 Och barnens farmor blev skittjurig för att jag råkat säga att barnens pappa bodde hos dem när gammelfarmor yppade att hon inte gillade det förhållandet o jag skulle lugna henne med att det var över!  Nästan så hon skällde på Emelie för det!! Hennes exakta ord var: ”Jaha då fick vi ännu ett problem att lösa”. Och vad är deras sk problem att lösa i jämförelse mot vad de gett mig?! Hur kan människor med så lång livserfarenhet vara så egoistiska?!´Hur svarar man sina barn att inte vare sig pappa eller farmor o farfar bryr sig mer?! Och hur har de tänkt sig att jag skall jag kunna ha en chans att hålla mig a´jour med deras lögner när ingen berättar något för mig??

Och så skulle barnens pappa träffa Emelie  på stan imorgon för att handla julklappar men nu hade han tydligen åkt ut till sitt x.  Emelie är grymt besviken kan jag säga!!

Och f rom nu är det slut på lösenordsskyddade inlägg om den där familjen. Det finns bara 3 personer som jag skulle vilja skydda.. 

Mina barn- och de vet allt ändå

Deras pappas farmor- och hon har ingen dator iaf..

So I don´t give a shit!!

23 svar

  1. Jag tycker så OTROLGIT synd om dig som hamnat i en så kaotisk familj och är bunden till dem på ett eller annat sätt pga dina två underbara barn.

    DU ÄR SÅ MYCKET BÄTTRE UTAN DEM ❤

    23 december, 2010 kl. 02:47

  2. Kramar! Vilka jädra nötter de är, barnens farföräldrar!

    22 december, 2010 kl. 05:55

  3. Jag får väl snart ett plus i kanten för mina citat? 🙂

    Kram/Gilla

    22 december, 2010 kl. 10:30

  4. Stackars barn!!
    Det är hemskt att behöva ta till lögner men jag förstår varför du gjorde det. Synd bara att barnens pappa och den delen åker gratisskjuts på dom!

    22 december, 2010 kl. 10:16

  5. de där människorna är ju i en klass för sig!!!! Vad har du gjort i ett tidigare liv för att förtjäna dom?
    Hoppas i alla fall på en skön jul för er alla tre. Ta hand om varandra, och forsök att inte bry er om de andra i jul.
    Kram

    22 december, 2010 kl. 07:52

    • Hege: Med tanke på vad jag råkar ut för för idioter så måste jag varit en massmördarande diktator!!

      22 december, 2010 kl. 08:56

  6. Ja det är inte roligt att beöva ljuga men ibland gör man de som du säger för att skydda.
    Sen upphör jag aldrig att förvånas över hur vuxna människor kan bete sig mot barn.
    Fattar dom inte att de bara kommer slå tillbaka på dom själva?
    Tycker du är otroligt stark iaf, vill sända dig många julkramar!

    22 december, 2010 kl. 07:19

  7. Vad jobbigt! Och det är svårt att komma undan frågorna utan att låta otrevlig eller ohövlig.

    22 december, 2010 kl. 06:55

  8. Såna människor verkar finnas överallt, det är inte dom första och inte dom sista. Jag förstår verkligen att du vill bespara denna gamla kvinna dessa intriger och att hon ska få leva de sista åren i frid utan att behöva oroa sig, det är en mycket fin tanke av dig!
    Det kanske inte är så man ska göra som dom andra skriver,jag vet inte faktiskt, men du har ju hjärtat på rätt ställe och du vill göra det du anser bäst.
    Mitt tips (vilket jag tror du har) är att alltid ha en bra dialog med barnen och aldrig ljuga för dom, det kommer bara slå tillbaka på dig själv.

    Hoppas de blir bra!

    22 december, 2010 kl. 06:49

  9. Jobbigt för dej att ljuga men egentligen ska du ju inte behöva göra det.
    Hon kan gott veta hur hennes barn beter sej.(fast jag förstår varför du gör det)
    Lika bra att ni försöker att klippa helt med pappa och farmor, så slipper ni problemet med att reta er på dom.
    När flyttar du? Har du nån hjälp? Ska jag komma och hjälpa till?

    Kram

    22 december, 2010 kl. 06:49

    • Petra: Vad gullig du är men det behövs inte men tack ändå
      kram

      22 december, 2010 kl. 08:09

  10. Det är ju alltid barnen som drabbas! Klart att hon vart ledsen! Kramiz

    22 december, 2010 kl. 03:55

  11. Gun

    Sv: Jag förstår det, och skulle nog ha gjort samma sak. Du måste bli vansinnig på ditt ex och hans föräldrar när de håller på som de gör. Synd att barnen drabbas av deras idioti och egoism.

    22 december, 2010 kl. 12:46

  12. Kram till dej och barnen ! Kanske gammelfarmor skulle både klara och uppskatta att veta ”hur landet igentligen ligger” ?!
    Sköt om er ! 🙂

    22 december, 2010 kl. 12:29

  13. Gun

    Vad jobbigt att känna sig tvingad att ljuga för andras skull. Min KBT-terapeut säger att man inte ska göra så, för det skapar bara mer oro hos den oroliga. Hon får höra olika versioner och förstår kanske att hon inte får höra sanningen. Men jag förstår dig, jag berättar inte allt heller, i hopp om att skydda en orolig släkting.
    Och så skulle du såklart få skit för om du sa som det var, antar jag.

    22 december, 2010 kl. 12:18

    • Gun: Det är nog helt rätt i vanliga fall. Lögbner leder ingenvart! Men i detta fall kan jag faktiskt se det nödvändiga´. Och att jag skulle få skiit bryr jag mig eg inte óm det är bara av hänsyn till henne jag är tyst!!

      22 december, 2010 kl. 12:42

  14. vissa människor har inte vett nog att bete sig som just det- människor. 😦

    så jävla tragiskt, men sant. skickar all julstyrka du kan få nu i dessa dagar!
    pöss

    21 december, 2010 kl. 11:49

  15. Jag blir både arg och ledsen när jag läser det du skriver. Vissa folk! Förstår frustrationen att behöva skydda en farmor/mor med hjälp av lögner – samtidigt gjorde du rätt. Jag beundrar ditt sätt att hantera din situation, du är en klok kvinna! Det är tungt att bära skulden för någon annan/andras handlingar men du VET vad sanningen är och kan hålla huvudet högt!

    Kram!

    21 december, 2010 kl. 11:41

    • Bara Jag: Du anar inte vad dina ord betyder för mig¨.. Tack

      22 december, 2010 kl. 12:38

  16. Ta hand om dina barn. Skydda inga andra! Dina barn är det som är de viktiga.
    Skitstövlar kan brinna i helvetet!

    Jag vet hur du har det. Har varit i samma situation.

    Kramar

    21 december, 2010 kl. 11:40

  17. Nej men så tråkigt att behöva ljuga, när det gäller dina barn för Gammelfarmor. Det är ju överhuvudtaget förfärligt att dina svärföräldrar och din X-man bär sej åt på det viset. Du klarar det nog, men barnen mår ju illa.

    Hoppas ändå att det kan bli bättre för er, när flytten har gått.

    Så jag önskar dej verkligen en fin Jul trots allt. Barnen också förstås och att flytten går lätt.

    Kram/Gilla

    21 december, 2010 kl. 11:32

    • Gilla: Tack dina ord värmer

      22 december, 2010 kl. 12:21

  18. Ja det där är tufft, tänk att man anstränger sig så för at skydda andra människor och ändar upp att ta all skulden :/
    STyrkande julkram!

    21 december, 2010 kl. 11:26

Kommentera

